Oamenii lui Crețu au votat pasarela de 2.1 milioane de lei, de pe Independenței! Urmează proiectarea, autorizarea și execuția! NU au ținut cont de alte opinii!

În ședința de Consiliu Local, cel mai disputat subiect a fost cel legat de realizarea unei pasarele suspendate, pe Independenței, în intersecțiile str Iosif Vulcan și Panait Cerna. Dezbaterea a fost tensionată deoarece Gheorghe Sabău, câinele de pază al cronometrului, și-a făcut datoria și în calitate de președinte de ședință a respectat regulmentul în litera lui și a avut grijă ca cei înscriși la cuvânt să respecte cele 3 minute.

 

a99

a1

 

 

 

 

 

 

pas2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pasarela 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din partea opiniei publice, au luat cuvântul Marius Bălan, Vasile Man și Grigore Ioanițoaia. De asemenea au adus argumente împotriva acestui proiect consilierii PNL: Florin Chereji, Ioan Peteleu, Sorin Hangan, Mioara Seica și Filip Moisil.

 

b1

a4

 

 

 

 

 

 

Marius Bălan a vorbit despre nivelul redus de pricepere a lucrurilor și a făcut o paralelă între alte popoare care opresc mașinile pentru a da prioritate unor rățuște, în timp ce administrația locală cațără pietonii pentru a face prioritate mașinilor.

Grigore Ioanițoaia a venit în calitate de reprezentant al credincioșilor care frecventează Biserica „Sfinții Trei Ierarhi” de pe str. Odobescu și susține că a fost rugat să transmită aleșilor locali să NU realizeze acest proiect care va îngreuna traversarea pietonilor.

Florin Chereji susține că numărul de accidente va crește exponențial, deoarece pietonii vor forța trecerea și NU vor folosi pasarela și astfel se vor expune accidentelor rutiere, mai ales că viteza mașinilor va crește. Chereju a amintit că momentan, traficul pietonal se face pe treceri de pietoni cu o lățime considerabilă, iar în orele de vârf, pietonii se vor îngrămădi pe pasarela de 1.5 metri lățime.

Ioan Peteleu susține că proiectantul NU a făcut niciun studiu de trafic și a avertizat asupra faptului că 70.000 de euro sunt folosiți pentru organizare de șantier, repsectiv branșamente. A amintit că scenariul tehnic numărul 2 NU este finalizat.

m1

a2

 

 

 

 

 

b3

b2

 

 

 

 

 

 

După o oră de dezbateri, proiectul a trecut cu voturile majorității consilierilor PSD și a celor doi reprezentanți ai Partidului Ecologist. Priaru Ovidiu Crețu controlează din scurt Consiliul Local prin intermediul consilierilor locali, care până acum au votat în bloc abslut orice proiect inițiat de primar. Fără pârghii de control, opoziția nu poate face decât figurație în fața presei locale.

 

z1

a01

 

 

 

 

 

 

De ce e nevoie de pasaelă SUSPENDATĂ pe strada Independenței. Argumentele Primăriei Bistrița!

Conform studiului de fezabilitate, oportunitatea investiţiei deriva din următoarele beneficii:

– Sporirea capacitaţii de circulaţie prin mărirea fluentei traficului
– Eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic
– Reducerea costurilor de călătorie cauzate de uzura si consum de combustibil
– Realizarea unui confort pentru participanţii la trafic
– Mărirea siguranţei circulaţiei
– Reducerea numărului de accidente.

Suma de 365.000 de lei a fost prinsă pe buget și în 2017 este programată începerea execuției.

passarela1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aa1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasajul subteran ar costa 3 milioane de lei, pasarela costă 2.1 milioane de lei. În eventualitatea realizării unui pasaj SUBTERAN, proiectantul zice că există riscul ca în urma săpăturior, costurile cu relocarea rețelelor de utilități să scumpească și mai mult lucrarea. Tocmai din aceste considerente s-a ales varinta realizării unei pasarele.

 

INDICATORII TEHNICO – ECONOMICI:

1. Valoarea totală a investitiei:
cu T.V.A.: 2. 118. 309, 65 LEI
din care C+M: 1. 603. 941,50 LEI
2. CAPACITATI:
Lungime pasaj 65,00 m
Latime pasaj 1,50 m
Inaltime libera 4,875 m
3. DURATA DE REALIZARE A LUCRĂRII: 9 luni.

Studiul de fezabilitate al pasarelei de pe Independenței a fost aprobat de consilierii PSD, urmează proiectul tehnic, autorizarea și execuția acestui proiect controversat de o parte a opiniei publice!

Click pentru STUDIUL de FEZBILITATE

 

 

Citiți și: 

w2-vert

Ca pe autostrăzi! Primăria vrea să amenajeze o punte pietonală pe Independenței și să desființeze trecerile de pietoni! E bună ideea?

One comment

  1. Cretu e dus rau de tot cu sorcova, afirmand ca: „Nici Coloana Infinitului n-a fost acceptată când a fost construită acolo”. El compara „Coloana Infinitului” opera monumentala a lui Brâcusi cu o monstruozitate de pasarela suspendata pe care vrea s-o construiasca peste un bulevard din Bistrita. Probabil tot la Coloana Infinitului s-a gandit si cand a mutat statuia lui Petru Rares din piata cu acelasi nume, pentru a face loc monumentului in forma de Sula tocmai langa Prefectura (Ce are sula cu prefectura?).
    Daca tot se vrea o imbunatatire circulatiei pietonale in zona Bulevardului Independentei, atunci solutia cea mai potrivita ar fi construirea unui pasaj subteran, prevazut si cu scari rulante, in dreptul piațetei Sf. Ana care ar putea deservi si fluxul de elevi de la scoala gimnaziala nr.1.
    Argumentele primarului ca un pasaj subteran este mai scump, nu stau in picioare chiar daca in sprijinul lor au venit imediat consilierii PSD-isti Camelia Tabara si Constantin Rus, pe post de cozi de topor ale lui Cretu.