Au DESFIINȚAT colectarea selectivă și acum au motiv să scumpească facturile! VITALIA sfidează condițiile impuse prin proiectul european și NU respectă codul de culori! IATĂ probele:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVITALIA a găsit o metodă GREȘITĂ de a rezolva problema deșeurilor la nivelul municipiului. Responsabilii cu colectarea IGNORĂ codul de culori IMPUS prin proiect și au trasat pe containere inscripția “MENAJER”.

La nivelul municipiului s-a creat o HARABABURĂ prin aplicarea acestei metode și automat selectarea NU mai are loc în parametrii impuși de caietul de sarcini. Găselnița VITALIA 1 (Colectare-Transport) este unul din motivele pentru care factura s-a scumpit. Mai grav este faptul că acest lucru a creat un pretext pentru VITALIA 2 Sortare și Depozitare (Vitalia Servicii pentru Mediu SRL, entitate ce gestionează depozitul de la Tărpiu) și a cerut Consiliului Județean să majoreze tariful de depozitare, de la 42.82 la 69.74 lei pe tonă.

s00 cxDirectorul Depozitului de la Tărpiu, Florin Găurean susține că prețul la depozitare s-a mărit pentru că datele din hârtii NU au fost corelate cu realitatea. După implementare s-a constatat că s-au făcut calcule greșite, estimări care NU sunt în conformitate cu realitatea și că de fapt județul NU produce atâta gunoi, încât compania să câștige bani din reciclare. În privința deșeurilor reciclabile, eroarea este 90 la sută, adică se colectează doar zece la sută din cât s-a estimat în documentațiile întocmite.

VEZI cum se face depozitarea NE-selectivă la Tărpiu:

http://www.ziardebistrita.ro/video-dovada-ca-la-tarpiu-gunoaiele-se-depoziteaza-la-intamplare-fara-sortare-vitalia-prinsa-din-nou-cu-garda-jos/

Conform contractului, pentru o sortare prealabilă, fiecare pubelă are capacul de o anumită culoare:

GALBEN : plastic-metal
VERDE: sticlă
ALB: mixt
ALBASTRU: hârtie-carton

În realitate, culorile NU se respectă și majoritatea containerelor au fost transformate în containere de gunoi menajer, întocmai ca și pe vechiul sistem.

Conform contractului ar trebui să existe 212 containere semi-îngropate cu un volum de trei metri cubi pentru deşeuri mixte, 968 de containere pentru colectarea hârtiei, 968 pentru plastic şi metal şi 90 de containere pentru deşeurile din sticlă.

33.8 milioane de lei a costat contractul de achiziţie de echipamente cu montaj şi pubele pentru colectarea deşeurilor în Bistriţa-Năsăud, adjudecat de SC Iridex Group Plastic SRL.
g66-vertImplementarea colectării selective a sufocat Bistrița de gunoaie, fix în preajma campaniei prezidențiale. Sub presiune, VITALIA a găsit o soluție de rezervă și a scris “MENAJER” pe pubelele destinate STICLEI, PLASTICULUI și HÂRTIEI calmând astfel spiritele încinse. S-a urmărit doar rezolvarea de MOMENT a situației, pe motiv că proiectul NU a fost corect dimensionat pentru cantitatea de gunoi menajer produsă de fiecare cartier în parte.

 

 

g8-vertPubelele au fost mâzgălite la întâmplare, fără să existe un studiu de piață în acest sens și prin această găselniță, VITALIA a renunțat la colectarea selectivă a STICLEI și a PLASTICULUI în majoritatea zonelor in oraș, deși acest lucru este INTERZIS prin contract.

Ștefan Sângeorzan, directorul comercial al Vitalia „Transport” susține că sistemul este în permanentă îmbunătățire și operațiunea de vopsire a fost un caz de forță majoră, aplicat în preajma campaniei prezidențiale:

Reporter: De ce s-a renunțat la colectarea selectivă a STICLEI, prin desființarea containerelor și ne-respectarea culorilor?

Sângeorzan: A fost o situație de forță majoră, ați văzut la început că erau insufieciente containere alocate pentru gunoi menajer. pe municipiu,  din 724 de containere, doar 160 erau pentru menajer, în condițiile în care peste 70 la sută o reprezintă menajerul. În unele locuri s-a renunțat la sticlă pentru că dacă se pune împreună cu plasticul NU e o problemă pentru că se alege…. Dar se va reveni… se va reveni și se vor suplimenta …. iar unde suntem solicitați, sticla o preluăm cu o camionetă și o ducem direct la Tărpiu.

