Ultimele noutati

Conflict între Crețu și Sindicatul Funcționarilor din Primăria Bistrița, pe tema banilor de salariu, prime și sporuri! “Noi vrem mai puțin, ei vor mai mult!” Știați că Primăria are peste 1.000 de salariați și este printre cei mai mari angajatori din județ?

b2 - Copy

Primăria Bistrița este în topul celor mai mari angajatori cu un număr de aproximativ 1.000 de salariați. Direcția de Servicii Publice are cel mai mare număr de posturi (aproximativ 250 de salariați,) după care urmează Aparatul Primarului cu aprox 225 de posturi. Direcția Municipală de Sănătate are 136 de posturi, iar Centrul Cultural Municipal și-a mărit organigrama imediat după înființarea Ansambului Profesionist și acum numără 70 de posturi, Poliția Locală are 88 de posturi dintre care 8 de conducere, Direcția de Administrare a Piețelor are 31 de angajați, Direcția Patrimoniu are 23 de salariați,  Evidența Persoanelor are 24 de posturi, Direcția Municipală pentru Servicii Sociale are 278 de posturi (34 posturi publice și 244 personal contractual). TOTAL 1.125 de posturi.

Nemulțumiți de grila de salarizare, membrii Sindicatului funcționarilor din Primăria Bistrița se află în conflict cu edilul orașului, în calitate de ordonator principal de credite.

Au luat bani de la dezvoltare ca să le mărească salariul! Angajații NU sunt mulțumiți și încă se poartă negocieri!

550 de angajați au intrat în grevă japoneză la începutul verii, după care au început negocierile. Angajații Primăriei Bistrița cer mărirea salariului cu  mai mult de 25%.

g0“Categoric banii îi vom lua de la bugetul local. Noi NU am reușit să ne înțelegem cu sindicatele din primărie: sindicatele salariaților și sindicatul polițiștilor. Vom avea negoceri și astăzi și mâine și vom avea negocieri cât va fi cazul. Ceea ce cer dânșii este una, ceea ce putem oferi noi este alta. Până NU o să avem finalitatea acestor negocieri nu o să vă dăm cifre pentru că ele sunt cu semnul întrebării…. sunt luate niște sume care le-a luat Direcția Economică, nu-s confirmat de mine ca să le prindă în buget. Eu sper să fie acoperitoare… dacă vor fi supra la următoare rectificare le vom trece pe servicii Nu sunt dacă vor fi “supra”, la urătoarea rectificare le vom trece la servicii, dacă Nu vor fi de-ajuns, la următoarea rectificare le vom trece. Repet: NU am cifre care să le pot lua pentru că suntem în negocieri cu sindicatul!” a declarat primarul Ovidiu Crețu.

Despre sursa de unde vor fi luați banii:

“Sunt proiecte care NU au șanse să se realizez în acest an, fie din cauza procedurilor și atunci e firesc să NU lăsăm banii acolo.” a declarat Crețu.

 

 Primarul stabilește SALARIILE pentru directorii din subordine! Legea permite acordarea de premii și prime pentru funcționarii din administrație!

Conform legii 153/2017

Pentru funcționarii publici și personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor județene, primării și consilii locale și din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local.

art 19 – Salariul de bază pentru funcțiile de conducere se stabilește de către conducătorul instituției publice, în raport cu responsabilitatea, complexitatea și impactul deciziilor impuse de atribuțiile corespunzătoare activității desfășurate.

(1) Ordonatorii de credite pot acorda lunar premii de excelență pentru personalul care a participat direct la obținerea unor rezultate deosebite în activitatea instituțiilor sau autorităților publice, în limita a 5% din cheltuielile cu salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție, soldele de grad/salariile gradului profesional deținut, gradațiile și soldele de comandă/salariile de comandă, indemnizațiile de încadrare și indemnizațiile lunare aferente personalului prevăzut în statul de funcții, sub condiția încadrării în fondurile aprobate prin buget.

(2) Premiile de excelență se pot acorda în cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la obținerea unor rezultate deosebite în activitatea instituției/autorității publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activități cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepțional ori a avut un volum de activitate ce depășește în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, ținându-se seama de evaluarea criteriilor prevăzute la art. 8 alin. (2). Sumele neutilizate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiași an bugetar.

