Centura ocolitoare Bistrița Sud nu a fost abandonată! Vezi ce spune primarul Crețu despre posibilitatea realizării acestei investiții!

Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, spune că administrația locală nu a renunțat niciun moment la ideea de a amenaja o variantă de ocolire a orașului, de care Bistriţa are nevoie ca de aer.

Acesta este unul dintre proiectele de suflet ale primarului Crețu, dar care a atras o mulțime de contestatari și pentru care municipalitatea a ajuns să se lupte chiar și în instanță, reușind să câștige procesul intentat pe marginea acestui subiect, al centurii ocolitoare Bistrița Sud.

Varianta Bistrița Sud, pe traseul DN 17 – Parc Industrial Bistrița Sud -Dealul Cighir – Dealul Codrișor – Complex Wonderland – DN 17 a fost prinsă în Master Planul de Transport al Ministerului Transporturilor.

Nu am abandonat! Varianta ocolitoare Bistrița Sud este în continuare pe Master Planul de Transport al ministerului. Chiar se pune problema ca aceste variante ocolitoare să fie date la municipalități inclusiv fondurile ca să se realizeze, lucru pe care nu mi-l doresc neapărat pentru că e vorba de specialiști care să poată să urmărească toată treaba asta, ori Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere chiar are acești specialiști, dar dacă ne dau proiectul, o să îl luăm și o să facem noi centura. Nu pot spune exact când și cum se va face, cert este că nu este abandonată sau eliminată, cert este că noi am câștigat toate procesele cu cei care ne-au dat în judecată” a precizat primarul într-o emisiune a postului local de televiziune AS-TV.

În ceea ce privește traseul, Ovidiu Crețu a mai adăugat: ”la baza Dealului Codrișor este o porțiune care este în extravilan și este destinată pentru această variantă ocolitoare”.

Faptul că nu s-a reușit implementarea acestui proiect în ultimii 10 ani, este în opinia primarului cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița. ”Eu am spus-o și în alte rânduri, este mare păcat și este cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița, nu a lui Crețu, ci a municipiului în ultimii 10 ani. Dacă am fi avut acea variantă, plus linia verde, municipiul Bistrița își rezolva problema circulației și a mobilității în zona centrală” a încheiat Crețu.

Pe această temă, în anul 2013, a fost organizat chiar și un referendum local. Votul s-a desfăşurat în 29 septembrie, iar prezenţa a fost de circa 13 %. În favoarea variantei Bistriţa Sud au votat atunci 58,02% dintre cei prezenţi la urne.

Costurile estimate pentru varianta Bistriţa Sud ar fi de circa 170 milioane euro.

One comment

  1. Asta are meningita la cap !