Național

ANPC pune la dispoziția consumatorilor un număr de WhatsApp pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă

 -  - 


Pentru a facilita comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a înființat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp, pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă.

Potrivit unui comunicat al ANPC, la acest număr – 0790 219 551 -, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării.  

Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor. Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 0790 219 551. Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs. ANPC menționează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent”, se arată în comunicatul ANPC.

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.

Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poștă -, în format electronic sau se depun personal, pentru souționarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege. Formularul de reclamație online se află pe site-ul instituției, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx.

Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FANPC.gov%2Fposts%2F312338727593400&show_text=true&width=500

108 views
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.