Consiliul Concurenței: Laptele s-a ieftinit, în medie, cu 20% în majoritatea magazinelor

Negocierile contractelor între retaileri și procesatori s-au finalizat, iar prețul laptelui înregistrează reduceri, în medie, de 20% în majoritatea magazinelor, anunță Consiliul Concurenței.

Deși este un acord voluntar, iar retailerii și procesatorii nu au o obligație legală de a participa, aceștia au aderat în număr mare la inițiativa Guvernului, iar reducerile la prețul laptelui proaspăt românesc ajung până la 34% în cazul unor sortimente disponibile în magazine”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Prețul laptelui românesc, atât cel de 1,5% grăsime, cât și cel de 3,5%, a înregistrat scăderi la rafturile magazinelor încă din primele zile de la intrarea în vigoare a acordului, conform
informațiilor colectate din platforma Monitorul Prețurilor.

”Reducerile de preț sunt acordate exclusiv de retaileri și procesatori și nu trebuie să afecteze fermierii, respectiv prețul laptelui la poarta fermei, ci, dimpotrivă, prin stimularea consumului autohton va crește cererea, iar producătorii locali vor vinde mai mult”, a adăugat președintele Consiliului Concurenței.

Acordul voluntar între retaileri și procesatori pentru reducerea prețului pentru
laptele proaspăt de consum a fost convenit la întâlnirea premierului Nicolae Ciucă, cu
reprezentanți ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociației Marilor
Rețele Comerciale din România și ai Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din
România, pentru o perioadă de șase luni, începând cu data de 1 mai.

La acordul voluntar privind reducerea prețului laptelui participă, în prezent, toate marile rețele comerciale și toți procesatorii care îndeplinesc condițiile: să comercializeze lapte proaspăt, românesc care costa peste 7 lei/litru (fără să fie inclus în vreo promoție) la data întâlnirii de la Guvern (11 aprilie 2023).

Consiliul Concurenței s-a implicat în acțiunile de implementare a acestui acord pentru a
îndruma companiile interesate să participe astfel încât să nu riște încălcarea regulilor de
concurență.

Consiliul Concurenței va monitoriza această inițiativă împreună cu instituțiile responsabile,
precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), utilizând aplicația
Monitorul Prețurilor la Alimente, și va prezenta informațiile Guvernului care va decide dacă se impun măsuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *