Ultimele noutati

IN-CRE-DI-BIL!! La numai 3 ani de la asfaltare, Drumul Slătiniței se duce la vale! Costurile de re-modernizare sunt COLOSALE și se apropie de 1 milon de euro!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La numai 3 ani de la modernizare, Drumul Slătiniței se duce la vale! O bandă de circulație este surpată și este nevoie de intervenții URGENTE! Costurile sunt COLOSALE și se apropie de 1 milon de euro

Primăria Bistrița a alocat fonduri pentru asfaltarea străzii ce face legătura cu Slătinița încă din primul mandat a lui Crețu.

În 2010, lucrările pentru asfaltarea drumului de la Slătiniţa s-au desfăşurat pe două tronsoane: o parte asfaltată de SC LDP pe o porţiune de 3,6 kilometri (înspre Slătiniţa), iar cealaltă parte de SC ARL pe o porţiune de 1,5 km (dinspre Slătiniţa spre DN 17). Licitaţia fost câştigată de două firme, şi anume SC LDP şi SC ARL Cluj, care la finalul lucrărilor au primit de la bugetul local aproape 1,5 milioane de lei. Ulterior, lucrările de asfaltare au continuat, însă pe porțiuni mai scurte.

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dau vina pe oamenii care au ridcat case. Cică de aceea s-a sarpat drumul

În expertiza tehnică  întocmită de SC DRUMEX SRL CLUJ NAPOCA s-a ajuns la următoarea concluzie:

“Din cauza mai multor facori, printre care şi intervenţiile asupra reliefului din zonă, prin construirea de case, amenajări aferente caselor, grădinilor şi  terasării au apărut probleme de instabilitate a străzii, care sunt  detaliate în expertiză ”.

 

 

Lucrările propuse în cadru Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţie “CONSOLIDAREA STRĂZII SLĂTINIŢA ÎNTRE  Km 1+300 şi km 3+600   în MUNICIPIUL BISTRIȚA” sunt structurate astfel:

– sectoare pe care au fost observate fisuri şi crăpături ale carosabilului, fără să apară fenomenul de tasare;

– sectoare pe care au fost observate fisuri şi crapături ale carosabilului, combinate cu fenomenul de tasare sau de cedare a terasamentului;

– sectoare pe care au fost consemnate  alunecări ale versantului;

Având în vedere costurile mari pe care le impune soluţiile de consolidare, s-a propus o etapizare a lucrărilor de consolidare, puternic afectat de mişcările care sau produs în corpul drumului (prăbuşirea unei benzi din carosabil). Valoarea totală a lucrării de investiţii, fără T.V.A.: 3.924.142,00 lei, respectiv 891.850,00 euro.

Se impune realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de scurgere a apelor prin şanţuri dalate, şanţuri ranfort, rigole carosabile, precum şi consolidarea taluzului dinspre Valea Slătiniţei cu un zid de sprijin din gabioane.

Se vor realiza lucrări de consolidare în regim de urgenţă, care să asigure desfăşurarea circulaţiei pietonale şi rutiere, în condiţii de siguranţă: etapa 1 – refacerea terasamentului drumului cu pământuri  armate cu geogrile; etapa 2 – realizarea frontului de sprijin cu piloţi din beton armat.

– Durata de realizare a lucrării : Etapa I – 4 luni, Etapa II – 4 luni ;

Ce spune Crețu despre lucrările suplimentare pe 75 de metri, ce se apropie de 1 MILION de euro!!!

Consilierii opoziției cred că prețurile în vederea consolidării drumului sunt EXAGERATE. Filip Moisil s-a consultat cu specialiști în drumuri și crede că lucrarea e destul de scumpă… “consider că aici totuşi preţurile sunt destul de umflate şi nu consider că e necesar să le dăm aproape 750.000 euro, mă refer la C+M, pentru 75 metri pe soluţia pe care s-a ales”

 

 

 

 

ccr5Creţu Ovidiu Teodor – “Eu m-aş bucura dacă cineva reuşeşte să facă mai ieftin consolidarea respectivă, pentru că este vorba de forare la adâncime şi de turnare coloane. Procedura este una costisitoare, categoric. Sigur că noi avem proiectantul care este SC Drumex, care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrării respective, este o zonă sensibilă, dacă cineva o face cu 500.000 lei, mă îndoiesc. Spuneţi de euro? Noi oricum o scoatem la licitaţie, dacă doreşte să vină, cu mare drag.” a declarat primarului din timpul ședinței ordinare a Consiliului Local din 27.11.2014, prin care s-au avizat lucrările de intervenție.

Drumul DJ 172B (strada Slătiniţei) porneşte din DN 17, în zona localităţii Unirea şi se dezvoltă la nord, spre localitatea Slătiniţa, care este încadrată administrativ ca şi localitate componentă  a municipiului Bistriţa. Strada Slătiniţei se suprapune peste drumul judeţean DJ 172B dar este în administrarea consiliului local.

Incompetența celor care au recepționat aceste lucrări neconforme și realizate fără a se ține cont de situația din teren faca ca drumul Slătiniței să fie într-o modernizare continuă de aproape 6 ani și să se pompeze zeci de MILIARDE…




Comentarii

  • Aici e vorba de un caz penal si cineva trebuie sa raspunda. Chiar isi bat joc de oameni si ne lasa in praf si in mizerie pt ca nu l-am votat.

  • Constructorul nu a vazut ca drumul se surpa? Proiectantii la fel? Acuma sa raspunda.

  • sa le fie rusine. Au fost pusi sa faca treaba si ei isi bat joc

Caricatură

Ne gasiti pe: