Ce soluție a găsit Primăria Bistrița pentru a compensa pierderea celor peste 80 de locurile de parcare de pe strada Gheorghe Șincai

Ca urmare a implementării proiectului Linia Verde, toate locurile de parcare de pe strada Gheorghe Șincai din Bistrița, peste 80 la număr, vor fi desființate, a anunțat primarul Ioan Turc. Pentru a compensa pierderea acestor locurilor de parcare, Primăria Bistrița a găsit o soluție. 

Am o veste bună pentru bistrițeni și în mod special pentru comercianții de pe strada Gheorghe Șincai, acolo unde dispar foarte multe locuri de parcare. Lucrăm la un parteneriat public-privat în urma căruia vom realiza o parcare generoasă pe terenul Bisericii Romano-Catolice. Intrarea se va face de pe strada Lupeni, iar parcarea va fi dotată inclusiv cu sistem de gestiune electronic care va afișa numărul de locuri de parcare libere. Același sistem va fi extins și pentru actuala parcare publică a municipalității de pe strada Lupeni. Imediat ce contractul va fi semnat, imediat ce vom parcurge toate etapele premergătoare investiției, vom da drumul la studiul de fezabilitate, proiect tehnic și vom începe lucrările de îndată ce vremea ne va permite. Concret, cele 86 de locuri de parcare care se pierd pe strada Gheorghe Șincai vor fi compensate cu circa 100 de locuri de parcare pe terenul Bisericii Romano-Catolice. Pe această stradă, în urma proiectului Linia Verde, autobuzele electrice vor circula în ambele sensuri, așa că dispar toate locurile de parcare ”, a declarat primarul Ioan Turc, miercuri, într-o conferință de presă.

Parteneriatul între Primăria Bistrița și Biserica Romano – Catolică va fi încheiat pe o perioadă de cel puțin 10 ani, iar edilul Bistriței a mulțumit public reprezentanților Bisericii pentru că au acceptat o asociere cu municipalitatea.

Există inclusiv avizul Episcopiei Romano-Catolice de la Alba Iulia pentru acest parteneriat. Am identificat acest teren mergând la pas prin oraș. Singurul teren liber și mare pe care poate fi amenajată o parcare este acesta”, a completat primarul.

Întrebat când vor începe lucrările, Ioan Turc a răspuns: ”Foarte curând. Trebuie să mai spun că amenajarea va fi doar la sol. Nu facem parcare etajată pentru că nici nu ar fi de acord Biserica cu acest lucru, nici cei de la Monumente nu ne-ar da aviz. Vom pune pavaj, vom trage rețea pentru sistemul de iluminat, vedem care este situația cu sistemul de preluare a apelor pluviale. Nu facem un lucru de mântuială. Amenajăm o parcare după toate standardele. Vom regândi și accesul pentru ca numărul de locuri de parcare să fie optimizat și să mergem undeva la 97 – 98 de locuri”.

Noua parcare ce va fi amenajată pe terenul Bisericii Romano-Catolice va fi cu plată.

Va fi cu plată, dar cu un tarif cât se poate de rezonabil. Nu ca la Cluj, 10 lei ora, ci ca la Bistrița. Vom gândi un tarif corect pentru zona în care ne aflăm. Parcarea va fi cu barieră. Vezi câte locuri de parcare sunt, intri și când ieși trebuie să își validezi tichetul și să achiți suma. (…) Principiul va fi următorul: Biserica vine cu terenul, noi facem investiția, tot noi ne ocupăm de gestionare, administrare, mentenanță, iar beneficiul va fi împărțit în mod egal. Acestea sunt datele problemei, dar este situația ideală în contextul în care ne aflăm”, a explicat Ioan Turc.

Întrebat dacă nu ar putea fi amenajată o parcare subterană în acea zonă, primarul a menționat că o astfel de investiție este extrem de costisitoare. ”Parcările subterane sunt exagerat de scumpe. Foarte, foarte scumpe. Ca să aveți un element pe care să vă construiți o opinie, parcarea din Piața Mihai Eminescu, gândită în urmă cu 7 – 8 ani, a fost evaluată atunci la peste 10 milioane de euro. Acum cred că e undeva către 20 de milioane de euro. Nu ne permitem astăzi, în condițiile în care dispar 3.800 de locuri de parcare în oraș, să facem o singură parcare. Noi vrem să facem cât mai multe parcări, în cât mai multe locuri”, a mai spus Ioan Turc.