Ca la Caracal! Podul de 1 milion de euro NU e funcțional! L-au făcut prea înalt și fără legătură-directă spre Zăvoaie!

Primăria Bistrița a plătit peste 1 milion de euro pe un pod în zona Kaufland, care ar face legătura cu Zăvoaie și ar decongestiona traficul care până-acum s-a desfășurat pe o rută ocolitoare, peste Podul Budacului. Zona Zăvoaie, unde a funcționat fosta groapă de gunoi a devenit un platou ideal pentru dezvoltatorii imobiliari și oferă perspectivă de extindere a intravilanului pe o zonă ne-exploatată. Tocmai de aceea, realizarea podului era o investiție bine-venită!

Bani din bancă pentru Podul Berăriei! Buget asigurat, pod cu greu FINALIZAT, dar nefuncțional!

Investiția a demarat acum 6 ani, când primarul Ovidiu Crețu a promovat ideea în spațiul public și a realizat un prim studiu de fezabilitate. În cele din urmă s-a accesat un împrumut bancar pentru pârtia de schi, iar la înaintare au fost băgate investițiile necesare pentru dezvoltare: Parc Industrial Sărata și Podul Berăriei, ambele proiecte FINALIZATE, dar ne-funcționale!

w1231-356x400Fără un referendum, administrația Crețu a accesat un împrumut de 40 de MILIOANE de lei și a împărțit banii către mai multe obiective.

20 de ani este perioada de rambursare a împrumutului de 40 de MILIOANE de lei, accesat în numele bistrițenilor, de către aleșii locali și dirijați astfel: Wonderland (18 MILIOANE de lei), Parc Sărata Sud (6.7 milioane de lei), modernizări blocuri (13.3 MILIOANE de lei), Podul Berăriei (2 MILIOANE de lei).

 

 

 

Chiar dacă bugetul a fost ASIGURAT (50% din bancă-50% din bugetul local), lucrările la Podul Berăriei s-au desfășurat foarte greu și zona este blocată de 1 ani și jumătate.

 

 

GAFE de Caracal! După 2 ani de șantier, Podul de 1 milion de euro NU e funcțional! Primăria NU are teren în prelungirea podului și merge „pe ocolite”! 

Podul este supra-înălțat față de nivelul străzii Falezei (sunt aproximativ 5 metri diferență de nivel, iar la capătul dinspre Zăvoaie a apărut o rampă destul de abruptă, în unghi de 90 de grade ceea ce impune înălțarea străzii Falezei – stradă de pământ, nepracticabilă momentan.

– NU există conexiune în continuarea Podului și practic se ocolește peste 2 kilometri, deoarece Primăria Bistrița NU a reușit să cumpere teren de la proprietarii din zonă, în prelungirea podului. Au demarat investiția, dar fără ca Podul Berăriei să fie conectat în prelungire (cum de altfel a fost prezentat opiniei publice).

 

 

 

 

 

qq2-copy

 

 

 

 

 

 

 

– unghiul de 90 de grade cu strada Falezei complică situația în cazul camioanelor.

– sensul giratoriu de pe celălalt capăt complică traficul și îngustează drumul la configurația actuală.

– s-a lucrat pe considerent exclusiv estetic și consilierii locali au votat o variantă propusă în plen, care a prelungit lucrările, deoarece grinzile metalice au fost realizate la comandă.

– s-a lucrat 2 ani la Podul Berăriei dar NU poate fi folosit în condițiile actuale, ci doar după finalizarea străzii Falezei (care vor dura minim un  an).

falezei1Strada Faleză: Obiectiv de investiții propus pentru a rezolva legătura între podul Berăriei și zona Zăvoaie, care va rezolva atât amenajarea străzi din punct de vedere al circulației pietonale și rutiere ( trotuar, carosabil cu 2 benzi de circulație, canalizare pluvială, zid de sprijin necesar pentru digul de protecție și promenadă pe acesta) cât și din punct de vederea a lipsei utilităților canalizare menajeră și iluminat public.

