Radu Moldovan a vrut să-i arate lui Crețu că REZOLVĂ și pune BARIERE în județ! Trecerile de cale ferată de pe DN 17 rămân deschise oricărui pericol. Ministerul NU vrea să dea bani și sugerează Consiliului Județean să investească pentru siguranța șoferilor! Atenție la trecerile de la Cotul Iadului și înspre Bârgaie!

Căile ferate ce traversează Drumul Național 17 NU vor fi semaforizate prea-curând, cu toate că Radu Moldovan se lăuda că va încerca să rezolve această problemă, prin deschiderea pe care o are la nivelul Ministerului Transporturilor.

Consiliul Județean a solicitat CFR-ului să realizeze investiții pentru siguranța șoferilor, dar Ministerul Transporturilor refuză deocamdată să aloce bani pentru montarea de bariere la principalele treceri de cale ferată de pe Drumul Național 17. Drumul Național 17 este în proprietatea Ministerului Transporturilor, cum de altfel este și tronsonul de cale ferată Bistrița – Bistrița- Bârgăului!

 

 

q12

cotul

 

 

 

 

 

 

livezile

cf4

 

 

 

 

 

 

Din corespondența Consiliului Județean cu Ministerul Transporturilor reiese că aceste investiții NU vor fi realizate din bugetul național! Sugestia lor: să dea bani Consiliul Județean!

Reprezentanții miniserului au găsit o scăpare legală și anume faptul că linia ferată este concesionată unei firme care mai are contract până în octombire 2017. Aceștia sugerează ca trecerile de cale ferată să fie semaforizate din banii județului, cu toate că Ministrul Transporturilor este PROPRIETAR!

Secția Bistrița – Bistrița Bârgăului a fost închiriată către Via Terra Spedition , iar contractul este valabil până în 22.10.2017. Montarea a trei semi bariere cu semaforizare la cele trei treceri de cale ferată de l kilometrul 69, 72, 82, presupune modificarea sistemului de semaforizare a respectivelor treceri de cale ferată.

„În zona de siguranță și protecție a infrastructurii feroviare se pot realiza lucrări de investiții și cu fonduri finanțate de terți, pe infrastructura feroviară publică sau privată, altele decât linii ferate industriale, inclusiv treceri la nivel prevăzute cu semibariere , dotate cu instalații de semnalizare automate . Promovarea investiției se poate realiza după obținerea avizului de la CNCFR.” – a transmis Dragoș Virgil Titea, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.

 

a12

rr5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conform OG nr 12/1998 Articolul 24: Promovarea proiectelor pentru construcţii de tronsoane noi de cale ferată, pentru modernizarea şi/sau dezvoltarea unor tronsoane existente, precum şi pentru magistralele destinate circulaţiei cu viteze mari se face de către Ministerul Transporturilor, la propunerea fundamentată a companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, după consultarea operatorilor de transport feroviar.

Articolul 25 (1): Cheltuielile pentru investiţii, reparaţii, modernizări, reabilitări, consolidări ale infrastructurii feroviare publice sunt finanţate de la bugetul de stat, din fonduri externe nerambursabile, din surse proprii realizate din amortizarea mijloacelor fixe şi din veniturile obţinute.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică pentru acele părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile închiriate altor persoane juridice, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă.

Conform Ordinul nr. 1767/2002 , Art. 4. -Execuția trecerilor la nivel va fi finanțată de unitatea care are prima lucrări programate în zona intersecției, la platforma căii ferate sau la platforma drumului.

 

 

s5 cotu iadului livezile - Copy2. Cotul Iadului – trecerea de cale ferată din Livezile. Este amplasată în curbă, cu vizibilitate extrem de redusă în special pentru șoferii de TIR-uri. Au avut loc numeroase accidente și cu toate că traversează un Drum European, deocamdată NU este semnalizată cu semnal acustic, luminos și nici cu barieră. Periodic au loc accidente în care sunt implicate camioane, TIR-uri, microbuse.

 

Accidentele din Livezile, prezentate de presa locală în ultimii ani:

 

 

cot4Accident cu trei victime în „Cotul Iadului”

 

 

 

 

imgine1VIDEO – ACCIDENT de tren la Livezile! UPDATE În mașina lovită de tren erau trei tineri

 

 

 

 

livezileLivezile: TIR lovit de tren

 

 

 

 

acc_livezile-1388FOTO/VIDEO: 7 moldoveni au scăpat ca prin urechile acului, după ce microbuzul în care se aflau a fost lovit de tren

 

 

 

 

 

 

Alexandru Toniuc a sesizat că Ministerul nu-și asumă investiția! Iată mesajul directorului angajat la Consiliul Județean!

cfr1

cfr2

lo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e3„Ministerul Transporturilor din dorinta de a se deroba de responsabilitatea asigurarii sigurantei circulatiei si a fluentei traficului arata cu degetul catre operatorul privat al caii ferate facandu-se ca uita ca intersectia este la nivel cu un drumul national (european) aflat in administrarea MT. Sub semnatura secretarului de stat in MT ministerul arata totusi ca lucrari de investitii in zona de protectie a caii ferate, asemenea celor propuse, sunt posibile din initiativa tertilor si pe cheltuiala acestora, cu aprobarea MT. In situatia de fata, ce sa vezi, tertul e chiar MT, proprietarul si administratorul drumului national si proprietarul caii ferate.” – a postat Toniuc pe facebook.

 

Promisiuni de barieră la trecerea de cale ferată de la Viișoara, unde au murit 9 oameni!

 

Primăria Bistrița a primit răspuns pozitiv la solicitarea montării unei bariere la trecerea de la Viișoara, motiv pentru care a refuzat să aloce bani pentru această investiție, motivând că s-ar realiza o dublă-bugetare. Procedural, urmează realizarea unei licitații și desemnarea firmei care va monta bariere la Viișoara, pentru securiziarea trecerii unde au murit 9 oameni într-un an jumătate.

În schimb, pentru celelalte treceri de cale ferată de pe raza DN 17 dar și de pe raza municipiului Bistrița se duce o luptă pe proceduri între SNCFR – Ministerul Transporturilor – Primăria Bistrița – Consiliul Județean, fiecare instituție având proprietate asupra drumului, terenului din zona de protecție sau infrastructurii feroviare). La nivel declarativ, atât Ovidiu Crețu cât și Radu Moldovan încearcă să se justifice privind aceste investiții sau să promită că rezolvă această problema accidentelor de la trecerile de cale ferată fără barieră!

 

Citiți și: 

page-ok-401x400

TOP-ul celor mai periculoase treceri de cale ferată din Bistrița! Niciuna NU e semnalizată ca lumea iar Primăria Bistrița a IGNORAT toate accidentele de pân-acum!