Reporter: Caietul de sarcini permite astfel de modificări, la culori?

Sângeorzan: În mod normal ar trebui să rămână așa cum sunt prevăzute, dar caietul de sarcini prevede și îmbunătățirea sistemului. Au fost mari probleme în perioada de implementare, suprapusă cu campanie electorală, la acea vreme NU aveam mașinile, oamenii specializați pe macarele, dar cred că suntem pe drumul bun și în fiecare zi va fi mai bine… noi vom reveni la ce s-a impus și vom suplimenta containerele pentru gunoi menajer.

Reporter: Din ce bani veți suplimenta proiectul pentru a amplasa noi containere semi-îngropate și a reveni la codul de culori IMPUS prin caietul de sarcini?

Sângeorzan: Pot fi fi două surse: din banii operatorului și din banii de redevență, care sunt alocați NUMAI pentru îmbunătățirii sistemului, nicidecum din bani în plus pe factură.

Reporter: Acuma e târziu pentru că factura s-a mărit deja…

Sângeorzan: E o întreagă poveste… aceste scumpiri au afectat și VITALIA SA cei care transportăm și noi plătim o redevență mai mare către Consiliul Județean, deoarece crește cifra de afaceri. Și noi suntem afectați, plus că încasăm foarte greu… avem 20 de MILIARDE de încasat până acum, ca și firmă. Au fost calcule greșite… sunt costuri enorme să colectăm din Leșu, Lunca Ilvei… pentru 1.4 lei NU îți acoperi cheltuielile. S-a mers pe un profit de 5 la sută, doar că în caietul de sarcini erau 317.000 de locuitori iar la recensământ au fost 267.000 din care 60.000 sunt plecați în străinătate, o mare parte sunt la facultate și constatăm să sunt doar 160.000 de plătitori și nici pe ăștia NU îi încasăm, iar la reciclabile în loc de 1.000 de tone avem 100 de tone…

Din cauza LOR, sistemul are multe BUBE, dar un lucru e SIGUR: prețul facturii s-a MAJORAT

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFaptul că selectarea deșeurilor este IMPOSIBILĂ, deoarece au vopsit la întâmplare pubelele cu inscripția MENAJER pare un amănunt minor, însă este argumentul pentru care facturile la gunoi s-au scumpit în întreg județul. Comercianții au facturi de aproape șase ori mai mari ca înainte, iar prețul a crescut și la personanele fizice.

În consecință, costurile de exploatare au crescut și acest lucru a fost reglat din factura clientului, cu girul Consiliului Județean.

Valoarea totală a proiectului se ridică la 156 de milioane de lei. Din cifra de afaceri înregistrată de Centrul de Management Integrat al Deşeurilor Tărpiu, unde ajung gunoaiele, 20% ajunge la Consiliul Judeţean, dar nu mai puţin de 200.000 de euro anual. De asemenea, Consiliul Judeţean primeşte şi o redevenţă de 7% din cifra de afaceri a activităţii de colectare, însă nu mai puţin de 450.000 de euro anual.

tanase ok cropÎn ecuație, toată lumea se plânge, dar încasează salarii ENORME, fiind totodată responsabilii acestor erori. VITALIA “Transport” (societatea pe acțiuni care colectează) se plânge că NU încasează la timp și clienții le datorează 20 de MILIARDE, iar VITALIA “Depozit” (Vitalia Servicii pentru Mediu SRL, entitate ce gestionează depozitul de la Tărpiu) susține că NU au destul gunoi reciclabil și în consecință sunt pe minus încă de la deschidere.

Proiectul implementat în județ se reglează din mers și deocamdată un lucru e sigur: facturile la client cresc încontinuu, cu girul Consiliului Județean și din cauza ne-specialiștilor puși pe funcții-cheie.

VEZI CARACATIȚA PSD din combinația cu proiectul de gestiune al gunoaielor din județ:

http://www.ziardebistrita.ro/vezi-caracatita-din-jurul-gunoaielor-judetului-ei-sunt-la-butoane-si-nu-s-in-stare-sa-gestioneze-proiectul-de-3-ani-incoace/