De 8 ani se chinuie să asfalteze o stradă de 50 de metri și să facă legătura Colibiței -Arțarilor! Se reiau documentațiile!

După 8 ani de promisiuni, Primăria Bistrița NU reușește să asfalteze o stradă de pământ de aproximativ 50 de metri. Breteaua de legătură dintre strada Arțarilor și Colibiței (în spatele complexului Apollo) ar fluidiza traficul și ar crea un culoar de traversare a orașului.

Investiția a fost promisă de Crețu încă din primul mandat și este reluată la fiecare întocmire a bugetului, dar se află tot în stadiul de documentații. Porțiunea de 50 de metri este folosită de locuitorii din zonă, dar pe timp de ploaie strada de pământ este impracticabilă.

De asemenea, strada Colibiței este plină de gropi și Primăria Bistrița NU a realizat niciun fel de lucrări de intervenție, în așteptarea marelui proiect aflat în același stadiu de ani  buni.

 

 

 

 

 

 

 

c5

 

 

 

 

 

 

 

Fratele lui Radu Moldovan le dă soluția:

Macarie Moldovan e fratele președintelui P.S.D și este director General Adjunct Tehnic Dezvoltare, în cadrul C.F.R. Printr-o adresă oficială, Macarie Moldovan solicită primăriei să reglementeze unele aspecte în vederea obținerii avizului C.F.R.

Având în vedere că strada Colibiței se află în zona de protecție a C.F.R, traseul în plan al drumului propus pentru modernizare trebuie să respecte unele condiții specifice pentru acest tip de lucrare. Axul drumului trebuie să păstreze o distanță constantă față de calea ferată, deci vor exista corecții acolo unde este necesar, pentru a respecta prevederile legale. – se arată în documentele transmise Primăriei Bistrița de oficialii C.F.R.

rev

rev2

 

 

 

 

În perioada 2014 – 2015, deci timp de un an, Primăria Bistrița NU a transmis completări în vederea obținerii avizului C.F.R. Investiția este reluată în 2016 și se solicită refacerea documentațiilor, în vederea respectării condițiilor impuse:

– amenajarea străzii Colibiței trebuie să se facă prin lărgirea platformei drumului pe partea opusă căii ferate, de aceea propunem renunțarea la trotuar și la unele locuri de parcare
– renunțarea la cea de a 3 bandă de circulație, astfel încât axul drumului să păstreze o distanță constantă față de axul căii ferate;
– înlocurea dalelor de beton interioare și exterioare existente cu dale elastice din cauciuc;
– înlocuirea traverselor de beton necorespunzătoare și a materialului mărunt uzat;
– renunțarea la trotuarul dinspre calea ferată și la unele locuri de parcare
– devierea dacă e cazul și protejarea cablurilor și a instalațiilor C.F.R
– reabilitarea trecerilor la nivel cu calea ferată

Acestea ar fi principalele condiții impuse de responsabilii C.F.R în cazul investiției ignorată de administrația Ovidiu Crețu. Breteaua de legătură este PRIORITARĂ deoarece ar fluidiza traficul și ar crea un culoar de traversare a orașului, pe traseul Arțarilor – Colibiței. Refacerea documentațiilor este estimată la 10.000 de lei.

 

 

 

One comment

  1. De ani de zile se discuta despre o banala bretea de legatura intre str. Arțarilor si str. Colibiței, fara sa se intample nimic. Este inca un semn al incapacitatii administratiei Cretu de a urni lucrurile. Aratatul cu degetul catre CFR, ca spre singurul vinovat nu rezolva problema. Breteaua reprezinta doar o picatura intr-un ocean. Acolo lucrurile sunt mult mai complexe si ele afecteaza intreaga zona din jurul caii ferate. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului, asa cum s-a facut cu cativa ani in urma cu trecerea la nivel ddin str. Cuza-Voda. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto prin trecere la nivel cu calea ferata intre Strada Garii si Tarpiului. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona. Pe de alta parte la capatul dinspre strada Ioan Slavici , in prelungirea Strazii Eroilor se afla o suprafata generoasa de teren pe care a functionat fosta “Gara de Est” si care in prezent a devenit un fel de maidan, ocupat de linii ferate secundare dezafectate, peste care cresc tot felul de balarii, dand un aspect dezolant zonei respective. Aici ar trebui sa ramana doar linia ferata principala spre Bistrita Bargaului care ar putea fi mascata de un gard viu pe ambele parti, iar pe restul de suprafata ar putea fi amenajata “Piata Eroilor”, o zona de relaxare si agrement unde ar putea fi reamplasat Monumentul Eroilor, eventual prevazut si cu o “flacara vesnica”. Astfel in Piata Pertu Rares ar putea fi readusa statuia domnitorului de la care se trage numele pietei, corectand una din ineptiile comise de primarul Cretu in primul sau mandat, cand in 2009 a mutat statuia lui Petru Rares fara nici o logica pentru a face loc monumentului controversat in forma de Sula tocmai langa Prefectura, de parca ar fi dorit sa confere expresie materiala sintagmei „SULA si PREFECTURA”.