(3) Premiile de excelență individuale lunare nu pot depăși, anual, două salarii de bază minim brute pe țară garantate în plată și se stabilesc de către ordonatorii de credite în limita sumelor aprobate în buget cu această destinație, în condițiile legii, avându-se în vedere elementele prevăzute la alin. (2), cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu consultarea reprezentanților salariaților, acolo unde nu sunt constituite astfel de organizații sindicale.

(4) Începând cu data de 1 decembrie 2018, ordonatorii de credite acordă, obligatoriu, o indemnizație de vacanță. Modalitatea de acordare se stabilește prin hotărâre a Guvernului.

Numărul de posturi ale serviciilor Primăriei Bistrița:

primariabistrita-1481712042– DSP: 264 de angajați
– Aparatul de specialitate al primarului: 225 de posturi
– Poliția Locală: 85 de posturi
– Casa de Cultură 70 de angajați
– Direcția de Patrimoniu: 21 de posturi
– SVSU: 6 posturi
– Evidența persoanelor: 24 de posturi
– Direcția de Administrare a Piețelor: 21 de posturi
– Direcția Municipală de Servicii Sociale: 278 de posturi ( din care 244 contractuali)

Primăria Bistrița este în TOP-ul angajatorior din județ, cu aproxmativ 1.000 de posturi. La sectorul bugetari  conduce Consiliul Județean, care împreună cu toate instituțiile subordonate are aproximativ 3.000 de angajați (Spitalul Județean  – 1.400 de angajați, Direcția Generală de Protecția Copilului are 800 de angajați cu tot cu asistenții maternali, iar toate Centrele de Educație Incluzivă :Județean, Beclean, Lacrima, nr.1, nr.2 au 400 de posturi în total. În mediul privat conduce compania Leoni cu aproximativ 8.000 de angajați, urmează RAAL are aproximativ 1.800 de angajați și Comelf cu aprox. 1.100 de posturi.




Comentarii

  • Prea multi taietori de frunze la caini. La începutul şedinţei Executivului, de joi -20 iulie, Premierul Mihai Tudose a declaratcă ordonanţa referitoare la blocările de angajări în sistemul bugetar are în vedere un inventar foarte clar al celor care lucrează la stat: „Nu dăm pe nimeni afară. Se blochează angajările. (…) Încercăm să eficientizăm actul administrativ. A devenit aparatul birocratic din ce în ce mai mare, (…) purtători de ştampilă, de semnătură, de program de uşă, etc. (…) Va fi un inventar foarte clar al celor care lucrează la stat. Ar trebui să lucreze la stat şi pentru stat”.
    De fapt este vorba de un proiect de Ordonanţă prin care se suspendă până la 31 decembrie 2017 ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, cu excepţia unor categorii de personal, şi prin care se cere efectuarea unui audit de management în cadrul acestor instituţii. Este o masura asemanatoare cu cea pe care in 2010 a aplicat-o si Emil Boc în timpul guvernării sale, pe motiv de… strâns cureaua, iar PSD, la acea vreme, îi acuza de asasinat economic. Acum, cand PSD aplica o masura similara, acest asa-zis “asasinat economic” se numeşte… program de guvernare.

  • Ca la noi, la nimeni. Presa națională a scos de curând la iveală numărul impresionant de angajați pe care Primăria București îi are. Ceea ce este interesant, este că Primăria capitalei are în subordine mai multe persoane decât Primăria Berlin. Profit.ro făcea recent, o comparație între Primăria București și Primăria Berlin. Dacă Primaria din București are 850 de angajați în aparatul primarului cu o populație de 1,88 milioane de locuitori, cea din Berlin nu depășește 300. Asta, deși în Berlin cifra locuitorilor depășește cu mult pe cea a bucureștenilor: 3,46 milioane de locuitori!
    Iată cum stau lucrurile în Bistrița: Dupa unele surse, numai aparatul primarului are în componență 273 de angajați. În ceea ce privește totalul angajaților din structurile aflate în subordinea primăriei (toate direcțiile, inclusiv asistenții sociali), aceștia sunt în număr de 895, desi Bistrița are aproximativ 70 de mii de locuitori.

Caricatură

cretu800

Ne gasiti pe: