Ce formulă de calcul a impozitului pentru autoturisme propune deputatul Simionca printr-o inițiativă legislativă?

Deputatul bistrițean Ionuț Simionca a depus o inițiativă legislativă prin care propune micşorarea taxării autoturismelor cu capacitate cilindrică mai mare de 2.000 cm³, afirmând că în acest fel încearcă să vină în sprijinul cetățenilor români care, în prezent, își înmatriculează mașinile în alte țări tocmai din cauza impozitului mult prea mare pe care ar trebui să îl plătească în România.

”Această inițiativă legislativă a fost făcută pentru a veni în ajutorul cetățenilor și pentru a-i încuraja pe români să-și înmatriculeze în România mașinile care au o capacitate cilindrică mai mare de 2.000 cm³. La ora actuală, mare parte din mașinile acestea sunt înmatriculate în Bulgaria, iar acest fenomen aduce foarte multe dezavantaje bugetului țării și românilor. Din punctul de vedere al siguranței cetățenilor români, trebuie să ținem cont că majoritatea întreținerilor tehnice periodice ale acestor mașini înmatriculate în Bulgaria sunt fictive, fiind binecunoscute cazurile când unii cetățeni bulgari au înmatriculate, pe numele lor, sute de autovehicule. Multe autoturisme înmatriculate în Bulgaria nu sunt asigurate sau firmele de asigurări din țara vecină întârzie foarte mult sau nu plătesc deloc daunele provocate de asigurați, iar cei implicați în accidente se văd nevoiți să își repare singuri mașinile. În ceea ce privește taxele, aceste mașini rulează și aglomerează drumurile țării noastre, dar cei ce le dețin nu plătesc impozit statului român” a precizat Simionca.

Deputatul este de părere că unul dintre avantajele acestei legi este dat de faptul că cetățenii vor plăti impozitele pentru autoturisme în România. ”Gândiți-vă la un agricultor care are nevoie să ajungă la ferma sa din vârful muntelui și care are nevoie pentru asta de o mașină cu un motor puternic, chiar dacă este mai veche. În forma actuală a legii, acesta ajunge să plătească un impozit anual comparativ cu valoarea mașinii” a mai adăugat Ionuț Simionca.

Actuala formă a proiectului de lege este acum în dezbatere publică și se pot face sugestii, ba mai mult, acestea sunt binevenite.

Ulterior, proiectul se va distribui la comisiile de specialitate din Senat, unde se va face o modificare referitoare și la mașinile care au o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cm³,în acest caz formula fiind de 0,03lei/cmc, ceea ce va conduce la reduceri semnificative și în această categorie.

Potrivit documentului, pentru motociclete, tricucluri sau cdadricicluri se va plăti 0,02 lei/ cmc. Pentru autotirsmele cu capacitate cilindrică de până la 1.600 cmc inclusiv – 0,03 lei/cmc. Între 1.601 cmc și 2.000 cmc – 0,06 lei/cmc. Pentru autoturismele cu capacitate cilindrică peste 2.001 cmc, tariful propus va fi de 0.16 lei/cmc. Autobuze, autocare, microbuze – 0,12 lei/cmc. Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv – 0,15 lei/cmc. Tractoare înmatruclate – 0,09 lei/cmc.

Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică de până la 4.800 cmc inclusic- 0,02 lei/cmc. Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică mai mare de 4.800 cmc – 0,03 lei/cmc. Pentru vehiculele înregistrate fără capacitate cilindrică evidențiată se propune o taxă cuprinsă între 50 și 150 de lei pe an.