Ultimele noutati

A trecut mandatul și MEGA-proiectul lui Moldovan e în aer. Drumul “de pe Ilve” e vrăjeala în fază de poveste. Fără finanțare, lucrările încep în campania electorală, pe firimituri

Drumul de pe Ilve, zis Poarta Transilvaniei  este mega-promisiunea lui Radu Moldovan și implică reabilitarea unui traseu care ar deschide tursimul și investițiile în întreg județul. Modernizarea acestui sector este ultra-necesară și va dezvolta zona Colibița, zona Bârgău-Ilve făcând legătura cu județul Suceava. Joncțiunea cu DN 17  continuă legătura cu Cluj și astfel județul ar deveni o nouă variantă de tranzit a Transilvaniei spre Bucovina atât de necesară în plan economic.

21DJ 172 D are o lungime de aproximativ 85 kilometri are originea în DN 17, pe raza localității Mureșenii Bârgăului și destinația la limita cu județul Suceava.  “Poarta Transilvaniei”, acum numit DJ 172 D cuprinde loturile Mureşenii Bârgăului – Lac Colibiţa (cunoscut Drumul Blajului, 5 km), Prundu Bârgăului – Lac Colibiţa (24 km), Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (14,32 km) şi Ilva Mică – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava (42,15 km).

Poarta Transilvaniei un drum de 35 de MILIOANE de euro e de fapt un vis de povestit votanților… în 4 ani s-au făcut hârtii și documentații. Atât!

Contractul de modernizare a drumului intitulat Poarta Transilvaniei este estimat la 155 de milioane de lei (aproximativ 35 de milioane de euro). Documentațiile sunt scoase pe site-urile de licitație și traseul este împărțit pe loturi. Lipsește ESENȚIALUL: sursa de finanțare, care este doar menționată: bani europeni prin POR 2014 – 2020 Axa Prioritară 6: Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanță regional.

6

8

 

 

 

 

 

 

Povești de adormit electoratul: fără surse de finanțare, Moldovan drege busuiocul și începe mici firimituri de campanie: 4.5 milioane de euro pentru Drumul Blajului, 5 kilometri spre Colibița

Tronsonul de aur, de arătat electoratului are impact emoțional în alegeri și este bifat de Radu Moldovan, iar lucrările vor începe din bugetul Consiliului Județean pe 2016. Conform caietului de sarcini, modernizarea va dura aproximativ 2 ani.

v9Tronsonul este cunoscut ca Drumul Blajuluiși are o lungime de 5 kilometri pe drumul judetean DJ 172 D, km 0+000 – 5+115 Colibita. Pe cei 5 kilometri de pe Drumul Blajului sunt 2 poduri care necesită lucrări de reabilitare și 3 versanți care necesită lucrări de consolidare.

 

 

 

Porțiunea de la kilometru 0 la kilometrul 5 se află pe traseul fostului drum județean DJ 173 D, iar porțiuena de la km 5 – 11-568 se suprapune pe kilometrul 17+00  – 23+400 al fostului DJ 173 A.

v0

u8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 milion de euro pe kilometru – varianta “Strâmba”, cea mult – lătrată de Moldovan acum i-e pe plac

De departe cel mai costisitor lot ce va fi scos la licitație imediat ce există banii implică realizarea drumului “pe Strâmba”. Acest traseu implică lucrări complexe într-un climat vitreg, de munte. În mandatul lui Liviu Rusu, actualul președinte al CJ Radu Moldovan a contestat această variantă de drum, dar ajuns la putere și-a însușit acest proiect și l-a girat încă de la începutul mandatului său.

5Lotul 3 – km 40+732 – km 54+842 – (DN17) Josenii Bârgaului  – Strâmba  – Ilva Mică. Este nevoie de: sistem rutier + acostamente, drumuri laterale, șanțuri, rigole, podețe, gabioane, ziduri de sprijin, reabilitare pod, pod nou etc. Toate aceste lucrări complexe ar duce costurile la aproximativ 1 milion de euro pe kilometru, deschizând o nouă legătură către Colibița. Total valoare estimata proiectare si executie 50 de milioane de lei (val fara TVA), respectiv 11.322.919 euro.

 

 

 

Poarta Transilvaniei e imposibil de realizat în primul mandat. Drumul a fost feliat pe loturi, de arătat electoratului

 

d5Lot 1, km 0+000 – km 11+578, Muresenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibița – Colibița. Traseul TOTAL are o lungime de 11.5 km, de la intersecția drumului național 17 până la localitatea Colibița, străbăte Mureșenii Bârgăului și Colibița și este împărțit pe tronsoane:

– Tronson 1: Mureșenii Bârgăului – început DJ 172 D. Singurul tronson pentru care există finanțare parțială va începe în campania electorală ce urmează.

 

 

Pentru niciun sector NU există finanțare. Aceleași promisiuni că le fac din bani europeni, dar mai e nevoie de un mandat

– Tronson 2: km  5+115 – km 11 + 578. Început DJ 172 D – Colibița. Pe acest sector există un pod, care necesită înlocuire și 3 zone cu alunecare de versanți.

Lot 2 km – km 18+045 – km 35+055 Lac Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – Prundu Bârgăului, până la intersecția cu DN 17.  Drum greu de realizat, pe baraj… vor fi realizate două poduri noi, unul existent va fi modernizat și un altul va fi reparat. Total valoare estimată – 50.302.070 RON (val fara TVA), respectiv 11.322.919 euro. Lucrare costisitoare, care implică execuția unor lucrări de: sistem rutier+acostamente, drumuri laterale, santuri, rigole, podete, gabioane ziduri de sprijin, amenajare torenti, consolidari versanti, reabilitare pod, pod nou.

Lotul 3 – km 40+732 – 54+842 – (DN17) Josenii Bârgaului  – Strâmba  – Ilva Mică. valoare estimată: 50 de milioane de lei (val fără TVA), respectiv 11.322.919 euro.

Lot 4 – km 56+556 – 75+353, Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei. Total valoare estimata proiectare si executie: 54.550.579 lei (val. fara TVA), respectiv 12.279.252 euro. Executia unor lucrari de: sistem rutier + acostamente,drumuri laterale, santuri, rigole, podete, gabioane, ziduri de sprijin,reabilitare poduri.

d43La final de mandat, Radu Moldovan încearcă să dragă busuiocul marilor promisiuni cu care a cucerit votanții. Drumul zis Poarta Transilvaniei și modernizarea drumului ce leagă Bistrița de orașul Năsăud îi atârnă greu de beregată, chiar dacă președintele va fi ales pe sub masă, la votul indirect al consilierilor județeni.

Lipsa fondurilor europene și guvernul ostil vor fi contra-argumentele lansate de PSD-iști în campania ce urmează, ca și răspuns la lipsa de finanțare a mega-proiectelor. Chiar dacă în ultimii 3 ani Guvernul Ponta a avut relații speciale cu județul nostru, pe filiera Radu Moldovan marile proiecte NU există și se pare că ar mai fi nevoie de un mandat pentru realizarea lor.




Comentarii

Caricatură

Ziar de Bistrita