Studiile de fezabilitate pentru loturile 2 și 3 ale drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava vor fi finanțate din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că va solicita finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, pentru proiectele care prevăd elaborarea studiilor de fezabilitate pentru loturile 2 și 3 ale drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, fiind vorba despre porțiunile Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava. 

”CNAIR, în calitate de beneficiar, și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au convenit, în data de 6 septembrie 2022, încheierea Contractului de Finanțare nr. 161 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2 Bistrița- Vatra Dornei” și a Contractului de Finanțare nr.162 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”,  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2  Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.

În ceea ce privește Lotul 2, de la Bistrița la Vatra Dornei, valoarea totală a proiectului privind elaborarea studiului de fezabilitate este de 19.336.059 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 13.873.382,43 lei, 15% contribuția proprie – 2.448.243,95 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Referitor la Lotul 3, de la Vatra Dornei la Suceava, valoarea totală a proiectului este de circa 17.857.388 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 12.828.565,51 lei, 15% contribuția proprie – 2.263.864,49 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Obiectivul general al proiectelor este de asigurare a unei legături rutiere, la cel mai înalt standard posibil, între obiectivele de investiții care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)” și „Drum expres Satu Mare – Baia Mare și legăturile la drumurile existente” în partea de nord vest și Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava – Siret în partea de nord est aflate pe rețeaua TEN-T”, se mai arată în comunicatul CNAIR.

În ambele cazuri, atât pentru Lotul 2, cât și pentru Lotul 3, termenul de realizare a studiilor este 31 decembrie 2023.

Salut semnarea contractelor de finanțare pe fonduri europene pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru loturile de autostradă Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava, din cadrul Autostrăzii Nordului. Realizarea studiilor de fezabilitate va fi finalizată până la sfârșitul anului viitor și vom avea astfel un prim pas concret în realizarea acestui proiect atât de important. (…) Transportul mai rapid și cu costuri mai mici al mărfurilor, încurajarea turismului și reducerea numărului de accidente sunt doar câteva dintre beneficiile pe care le va aduce o infrastructură rutieră modernă care să lege regiunea noastră de Ungaria și restul Uniunii Europene. Pe lângă plusul de confort, Autostrada Nordului va aduce și o creștere economică puternică a Bucovinei și a nordului Moldovei”, a precizat Bogdan Gheorghiu, deputat PNL de Suceava.

Anul trecut, CNAIR a desemnat și companiile care vor elabora studiile de fezabilitate pentru cele două loturi. Astfel, ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC EXPLAN SRL. Studiul de fezabilitate pentru Lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, va fi elaborat de asocierea SC BEST CONSULTING & DESIGN SRL – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA.