10 MILIOANE de euro costă viitorul pasaj-auto SUBTERAN, care deschide traficul „peste linie” în zona Gării! Proiectul e depus spre finanțare și înlocuiește Centrul Intermodal!

Primăria Bistrița a solicitat finanțare prin Programul Anghel Saligny pentru realizarea unui pasaj subteran în zona Gării.

În ultima ședință extraordinară, consilierii locali au votat devizul general al investiției. Conform documentației, pasajul -auto subteran costă aproximativ 10 MILIOANE de euro.

Practic, s-ar realiza o legătură între strada Gării și strada Tărpiului și s-ar decongestiona traficul din zonă.

Centrul Intermodal e istorie! Pasajul-auto băgat la finanțare prin Programul Anghel Saligny

Actuala administrație locală a renunțat la Centrul Intermodal, proiect care avea finanțare europeană asigurată de 9 MILIOANE de euro. Proiectul a fost contestat de PNL-ști și imediat ce au câștigat Primăria au renunțat la acest proiect, care implica realizarea unei pasarele și a unui corp de clădire.

Pasajul rutier subteran str. Garii-str Tarpiului a fost depus pe lista de obiective a Programului Anghel Saligny, program care finanțează cu bani de la bugetul național anumite obiective ale administrațiilor locale.

Primăria Bistrița mizează că va obține fonduri prin intermediul Programului Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny” și pentru alte proiecte care vizează extinderea reţelei de alimentare cu gaze naturale în cartierele Slătiniţa şi Sărata. 

5 comments

  1. Faceți ceva cu gara aia că miroase îngrozitor in special vara si autogara este jale

  2. Bravoo

  3. Balan Marius -Horea- ecologist

    CM ati punctat corect . Ma voi stradui sa spun acest lucru la prima dezbatere de Urbanism.

  4. Tot in aceeasi nota, d-le Balan daca tot sunteti in relatii bune cu actualul primar sa-i sugerati sa gandeasca (impreuna cu proprietarii zonei comerciale) inca o intrare/ iesire din zona mall-ului de langa asa zisa „Piata Rusilor”. Astfel s-ar putea decongestiona destul de bine circulatia de pe strada Calea Moldovei. Deschizandu-se inca o intrare iesire inspre strada Sucevei sau Colibitei multi din cei care au de mers in partea de jos a orasului sau care sunt din alte localitati (gen Beclean, nasaud, etc.) ar renunta sa iasa in Calea Moldovei folosind alternativa. Asta ar insemna mai putine masini pe Calea Moldovei, 1 Decembrie si asa mai departe, mai putine masini turate de la porniri si opriri, mai putine noxe, circulatie mai aerisita. In zilele in care mai sunt si sarbatori sau in preajma lor ii dezastru toata zona.

  5. Balan Marius -Horea- ecologist

    Foarte corect gandit si cu cap de adevarat Primar.
    Se redeschide astfel vechiul acces auto de pe Garii-Tarpiului asa cum a fost de cand lumea si se decongestioneaza traficul de pe decebal, zona Pietei si Dimitrie Cantemir.
    Felicitari IOAN TURC ! Aceeasi metoda trebuie aplicata si pe str. Romana colt cu D. Cantemir.