Valoarea totală de modernizare a străzii Falezei: 3.746.957 lei, aproximativ 830.000 de euro. Lucrările vor dura 9 luni și NU au început deocamdată.

Legătura dintre Podul Berăriei și Strada Falezei va fi complicată deoarce se crează un unghi de 90 de grade, greu de abordat în special pentru camioane. (a se vedea sensurile giratorii din zona centurii). Oricum, drumul înălțat va crea probleme locuitorilor de pe Falezei care vor avea curțile sub nivel, din cauza acestei greșeli de abordare prin realizarea Podului fără legătură transversală cu Zăvoaiele.

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015 au fost realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, septembrie 2016, dar deja a fost depășit.
Detalii TEHNICE:

Podul are o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade.

Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare.

Podul nou s-a  construit cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie.

podul-berariei-proiect

 

 

 

 

 

 

 

”Construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa, legătura între strada Libertăţii şi zona Zăvoaie”, a depășit un milion de euro. S-a lucrat 2 ani, s-a cheltuit 1 milion de euro din bancă, iar Podul Berăriei NU este funcțional, deși a fost prezentat ca MARE realizare în campania electorală din vară…

 

Citiți și:

page1-404x4004 străzi pe an este media asfaltărilor în mandatele lui Crețu. Zonele cu ștabi, modernizate din prima! Vezi lista străzilor “cu speranțe”

http://www.ziardebistrita.ro/4-strazi-pe-an/

4 comments

  1. Desi constructia Podului Berariei a durat asa de mult ca in timpul respectiv se putea face un pod peste Dunare, el nu va pute fi dat in folosinta din cauza ca mai dureaza racordarea lui la circulatia pe malul stang al raului Bistrita. Si asta pentru ca primarul Cretu a optat pentru cea mai proasta legatura intre Podul Berariei si zona Zavoaie, urmand ca aceasta sa sa se faca pe strada Faleza care este practic paralelă cu strada Petru Maior, numai ca se afla pe malul srang al râului Bistrita. Ba mai mult, strada Faleza este si foarte ingusta ca sa permita amenajarea corespunzatoare a doua sensuri de circulatie. De aceea, o solutie mai rationala pentru racordarea Podului Berariei cu zona Zavoaie este pe strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea podului. Astfel ca pe o mica portiune din strada Falezei ar putea fi amenajata o rampa prin care sa se faca racordarea dintre strada Malinului si Podul Berariei care se afla ridicat la nivelul digului.
    Se pare ca primarul Cretu nu a inteles ca functia cea mai importanta a Podului Berariei este legatura directa cu strada Zavoaie deoarece aceasta asigura atat accesul spre Podul Budacului pentru locuitorii din stanga raului Bistrita dar mai ales legatura spre Parcul Industrial Sarata, pe drumul comunal DC-8G, evitand aglomeratia auto din Viisoara .

  2. Adrian Florin Chereji

    In data de 28 ianuarie 2016 a avut loc dezbaterea publică privind bugetul pe anul acesta. Atunci am propus „Dar vă sugerez să suplimentăm cu o poziție – cumpărarea terenului necesar de la podul Berăriei la str.Zăvoaie și ca sursă de cheltuieli cred că se poate amâna pe anii viitori, pe 2018 când se aniversează 100 de ani de la Marea Unire, repararea fațadei și banii ăia să fie folosiți aici și dacă mai rămâne ceva să dăm la „Drumuri”. Nici fațada primăriei nu a fost renovată, nici legătura spre Zăvoaie nu a fost realizată. Unde s-au dus banii? Majoritatea în subvenția la colectarea și transportul gunoaielor (2 milioane de lei numai în 2016).

  3. Tov. Cretu ar trebui sa plateasca aceste greseli din banii lui si ai familiei

  4. Doamne fereste. Ne facem de rusine in tzara cu asa conducatori.