Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a aprobat modificarea structurii și organigramei Spitalului Județean, demers necesar pentru autorizarea heliportului

Consiliul Județean (CJ) Bistrița-Năsăud a adoptat miercuri, în ședință extraordinară, un proiect de hotărâre care prevede modificarea structurii organizatorice și a organigramei Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Bistriţa, demers necesar în vederea obținerii autorizației de funcționare pentru heliportul amenajat pe terasa superioară a unității medicale. 

Pentru funcționarea corespunzătoare a heliportului se impune includerea acestuia în structura Spitalului Județean de Urgență Bistrița, în coordonarea operațională a UPU SMURD și în subordinea managerului spitalului, precum și modificarea organigramei și a statului de funcții, în sensul includerii personalului aferent care va deservi structura nou înființată”, se arată în documentația aferentă proiectului de hotărâre.

Președintele CJ Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a precizat că adoptarea proiectului de hotărâre va permite conducerii SJU Bistrița să angajeze personal care să asigure buna funcționare a heliportului.

”Mă bucur foarte mult că, în urma eforturilor pe care le-am făcut cu toții, vom fi primul spital județean de urgență din România care va avea o astfel de facilitate. Sunt mai multe proceduri de îndeplinit pentru autorizarea heliportului. Săptămâna trecută am primit avizul din partea Ministerului Sănătății. În urma acestui aviz, noi am inițiat și proiectul de hotărâre propus spre aprobare, după care colegii de la spital urmează să angajeze specialiștii conform legislației în vigoare. Ulterior, personalul va fi trimis la specializare. După ce se vor termina cursurile, în baza atestatelor, vom depune documentația la Autoritatea Aeronautică Civilă pentru autorizarea heliportului. Sper ca acest lucru să se întâmple într-un timp cât mai scurt și heliportul să poată să fie folosit”, a declarat Emil Radu Moldovan.

În ceea ce privește personalul, pe lângă administratorul heliportului, personalul de heliport se compune din două categorii: personal operațional și agenți de salvare (pompieri).

”Numărul persoanelor angajate la heliport trebuie să permită lucrul în ture, pentru a acoperi un program de lucru 24/7. În fiecare tură, în serviciu trebuie să fie cel puțin 3 persoane: o persoană din personalul operațional și doi agenți de salvare”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre.

Potrivit președintelui CJ Bistrița-Năsăud, în urma acestei investiții, în valoare de 1,5 milioane de euro, timpii de transfer de la Spitalul Județean de Urgență Bistrița către o clinică de specialitate din alt județ se vor reduce semnificativ.

Totodată, managerul SJU Bistrița, Gabriel Lazany, a explicat că demersurile pentru amenajarea unui heliport pe terasa superioară a unității medicale au început încă din anul 2018, dar investiția propriu-zisă a început abia în anul 2020, când CJ Bistrița-Năsăud a acceptat să aloce bani pentru acest obiectiv.

Votul consilierilor județeni la proiectul de hotărâre pentru modificarea structurii Spitalului Județean de Urgență Bistrița și includerea heliportului în structura spitalului este un pas important în viitoarea procedură de acreditare a acestuia de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Le mulțumesc tuturor consilierilor județeni pentru susținere”, a spus Lazany.

Amenajarea heliportului este o investiție susținută integral din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.