În 2 ani s-au cheltuit 10 MILIARDE pentru funcționare și nicio firmă NU produce nimic la Sărata, parcul fără industrie care a costat 6 milioane de euro!

În 2 ani s-au cheltuit 10 MILIARDE pentru funcționarea societății Business Park și nicio firmă nu produce nimic la Sărata! Banii de la bugetul local au mers pe diurne, deplasări, publicitate… toate cu scopul de a atrage investitori la Bistrița. Parcul Industrial a fost terminat în septembrie 2015 și este administrat de Societatea comercială cu răspundere limitată Business Park Bistrița Sud. Societatea  a fost înființată în data de 2.10.2012, având la bază Hotărârea Consiliului Local al municipiului Bistrița din data de 20.09.2012.

Societatea Business Park s-a înființat în 2012 și de-atunci cheltuie bani de la bugetul local.

Cheltuieli de funcționare de 6 MILIARDE pe an pentru un proiect ce abia se mișcă!

Membri A.G.A sunt consilierii fideli lui Crețu:, Muthi Adrian Gelu, Moldovan Vasile, Molnar Iosif Augustin (înlocuit de Ezechil Ignat), Kozuk Andrei Ioan, Titieni Remus, Sabău Gheorghe, Andrei Rusu și Alin Olimpiu Brișan. Pe partea executivă, cei care coordonează activitatea societății sunt: Iulius Dumitru (manager), Lucian Halostă (jurist), Radu Harpa (director executiv) și Radu Nicula (director tehnic). Ultimii doi au fost angajați în regim de urgență, după recepția-finală a obiectivului.

Valoarea totală finală a proiectului este de 25.564.673,68 lei, din care 14.456.019,47 lei o reprezintă finanțarea nerambursabilă.

S-au cheltuit 6 MILIOANE de euro, dar la această oră Parcul Industrial Bistrița Sud NU este un proiect funcțional! Lucrurile se desfășoară cu încetinitorul, deși anual se alocă de la bugetul local aproximativ 6 MILIARDE pentru funcționare în vederea atragerii investitorilor. (salarii, diurne, deplasări etc.)

s43

2015-06-04-18.08.23

 

 

 

 

 

 

 

Valoarea totală finală a proiectului este 25.564.673,68 lei, din care 14.456.019,47 lei o reprezintă finanțarea nerambursabilă.

 

Bistrița Sud dă 18.000 de euro pe imagine și plătește pe 2.500 de euro pe o pagină în Catalogul Parcurilor Industriale! Merită investiția?

 

În 2017, SC Business Park Bistrița are cheltuieli de reclamă și publicitate de 82.000 lei, astfel:

– inserție în Catalogul Parcurilor Industriale ediția 2017 – 10.000 lei. O pagină în interiorul catalogului, cu interviu. Acest catalog are 200 de pagini, este bilingv româno-englez, cu un tiraj de 5.000 de exemplare. Se va distribui comunităților de afaceri românești și străine, Ambasade, Camere de comerț etc ;

În 2016/2017 revista apare într-un singur număr: https://issuu.com/transilvaniabusiness/docs/201617_yearbook

 

2017

bsud

 

 

 

 

 

 

– actualizare, hosting și promovare on-line website www.bizpark.ro, inclusiv activități de Social Media (FB, IN, TW, FL, YT Channel, e-mail-ing, webinarii) – 12.000 lei;
– evenimente locale de promovare în mediul de afaceri local, în vederea constituirii de societăți mixte cu companii străine (workshops, seminarii) – 15.000 lei;
– promovare multimedia, inclusiv re-branding: actualizare videoclip de prezentare, investor kit, mape de prezentare în română, engleză și germană – 20.000 lei;

– activități de Public Relations (PR): emisiuni radio/TV, advertoriale, infomerciale, interviuri presă – 25.000 lei.
Public Relations: Un efort planificat si sustinut in vederea stabilirii si mentinerii unor relatii bune si a dezvoltarii unei intelegeri mutuale intre o organizatie si publicul ei. In prima editie, 21 de parcuri industriale si logistice din 11 judete, impreuna cu 33 de companii, prezinta oportunitati de investitii, produse si solutii pentru sectorul industrial, alaturat unor strategii nationale ori internationale, analize, si studii de caz.

Salarii regești! 1.000 de euro de căciulă pentru cei 3 directori ! 10 MILIARDE în 2 ani pe staff-ul de control al Bistrița Sud și încă nimeni nu produce la Sărata!

Fără nici măcar o firmă care să producă, Parcul Industrial Sărata plătește aproximativ 1.000 de euro de căciulă pentru cei 3 directori: Iulius Dumitru (manager), Radu Harpa (director executiv) și Radu Nicula (director tehnic). Ultimii doi au fost angajați în regim de urgență, după recepția-finală a obiectivului.  Societatea a fost înființată în 2012, parcul s-a finalizat în 2015, iar până acum niciofirmă NU produce în parc.

