INCREDIBIL! Două pasaje de pe Centru rămân w.c-uri publice. De dragul proiectului, au fost trecute cu vederea; în schimb au modernizat tuneluri obscure!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reabilitarea pasajelor a demarat în urmă cu 3 ani, iar după lungi perioade de tergiversare, proiectul se apropie de final. Cu mari nereguli, în ce privește calitatea lucrărilor, Primăria Bistrița va finaliza un mega-proiect finanțat din bani europeni, iar Crețu va puncta la capitolul imagine.

Aproximativ 10 MILIOANE de euro costă modernizarea pasajelor, proiect realizat din fonduri europene de  SC TCI Contractor General SA din Cluj ca lider, Iasicon din Iaşi, Drum Construct din Zalău, SC Ianus din Sălaj şi SC Renmar din Dej, în asociere.

Centrul orașului Bistrița a fost blocat și s-a circulat cu dificultate. Calitatea lucrărilor lasă de dorit, dar într-un final Crețu va face marea inaugurare, cu mari retușuri, pe alocuri. Un aspect important: pe zona centrală au fost OMISE 2 pasaje strategice, care DUHNESC în continuare.

Constructorii au finalizat pasaje pe care NU se circulă, deși logic era să înceapă cu cele intens-circulate de pe Pietonal sau din zona instituțiilor. În batjocură parcă, au insistat cu lucrări la mici ganguri, pe strada Titulescu, pe strada Coșbuc, strada Zorilor. S-au modernizat pasaje obscure, ce dau în curtea unor familii de țigani, în zona Caragiale – Șincai, dar în schimb au ignorat cele 2 pasaje intens-circulate, care deservesc centrul Bistriței și traversează zona zero a municipiului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasajul din zona magazinului „Fierul” duhnește de ani buni și este folosit de puradeii-cerșetori. Face legătura dintre centrul istoric și cartierul de pe Vasile Alecsandri. Este pasajul-simbol al administrației Crețu, care pur și simplu NU a reușit să rezolve problema cerșetorilor care umplu de fecale căile de legătură.

 

 

 

 

 

 

 

 

UN alt pasaj ignorat de autorități este cel din zona cofetăriei Perla, care face legătura Pietonalului cu strada Dornei. De asemenea un pasaj folosit ca și W.C public.  În două mandate, aceste pasaje au fost tratate cu indiferență.

 

 

 

 

 

 

 

În schimb, modernizarea de 10 MILIOANE de euro cuprinde unele pasaje în zone obscure, cum ar fi cele de pe str. Zorilor, I.L Caragiale sau Titulescu, pasaje integrate în cele trei axe.

 

 

 

 

 

 

 

În zona Șincai a apărut un nou pasaj, care a fost închis de locatari și amenajat ca toalete.

b18-tile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varianta oficială: s-a lucrat pe axe, iar pasajele vechi vor fi modernizate, treptat din bugetul public.

În teorie: „Modernizarea pasajelor s-a realizat pe baza unui proiect, care cuprinde cele 3 Axe: Axa Coroanei, Axa Breslelor și Axa Artelor. Există mai multe pasaje care NU sunt parte integrată a acestui proiect, dar vor fi reabilitate din bugetul public, pentru a NU face notă discordantă!  susține Mihai Ruști – purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistrița.

În practică: După 3 ani în care s-a lucrat de mântuială la acest proiect european de 10 MILIOANE de euro, oficialii primăriei susțin că într-un final absolut toate pasajele vor fi modernizate (și cele care NU fac parte din acest proiect). Deși pare incredibil cum Primăria Bistrița a IGNORAT aceste coridoare de legătură și NU a găsit soluții concrete pentru a le moderniza, în cei 8 ani de administrație…

 

One comment

  1. Balan Marius- Ecologist B-ta

    Aia este AXA PISOLCOSILOR !