Anchetă medicală demarată de conducerea Spitalului Județean de Urgență Bistrița în urma unei postări de pe Facebook. Despre ce este vorba?

 

O postare de pe o rețea de socializare, care a înregistrat mii de interacțiuni, a determinat conducerea Spitalului Județean de Urgență Bistrița să ia atitudine și să ofere un punct de vedere cu privire la această situație.

Mai exact, o bistrițeancă a postat pe Facebook o imagine în care se poate observa o intervenție chirurgicală, fotografia fiind însoțită de următorul mesaj: ”Așa se lucreaza la Spitalul municipal de Urgență Bistrita 😭😭 foarte modernizat, dar cu personal de la abator. Rușine să vă fie …”, a scria Maria H., pe Facebook.

Postarea a generat mii de reacții și distribuiri din partea internauților, iar conducerea Spitalului Județean de Urgență Bistrița a venit cu precizări.

Într-o conferință de presă organizată miercuri, managerul SJU Bistrița, Gabriel Lazany, a precizat că instituția s-a autosesizat și a început o anchetă medicală în acest caz.

Am reușit să identificăm până la urmă pacientul respectiv. Noi am început căutările pornind de la o persoană de sex feminim care a făcut această postare, dar pacientul era un bărbat. Până la urmă am aflat că era fratele doamnei respective”, a spus managerul Gabriel Lazany, care afirmă că a contactat-o personal pe persoana care a făcut această postare pentru a îi solicita detalii, însă susține că nu a primit niciun răspuns.

Managerul unității medicale spune că în cele din urmă s-a reușit identificarea pacientului în cauză.

Cu ajutorul celor de la Unitatea de Primiri Urgențe am reușit să identificăm persoana respectivă. Este vorba despre un bărbat de 37 de ani, care s-a prezentat în data de 23 iulie în UPU cu o tăietură destul de adâncă provocată de un flex. Deci la tăieturile de acest gen se formează margini neregulate care sunt greu de pus ca să iasă o suturare perfectă. De ce spun acest lucru, nu ca și o scuză, ci pentru că a fost făcută constatarea de către medicul nostru de Chirgie Plastică și Reparatorie pe care l-am rugat să își dea cu părerea față de rana respectivă. Problema noastră va fi rezolvată intern. Am reușit să dăm și de pacientul respectiv, l-am rugat să vină la spital să ne facă o sesizare scrisă. (…) Noi am deschis deja o anchetă medicală, o să luăm declarații de la tot personalul. Spre bucuria noastră totul s-a întâmplat în UPU, unde totul este înregistrat și monitorizat video. Deci o să vedem totul, cine a făcut suturarea, cum a decurs partea de îngrijire, dacă a fost consultat de medic, absolut tot. Pacientul, am discutat cu el, susține că nu are nemulțumiri. Sora sa a fost mai mult revoltată. Este un cetățean român cu domiciului în Elveția”, a mai adăugat Lazany.

În plus, pacientul a fost programat pentru o nouă evaluare medicală. ”L-am programat și la consult la doamna doctor Mihaela Albu pentru a vedea tăietura, sutura și o eventuală corecție dacă se impune. Ne vom ocupa și de acest pacient, așa cum ne dorim să ne ocupăm de absolut toți pacienții, pentru că nu vrem să facem diferență între pacienții Spitalului Județean de Urgență Bistrița”, a completat managerul SJU Bistrița.

Întrebat cine este medicul care a făcut această intervenție, Lazany a declarat că momentan nu știe pentru că nu a apucat să vadă imaginile de pe camerele de supraveghere din Unitatea de Primiri Urgențe, însă ancheta demarată în acest caz va face lumină.

În ceea ce îl privește pe pacient, Gabriel Lazany a afirmat că starea sa este bună, rana este aproape vindecată. ”Pacientul a fost la cabinetul de Chirurgie din Policlinca Bistrița, unde a fost preluat de dr. Ionuț Souca, i-au fost scoase două fire din cele trei. Rana este aproape vindecată, arată bine, dar suplimentar vom vedea dacă se mai impun anumite corecții”, a mai spus Lazany.

Totodată, Gabriel Lazany încurajează pacienții care au nemulțumiri să facă plângeri la conducerea unității medicale astfel încât să se poată lua măsuri.

Insist pe această treabă, noi nu putem să luăm măsuri în baza unor mesaje sau a unor postări făcute în spațiul public pe diferite aplicații de socializare. Pacienții care au nemulțumiri îi rugăm să vină în mod asumat. Noi avem toată deschiderea. Vrem să ne îmbunătățim calitatea serviciilor medicale. Știm că nu suntem perfecți, dar nimic nu este perfect, totul este perfectibil”, a mai adăugat Lazany.

One comment

  1. Aveti dreptate domnul director cine se plânge să meargă la dumneavoastră