În 2017, Busines Park Bistrița Sud are cheltuieli de 301.200 lei, din care:

Cheltuieli de natură salarială: 168.000 lei, din care:
– 3 persoane x 4.000 lei/lună (salariu brut) x 12 luni = 144.000 lei/an.
– 1 persoane x 2.000 lei/lună (salariu brut ½ normă) x 12 luni = 24.000 lei/an.
Total salarii brute anul 2017 = 168.000 lei.

Salariu administrator: 48.000 lei, din care:
1 persoană x 4.000 lei/lună x 12 luni = 48.000 lei
Adunarea Generală a Acționarilor: 25.200 lei.
Total : 73.200 lei.

Cele patru persoane cu normă întreagă sunt: administratorul societății, directorul executiv, directorul tehnic (pentru utilități) și juristul. Persoana cu jumătate de normă este contabilul/resurse umane.

iulius-3-Copy-277x300

fs-400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cheltuieli de deplasare, detașare, transfer: 30.000 lei, din care:

  • Diurnă internă și externă: 16.000 lei
  • Transport intern și internațional: 14.000 lei.

Societatea mai are cheltuieli de exploatare, cu utilitățile sau de întreținere sau cu mijloacele fixe:  achiziționează un autoturism, un paratrăznet, două containere și două bariere.

Necesar anul 2017 – 476.890 lei (peste 100.000 de euro). SC Business Park Sud NU a solicitat buget suplimentar pe 2017, iar suma va fi cheltuită  din economiile anilor precedenți.

bistrita sud

 

 

 

 

 

 

 

Concret: Primăria Bistrița finanțează activitatea Business Park (societatea care coordonează Parcul Industrial) și pe 2016 le-a aprobat un buget de 6 MILIARDE (600.000 de lei). În 2015 bugetul a fost 5 MILIARDE (550.000 de lei.) Banii au fst cheltuiți pe diurne, salarii participări la forumuri, deplasări în țară și străinătate, abonamente reviste, promovare, publicitate.

 

Pe hârtie, 9 investitori au promis că vin în Parcul Industrial! Până la ora asta, nici măcar sediu NU și-au făcut! 

 

 

După preluarea efectivă a parcului industrial și angajarea personalului de specialitate în trimestrul I 2016, constând în director executiv, consilier juridic și inginer utilități, societatea administrator a organizat 3 sesiuni de licitații publice în vederea atribuirii de loturi de teren în incinta parcului industrial. Astfel, la finalul trimestrului III 2016, rezultatele sunt următoarele:
Suprafața ocupată în cadrul structurii de sprijinire a afacerilor – 21.400 mp.

Numărul total de agenți economici atrași în cadrul structurii de sprijinire a afacerilor – 9 rezidenți (”locatari”) ai structurii.

Domeniile de activitate în care activează primii rezidenți ai parcului industrial sunt următoarele:
– fabricarea de structuri metalice.
– fabricarea componentelor de comunicații.
– procesare lapte și produse lactate.
– fabricarea elementelor de tâmplărie pentru construcții autonome energetic.
– injecții mase plastice.
– poliesteri armați cu fibră de sticlă.

Wintercom – activează în domeniul injecțiilor de mase plastice, care a solicitat o parcelă de 6183 mp. Compania Centana, firmă care vrea să construiască o fabrică de procesare a laptelui și produselor lactate. Roindra Cont (fabricare de structuri metalice), Datacor (fabricarea componentelor de comunicații) și Geto Dacia (fabricarea elementelor de tâmplărie pentru construcții autonome energetic).

Firmele respective au încheiat contracte de concesiune, dar încă NU și-au construit sedii pentru desfășurarea activității!

Obiectivele administratorului pentru anul 2017:

Societatea administrator negociază în acest moment cu trei companii străine din domenii high-tech pentru care se are în vedere accesarea de ajutoare de stat pentru investițiile inițiale de minimum 15 milioane de euro. Numărul prognozat de locuri de muncă pe care le vor crea aceste companii este de 250. Suprafața de teren în negociere este de 25.000 mp.
– rata de ocupare previzionată: 26%, adică aproximativ 50.000 mp.
– număr de agenți economici atrași în parc: 15.
– număr de locuri de muncă nou create: 150.

Parcul Industrial Sărata este o afacere care până acum a cheltuit 6 milioane de euro: 3 milioane sunt luați din bancă din împrumutul accesat de aleșii locali în numele Bistriței și 3 milioane de euro sunt fonduri nerambursabile. În total, Business Park Sărata a costat 25.564.673 lei, 50% reprezintă finanţare nerambursabilă și 50% sunt bani împrumutați din bancă. La 5 ani de la înființarea societății Business Park Sud, nicio firmă NU activează în Parcul Industrial.

One comment

  1. Cu 6 mil de euro poti plati 250 de oameni cu salariul minim pe economie 7 ani:| trist