Cât costă realizarea unui centru intermodal de transport în Bistrița și ce lucrări prevede o astfel de investiție?

Primăria Bistrița intenționează să amenajeze în Bistrița un centru intermodal de transport în zona străzilor Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor, Tărpiului și Industriei.

Pentru a vedea necesitatea unei astfel de investiții, precum și costurile la care s-ar ridica, municipalitatea a comandat un studiu de fezabilitate pentru acest obiectiv. Elaborarea documentației tehnico-economice e fost realizată de compania TRACTEBEL ENGINEERING S.A. din București, suma prevăzută pentru acest studiu de fezabilitate ridicându-se la circa 500.000 de lei.

Cum documentația e gata, Primăria Bistrița o va înainta consilierilor locali, care se vor reuni în ședință pe data de 31 ianuarie. Aceștia vor decide dacă aprobă sau nu studiul de fezabilitate.

Centrul intermodal de transport ar urma să fie amenajat în zona străzilor Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor, Tărpiului și Industriei

”După o analiză a traficului în această zonă, studiul a scos la iveală faptul că circulatia este gâtuită, zona fiind foarte aglomerată, motiv pentru care este absolut necesară o fluidizare a circulației auto în aceasta zonă, o descongestionare a acesteia și astfel scurtarea timpilor de călătorie pentru transportul  în comun” se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre care va ajunge pe masa consilierilor locali.

Pentru a soluționa aceste probleme, din lipsa spațiului, este necesară realizarea unei platforme supraterane care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de Sud-Vest – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor şi zona de Nord – Est – strada Tărpiului, strada Industriei.

Această platformă va fi conectată la rețeaua stradală prin două rampe de acces și va include și o clădire cu rol de terminal intermodal.

Pentru sistematizarea traficului în zonă, prin proiect se prevăd următoarele lucrări:

  1. îmbunătățirea sensului giratoriu existent, la intersectia dintre strada Gării și bulevardul Decebal;
  2. devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
  3. amenajarea străzii Aleea Trandafirilor, pe zona de racord cu strada Gării pe zona unde se deviază;
  4. reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Rodnei;
  5. reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Arțarilor;
  6. amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Industriei și strada Tărpiului;
  7. reamenajarea intersecției dintre strada Tărpiului și strada Griviței;
  8. devierea străzii Tărpiului pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
  9. amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Narciselor și strada Tărpiului;

Așadar, potrivit documentației, experții propun realizarea unei stații de transfer intermodal între transportul public local și alte moduri de transport, ce poate funcționa ca punct intermodal de transfer al pasagerilor la transportul public local și zonal.

Stația de transport public de călători va avea o serie de facilități: sală de așteptare pentru călători, mobilier, puncte de vânzare bilete/carduri, automate de bilete/carduri, sisteme de informare, sisteme de supraveghere video, facilități pentru persoanele cu dizabilități, semnalistică, platforme de îmbarcare/debarcare călători, facilităţi pentru parcarea bicicletelor.

De asemenea, sunt prevazute intervenţii privind îmbunătăţirea accesului pietonal în zona staţiei: construirea trotuarelor și a spaţiilor de parcare a mijloacelor de transport public urban.

Potrivit studiului de fezabilitate întocmit, valoarea totală a investiției este estimată la circa 35,7 milioane de lei, adică mai bine de 7 milioane de euro.

 

2 comments

  1. Balan Marius - contribuabil

    In conditiile in care populatia ROMANIEI va ajunge in 2050 la sub 15 milioane si avand in vedere ca au intrat in tara in sase luni peste 550.000 de rojbe pe patru roti, in conditiile in care trenurile umbla goale, nu se justifica sa faci o asemenea investitie numita HARABABURA INTER- MODALA de TRANSPORT. Doar se aglomereaza inutil zona si se da iar cu piciorul in bani. Nu este deloc o prioritate absoluta.

  2. Azi! La Bistrita!

    Mai „fasoleala”! Asteptam sa scrii despre deschiderea pirtiei! Asta este informatia zilei! Doar Timp online o face!