Primăria Bistrița își face imagine pe bani publici. Am aflat tarifele pentru emisiunile de la AS-TV, pentru apariții în presa locală și la radio! Bani frumoși, NU glumă!

Primăria Bistrița a licitat serviciile de comunicare și publicitate prin mass-media. Sepia Print este firma care a câștigat contractul de publicitate, în valoare de valoare de 140.668 lei (30.000 de euro) . Sepia Print a mai câștigat acest contract în anii precedenți și ulterior sub-contractează aceste servicii către televiziuni locale, radiouri, ziare, on-line-uri.

Cât costă o emisiune cu Crețu în rol de invitat ce informează publicul? Răspuns: aproape 2.000 de lei!

zzq1

dd4AS – TV a rămas singura televiziune locală care poate fi urmărită pe toate rețelele de cablu. TV Bistrița și-a restrâns activitatea, iar după retragerea Viluței Brătfălean din branșă, Dorel Cosma este cel care a preluat frâiele TV Bistrița. De menționat că TV Bistrița NU apare pe rețeaua RCS – RDS și probabil de aceea NU a fost atractivă pentru Primăria Bistrița, iar instituția a preferat să apeleze la serviciile AS-TV.

– 1 minut de emisiune la o televiziune locală costă 35 de lei. Primarul Ovidiu Crețu a fost prezent doar la emisiunile moderate de Cristian Berari, cu o durată de 50 de minute, adică 1.750 de lei/emisiune. 

– anunț de 1 minut la o televiziune locală: 60 lei.

10 lei costă un afiș A3 din bani publici! Plus 4 lei, cost pentru lipit/dezlipit pe fiecare stâlp! ENORM!

d33Comunicarea și publicitatea prin afișe a Primăriei Bistrița este asigurată din bani publici. Ședințele de Consiliu Local, evenimentele culturale, dezbaterile sunt afișate contra-cost. Primăria Bistrța gestionează 36 de panouri de afișare unde pot fi expuse anunțurile de interes public, iar fiecare afișare este decontată.

– afișare/dezafișare pentru 1 buc. afiș/locație: 4 lei.

Firmele private au comunicat redacției noastre că pot realiza un afiș A3 la 4 lei, iar tariful poate scădea la tiraje mai mari. Sepia Print a câștigat licitația la 10 lei pe un A3.

– un afiș A4 ce implică machetare, tipărire și difuzare: 5 lei.

– un afiș A3 ce implică machetare, tipărire și difuzare: 10 lei.

– un afiș A2 ce implică machetare, tipărire și difuzare: 20 lei.

– un afiș A1 ce implică machetare, tipărire și difuzare: 40 lei.

Tariful la care s-a câștigat licitația este 0.08 lei/cmp, atât policromie (adică mai multe culori) cât și 2 culori.

Pe on-line e  mai ieftin!

ovidiu cretuSepia Print a făcut o ofertă all-inclusive în care a licitat pe toate palierele: ziare print, on-line, radio, TV, afișe

– anunț de 100 de cuvinte într-un ziar on-line: 70 de lei/ apariție

– o imagine pe on-line (100×100 pixeli): 70 de lei/ apariție

– apariție a unui fișier de 1 Mb:  75 de lei/ apariție.

– articol informativ de 100 de caractere, pe on-line: 40 de lei/apariție.

Cum s-a desfășurat licitația?

Sepia Print a fost SINGURA firmă care s-a prezentat la licitație și a oferit un anumit preț pe fiecare seviciu (apariție TV, radio, print, realizare afiș etc). Prețul final la care s-a câștigat licitația s-a stabilit făcându-se media ponderată între tarife. Tocmai de aceea, s-a putut plusa la anumite tarife, care NU contau prea-mult în realizarea costului final. Spre exempu, aparițiile TV reprezentau 10%, în timp ce realizarea unui afiș era doar 1% din ponderea finală.

Iată tarifele percepute de firma Sepia Print, conform caietului de sarcini:

08

09

 10

 

 

 

Anunțurile la ziar, în „Răsunetul” și „Mesagerul”: 1 leu/țenti !

Sepia Print a câștigat contractul cu primăria și încasează la „prima mână” 1 leu/cetimetru pătrat/anunț. Ulterior, firma Sepia Print încheie contracte cu singurele cotidiene print de pe piața locală, „Mesagerul” și „Răsunetul”. De menționat că instituțiile media implicate în sub-contractare NU puteau câștiga individual acest contract, deoarece niciuna din ele NU se încadrează în cerințele impuse în caietul de sarcini.

– anunț de 1 centimetru pătrat în presa scrisă locală: 1 leu. Spre exempu, anunțul de convocare lunară a Consiliului Local costă aproximativ 200 de lei/apariție.

– articol informativ: 0.8 lei/cmp.

La radio: 600 de lei pe oră!

reRadio Transilvania și Radio Balada (deținut de Nicu Cioancă, membru P.S.D și director în cadrul Centrului Județean de Cultură) sunt cele două radiouri unde Ovidiu Crețu are parte de tratament favorabil, în timp ce Radio Someș (deținut de Traian Ogâgău este considerat un radio rival).

 –  1 minut emisiune informativă sau dezbatere la un radio local: 10 lei. O emisiune informativă de 60 de minute, înseamnă sec 600 de lei.

– anunț de 1 minut la un radio local: 13 lei. Ședințele de Consiliu Local sunt anunțate prin radio, la fel ca alte anunțuri de interes public.

Organizarea de evenimente la cerere este fnanțată din bugetul public:

– organizarea de conferințe: 85 de lei/participant.

– organizarea unui eveniment: 100 lei/participant.

Evenimentele de informare publică sau organizate la cerere au costuri cu: secretariatul, pliantele, sonorizarea, protocolul,  etc.

Primăria Bistrița a încheiat acest contract în valoare de 140.668 lei (30.000 de euro) în 27 martie 2016 și este valabil pe toată durata anului.

În 2017, contractul poate fi extins pentru 70.322 de lei (jumătate din suma la care s-a câștigat contractul), însă numai pe primele 4 luni, după care se va organiza o nouă licitație. Sepia Print este firma care a câștigat contractele de comunicare și publicitate în ultimii ani, contracte de aproximativ 30.000 de euro pe an!  

 

6 comments

  1. Pai Cretu si-a facut campanie electorala 4 ani la rand pe banii primariei (contribuabililor) in emisiunile de la AS-TV. Ar trebui sa intervina DNA-ul sa vada ce servicii s-au prestat de 30000 euro pe an. E o suma imensa.

  2. Cu banii astia cumperi toata presa locala. Va dati seama la negru cam ce bani se invirt

  3. Caietul de sarcini intocmit in asa fel incat sa aiba acces cine trebuie. Cum drac castiga samsarul apoi subcontracteaza , ca el samsarul are „decat” un birou . Cum sa mearga bine cand stoarcem bani cum si pe unde putem . Dar la toti ni greu !

  4. Vi ciuda ca voi nu luati?

  5. Cam scump costa lauda adusa pe la tembeliziunile locale si pensionarii pun botul la miniciuni. hahahaha

  6. Ce bine traiesc unii ziaristi si se tot plang atata