TOP-ul celor mai periculoase treceri de cale ferată din Bistrița! Niciuna NU e semnalizată ca lumea iar Primăria Bistrița a IGNORAT toate accidentele de pân-acum!

Ziar de Bistrița vă prezintă un TOP cu cele mai periculoase treceri la nivel cu calea ferată existente în Bistrița și în tot județul. Terenul din zona căilor ferate aparține de drept CFR-ului, iar prin Departamentul Infrastructură aceștia pot prioritiza zonele unde se impune montarea de bariere și semnale acustico-luminoase! Deocamdată nici CFR și nici Primăria Bistrița (care are pârghii în acest sens și poate finanța investiția) NU a sporit măsurile de siguranță în zonele cu risc de pe raza municipiului.

Cele mai PERICULOASE treceri de cale ferată: 

1. Trecerea de cale ferată din Viișoara. Motivele: în zonă s-a construit un cartier social, o piață auto de mașini second-hand și au loc sărbători ale orașului. Zilnic, sute de mașini trec acea cale ferată extrem de periculoasă, amplasată în pantă, lucru care cere o anumită experiență din partea șoferului care se asigură!

 

s0 vis - Copy

a0-800x400

 

 

 

 

 

a12VIDEO GROAZNIC: Accident la Viișoara, la trecerea de cale ferată! 3 morți și 2 răniți! UPDATE: Răniții transportați la spital au DECEDAT lterior. BILANȚ tragic: 5 MORȚI!

 

 

 

 

taxiCUMPLIT: Patru tineri au murit după ce un taxi a fost lovit de un tren

 

 

 

 

s5 cotu iadului livezile - Copy2. Cotul Iadului – trecerea de cale ferată din Livezile. Este amplasată în curbă, cu vizibilitate extrem de redusă în special pentru șoferii de TIR-uri. Au avut loc numeroase accidente și cu toate că traversează un Drum European, deocamdată NU este semnalizată cu semnal acustic, luminos și nici cu barieră. Periodic au loc accidente în care sunt implicate camioane, TIR-uri, microbuse.

 

Accidentele din Livezile, prezentate pe Bistrițeanul.ro în ultimii ani:

 

 

imgine1VIDEO – ACCIDENT de tren la Livezile! UPDATE În mașina lovită de tren erau trei tineri

 

 

 

 

livezileLivezile: TIR lovit de tren

 

 

 

 

acc_livezile-1388FOTO/VIDEO: 7 moldoveni au scăpat ca prin urechile acului, după ce microbuzul în care se aflau a fost lovit de tren

 

 

 

 

 

slavici bistrit a - Copy3. Trecerea de pe Ioan Slavici (din zona Appolo). La trecerea de cale ferată au avut loc mai multe accidente in care șoferii au scăpat ca prin minune.  Zona este intens-circulată de mii de mașini în fiecare zi care se îndreaptă spre cartierul ANL din Subcetate sau spre șoseaua de centură. Vizibilitatea este redusă din cauza vegetației și s-ar impune o semaforizare corespunzătoare, cu barieră și semnale acustice și luminoase.

 

 

00trenacc00083VIDEO – CUMPLIT: Mașină zdrobită de tren pe str. Ioan Slavici! Un tânăr este încarcerat!

 

 

 

 

 

Acc19novl7FOTO: Trafic blocat în zona Apollo după ce trenul a lovit un Audi

 

 

 

 

 

4. Cele 3 treceri de cale ferată situate în intravilanul orașului ce fac legătura dintre Bistrița și zona rezidențială Unirea, aflată în plină dezvoltare din punct de vedere imobiliar: str. Lucian Blaga, str. Bisericii, str. Gospodarilor (spre Slătinița).

slavici bistrit a - Copy

s22 lucian blaga

 

 

 

 

s1 bisericii - Copy

s2 gospodarilor - Copy

 

 

 

 

 

 

Treceri de cale ferată din județ, nesemnalizate cu barieră sau măcar cu semnale luminoase și acustice!

În Județ, trecerile la nivel cu calea ferată NU sunt foarte bine semnalizate, deși în unele cazuri traversează Drum Național (succesiunea de treceri de cale ferată spre Sîngeorz-Băi). De asemenea, în zona de câmpie a județului sunt unele zone foarte periculoase, cu vizibilitate scăzută și obturată (cum este cazul trecerii din Lechința). Linia Ilva Mică – Rodna Veche este folosită foarte rar și o perioadă a fost scoasă din uz, din motive financiare. Zona muntoasă face ca vegetația să crească rapid și să obtureze vizibilitatea șoferilor.

 

5. Succesiunea de treceri la nivel cu calea ferată de pe ruta: Sîngeorz- Băi – Rodna! Amplasate în curbă, cu vizibilitate redusă din cauza vegetației abundente din zona de munte!

s10 dn 17 d - Copy

s11 dn 17 D sang spre Maieru - Copy

 

 

 

 

s13 maieru spre sant - Copy

s12 maieru - Copy

 

 

 

 

 

Pe Câmpie e o situație identică: trecerile NU sunt semnalizate corespunzător, cu semnale acustice și luminoase. În ultima vreme NU au avut loc incidente majore, fiind vorba de o zonă a județului slab-populată.

 

lechinta - CopyLa intrare în Lechința, vizibilitate obturată din cauza pereților metalici ai podului. Este nevoie de o semnalizare mai bună, cel puțin cu semnale acustice.

 

 

 

 

chirales paraul Lechintza Chiraleș: pe pârâul Lechinței – zonă periculoasă.

 

 

 

 

5.000 de euro costă SIGURANȚA pe fiecare trecere la nivel cu calea ferată! MIZILIC!

 

cc3CFR Infrastructură poate finanța investițiile la treceri care reprezintă zone cu risc ridicat prin suplimentarea măsurilor de securizare cu semnale luminoase și acustice și eventual barieră! De asemenea, administrațiile locale pot bugeta astfel de investiții și executa lucrările, după ce s-a obținut aprobare din partea CFR. Primarul Ovidiu Crețu a anunțat că va face tot ce-i stă în putință pentru a monta o barieră la trecerea de la Viișoara unde au decedat 9 oameni în 2 accidente cumplite.

Bistrița mai are zone cu RISC ridicat și securizarea trecerilor la nivel cu calea ferată sunt investiții OBLIGATORII. Aproximativ 5.000 de euro costă amplasarea unei bariere în Viișoara , în timp ce semnalele acustico-luminoase necesare la TOATE trecerile din intravilan ar trebui să fie ceva mai ieftine și să reprezinte o PRIORITATE pentru administrația locală.

 

Citiți și: 
page f

Abia după ce au murit 9 oameni în 2 accidente TERIBILE, primarul Crețu zice că ia măsuri! Promite intervenții la nivel înalt pentru barieră la Viișoara!

One comment

  1. Veniti sa filmati indolenta si nesimtirea responsabililor la o saptamana dupa regretabila tragedie din Viisoara la trecerea caii ferate in Unirea pe strada Bisericii! Vegetatia luxurianta este direct proportionala cu nesimtirea lor……… acum doua luni mi am permis sa critic o echipa de la intretinere ca taie vegetatia si o lasa in sant….am servit-o la greu… am vrut sa reclam situatia la firma responsabila pe pagina de net… nu ai nicio sansa……