DOVADA că asfaltarea din bordură în bordură e fix-pix! Comparație între Cluj și Bistrița! De-aia suntem la coada vacii… pentru cârpeli de campanie cu asfalt de 4 cm, fără intervenții la fundația drumului!

PSD-iștii speră să scoată voturi – de-aia s-au apucat de asfaltat, după 11 ani cu Crețu primar!

MILIOANE de euro costă modernizarea celor 47 de străzi (12 kilometri) din Bistrița. Desigur, obiectivul PSD este păstrarea Primăriei Bistrița,iar liderii de partid speră că prin astfel de proiecte de suprafață să păcălească opinia publică și cetățenii din cartierele ce vor avea străzi peticite din bordură-n bordură.

Florin Chereji a făcut o comparație cu modul în care Primăria Cluj a modernizat străzile din și asfaltările superficiale din Bistrița, realizate cu 1.5 MILIOANE de euro, bani din bugetul local.

 

La Cluj se lucrează la fundația drumului, la Bistrița: „ciu-ciu „. Se merge pe asfaltări de suprafață!

„Imaginea de sus Cluj: sapă 40-50 cm, se reface fundația drumului și apoi se asfaltează (strat de cca 20 cm). Cost: cca 400.000 Euro/Km; durata de viață: 30-40 de ani.

Imaginea de jos Bistrița : „frezare” pe o lățime de cca 50 cm, lângă bordură și turnare strat de uzură de 4 cm . Cost: cca 125.000 Euro/Km, durata de viață: 3-4 ani.” – a postat Florin Chereji. 

 

 

Principalul criteriu de selecție în cazul celor 47 de străzi a fost că aceste străzi nu sunt cuprinse în alte proiecte de investiții privind modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte finanțate cu fonduri europene, cum ar fi proiectul „Piste pentru cicliști” sau proiectul ”Linia Verde”.

Anul viitor, viceprimarul Cristian Niculae anunță că alte 50 de străzi ar putea fi cuprinse într-un alt program de asflatare similar celui derulat anul acesta.

Penibilă acțiunea de imagine, dacă ar fi să luăm în calcul faptul că străzile au în total 12 kilometri lungime și este vorba doar de lucrări superficiale de reparații, nicidecum de lucrări de reabilitare ce implică refacerea fundației drumului.
Spre exemplu, strada Scurtă are doar 70 de metri lungime, strada 1 Mai are 150 de metri, str. Liliacului – 170 de metri , Solomon Haliță – 190 de metri , Sg maj. Octavian Popa – 316 metri.

47 de străzi, 12 kilometri , 1.5 milioane de euro!

Investițiile în programul de reparații sunt infime . Aces program a costat aproximativ 1.5 milioane de euro.  Spre comparație, în pârtia de schi se aloc peste 4 milioane de lei, astfel:

– investiții pârtia de schi – 2.6 MILIOANE de lei, astfel: 600.000 de lei schi LIFT, 2 MILIOANE pe tunuri de zăpadă, pompe, generator.
– începere lucrării Aquapark – 1 MILION de lei.
– reparații pârtia de schi pt terenul care alunecat – 300.000 de lei.

DEZAVANTAJE ale cârpelilor de campanie:

– NU se intervine asupra fundației drumului, ci au loc doar intervenții asupra covorului asfaltic, turnat pe o infrastructură veche cu denivelări și infiltrații.
– NU sunt lucrări de durată.
– covorul asfaltic prezintă denivelări la scurtă vreme de la turnare.
– scurgerea apelor pluviale se realizează cu dificultate, dacă drumul se înalță. Această problemă a apărut la toate asfaltările din bordură-n bordură. (pe str. Industriei și la parcările de reședință).
– lucrările sunt realizate de Direcția de Servicii Publice, care oferă salarii mici muncitorilor și de aceea nu deține personal-calificat.
– programul de reparații străzi – 5 MILIOANE de lei bani alocați din buget ce vor fi o pierdere la buget și o încercare puerilă de a mulțumi electoratul.

Asfatarea de mântuială a celor 47 de străzi reprezintă modul în care Primăria Bistrița încearcă să impresioneze cetățenii pentru neputința din ultimii 10 ani. Ovidiu Crețu a refuzat să peticească străzile, cu toate că avea această variantă, dar Niculae joacă totul pe această carte și alături de staff-ul PSD speră că cetățenii vor fi impresionați!

Citiți și:

 

NU puneți botul la proiectul lui Niculae, cu 47 de străzi asfaltate-n prag de alegeri ! Asfaltările „din bordură-n bordură” înseamnă 1.2 MILIOANE de euro risipiți aiurea! DOVADA: str. Industriei, fisurată la numai 2 ani de la asfaltarea de suprafață!

One comment

  1. Partea mai trista este ca nu au contracandidati. Masina de vot a PSD de la noi din oras este destul de disciplinata si constanta, iar partidele din opozitie nu prea vad pe cine ar putea sa scoata la inaintare. Merg in continuare pe varianta campanie electorala in care critica toate actiunile celor de la putere (cu bune, cu rele), fara a veni cu niste actiuni concrete, cu niste idei proaspete, care sa imbunatateasca viata de zi cu zi a locuitorilor orasului sau daca totusi vor sa combata/ critice o idee tampita a PSD, sa vina si cu niste actiuni concrete de a le stopa ( initiere de semnaturi, referendumuri sau ma rog ce alte mijloace democratice or ma fi). Dar asa…