Dragi profesori, luați notițe și NU mai schilodiți elevii! Un interviu cu un om GENIAL, despre teme acasă și notele ce frâng aripi

Academicianul Solomon Marcus, într-o emsiune pe Digi 24 a dat clasă îmbufnaților de la catedră, stăpâni pe-o mâzgălitură cu rol de notă în carnet. Geniul românesc în formă pură care răscolește sistemele de non-valori din învățământul retrograd, cu inspector-general de partid și cu profesori umiliți în campanile electorale.

Câteva citate ale academicianului Solomon Marcus, musai de dat spre învățare “profilor” schilodiți de grade, care-acum își terorizează elevii într-un fenomen de temnițare prin repetiție, asemănător Piteștiului comunist.

„Se constată că populația școlară suferă de încordare psihică, depresie, streess, adică tot ce poate fi mai opus stării de relaxare pe care o presupune actul de învățare „

“Învățarea nu se poate face cu folos decât în condiții de destindere, de plăcere, de relaxare! Și în special la gimnaziu acest lucru NU se întamplă.”

“Datoria unui profesor este de a ține un dialog, NU de a ține discursuri.”

“Toată cultura are la bază capacitatea de a reduce multul la puțin… manualul școlar NU se ocupă de acest lucru.”

Școala astăzi este pur și simplu un mijloc de transfer de informații de la catedră în bănci… Inadmisibil!

“Dacă va rămâne cultura la acest nivel, al descrierii detaliate fără capacitatea de a tria, de a selecta de a organiza lucrurile în jurul unei idei suntem pierduți … este o problemă generală a societății.”

“Temele pentru acasă sunt… un act anti-educațional deoarece copilul NU se alege cu mare lucru.”

“Cele mai multe manuale vin în conflict cu sănătatea psiho-somatică a copilului.”

“Copilul este  pus în situația de a păstra și reproduce un număr imens de informatii, un număr care pur și simplu te sperie”

“La această agresiune a manualelor se adaugă agresiunea temelor de lucrat acasă, caietele elevului… intră-n scenă diverși membrii ai familiei să contribuie la rezolvarea temelor de tratat acasă… îmi spun foști colegi, acum bunici:  Dom’le, am stat cu nepoțeul până la miezul nopții să rezolvăm problemele care I s-au dat… iată vă pun o întrebare simplă: Dacă fiecare profesor agresează pe elev cu nu știu câte teme și obligații, NU e normal ca cineva să controleze dacă totalul acestor obligații ale elevilor (venite din partea diverșilor profesorilor) nu trebuie verificat că NU depășește un anumit plafon de suportabilitate ? Și iată că NU există așa ceva! “

“Nu funcționează colaborarea dinte elitele fiecărui domeniu și practicanții din domeniului respectiv … și profesorii repetă ce-au făcut ei ca elevi și transferă informații, dar tocmai asta este… să ne apărăm de informații.

„Suntem stăpâni sau doar sclavi ai informației? Aici e marea dilemă! Noi o controlăm în primul rând sau suntem manipulați de ea? “

“Eram speriat de materiile care cereau memorare și mi-am dat seama că cel mai mic efort de memorare e la matematică… matematica față de actul de memorare te face boier…  de aceea am ales matematica.”

“Și literatura a fost robotizată încât a devenit de nerecunoscut. “

“Matematica oferă comori de cultură de care NU se poate lipsi nici un alt domeniu… ce bogăție de simbolism matematic există în religie, în artă și din păcate rămân în afara școlii.”

“Ce e mai normal decât să inițiezi pe copil în diversele alfabete ale culturii?”

“Îl învățăm pe copil să butoneze la calculator, dar nu-l învățăm esența gândirii algoritmice… ce înseamnă a gândi algoritmic, a descompune în pași elementari un anumit proces.”

“Școala, prin faptul că se cramponează în  această separare pe domenii care NU prea colaborează între ele, ratează cele mai fantastice spectacole ale culturii “

456846Solomon Marcus a scris “Răni deschise “ – un ciclu de cărți care abordează și desființează prin reformare sistemul de educație actual, falimentar și atât de nociv întregii națiuni, dar care ne mutilează încontinuu valorile.

 

 

 

d41 400Despre amărăciunile care strivesc și robotizează sufletele, în interviul INTEGRAL de pe Digi 24:  http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Educatie/solomon+marcus+manuale+invatamant+cuvantul+cheie+e+agresiunea