Aleșii din primărie au la cheremul lor carburant pentru 100 kilometri pe zi. E normal?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Norma de carburant pentru mașinile primăriei a fost aprobată în ultima ședință ordinară pe 2015. Consilierii locali fideli primarului au susținut inițiativa, chiar dacă NU avea aviz de legalitate. Proiectul prevede 200 de litri pe lună pentru mașinile ce deservesc primarii, viceprimarii și Poliția Locală și 150 litri/lună pentru serviciile de interes local.

La un calcul simplu, pentru cele 20 de zile lucrătoare din fiecare lună, o mașină ar avea la dispoziție 10 litri/zi, (adică cel puțin 100 kilometri pentru fiecare zi). Teoretic, de aproximativ 4-5 ore în trafic ar avea nevoie cei doi viceprimari sau primarul pentru a consuma carburantul alocat zilnic.

Conform proiectului adoptat:

  • Se stabileste consumul lunar de 200 litri carburant pentru fiecare autoturism din parcul auto al Primariei municipiului Bistrita si Politiei Locale a municipiului Bistrita ;
  • Se stabileste consumul lunar de 150 litri carburant pentru fiecare autoturism din parcul auto al institutiilor si serviciilor de interes local (Centrul Cultural Municipal, Direcția patrimoniu, Direcția Municipală de Servicii Sociale, direcția de Administrare a Piețelor, serviciul Voluntaria pentru servicii de Urgență).

 

Gaftone s-a opus, dar primarul Crețu a pedepsit-o pentru obrăznicie și i-a luat mașina și șoferul

 

Floarea Gaftone s-a opus acestui proiect, deoarece NU s-au prezentat documente justificative: foi de parcurs, referate,.

Secretarul municipiului a considerat că proiectul inițiat de primar NU este fundamentat, deoarece NU rezultă cum s-a stabilit consumul lunar al mașinilor.

„Recomandăm elaborarea unei anexe pentru fiecare structură care folosește autoturisme, cu specificarea datelor de identificare și consumul mediu lunar aprobat și destinația fiecărei mașini,  justificată prin atribuțiile de serviciu ale serviciului.” a consemnat Gaftone, iar în lipsa acestor documente NU a dat aviz de legalitate. Cu toate astea, majoritatea din Consiliul Local a susținut proiectul inițiat de primar.

Floarea Gaftone a solicitat ca unul din autoturismele care fac parte din parcul auto al primăriei să deservească secretarul dar și membrii Consiliului Local. Gaftone a făcut referire la documentele ce implică urbanismul și presupun verificare în teren pentru că „lucrurile sunt delicate și răspunderea este a fiecărui membru care semmnează documentele de urbanism.”

„Secretarul NU are muncă în teren… iar în momentul în care doamna secretar dorește să părăsească incinta va trebui să vină la primar să ceară bilet de voie și atunci voi aprecia dacă are nevoie de mașină… asta vom introduce prin articol să vedem cum ne deplasăm prin oraș și cum cheltuim banii de benzină …” a declarat Ovidiu Crețu în timpul ședinței ordinare.

 

În privința carburantului, Primăria își face legea ei

 

Ce zice Crețu: “prin apariția legii 258/2015, limtele maximale privind consumul de carburanți au fost abrogate, lăsând la latitudinea autorităților locale aprobarea de normative proprii în funcție de necesitatea acestora.

Consumul de carburant se va stabili la nivelul anului pentru numărul total de autoturisme din parcul fiecărei instituții sau serviciu public din subordinea consiliului local și NU pe fiecare autoturism în parte.”

Fără a ține cont de avizul de legalitate, proiectul inițiat de primar a obținut votul majorității și pe 2016, primarul și viceprimarii au la dispoziție 200 de litri de carburant/lună, în timp ce șefii instituțiilor subordonate au 150 litri/lună.

 

 

g03Citește și: http://www.ziardebistrita.ro/iar-dau-banii-pe-prostii-sa-se-poata-lafai-primaria-bistrita-mai-cumpara-o-dacia-duster-pentru-sefi-vezi-in-ce-masini-se-plimba-functionarii-5/

 

One comment

  1. Balan Marius- ecologist

    Alo DNA…ALO CURTEA de CONTURI ? Mai lucrati ?