Cristina Iurișniți: ”Vitalia și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud nu ne permit accesul la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor de la Tărpiu”

cristina iurisniti

Deputatul USR de Bistrița-Năsăud, Cristina Iurișniți, acuză Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și compania Vitalia că nu îi permit accesul la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor de la Tărpiu, asta în condițiile în care a făcut mai multe demersuri și cereri în acest sens și a solicitat să i se prezinte detalii despre fluxul deșeurilor de la poartă până la groapa de gunoi. 

”Ce este atât de secret acolo? Faptul că Ccelula 1 este plină și încă nu s-au demarat lucrările la Celula 2, deși au avizele necesare la purtător. Condițiile dezastruoase de mediu?”, întreabă deputatul Cristina Iurișniți.

Cristina Iurișniți mai precizează că instituțiile bistrițene nu au fost pregătite pentru procedura de colectare selectivă, motiv pentru care au majorat tarifele în încercarea de a putea implementa măsuri pentru colectare selectivă.

”La inaugurarea din anul 2015, centrul trebuia să operaționalizeze stația de sortare a deșeurilor reciclabile și stația de compostare a deșeurilor biodegradabile. Cu toate acestea, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud s-a declarat surprins de colectarea selectivă și instituirea taxei pentru economia circulară și a mărit tarifele la depozitare, nu doar pentru deșeuri menajere, dar și pentru reciclabile și biodegradabile. Asta deși taxa pentru economia circulară nu le vizează pe acestea. Și nu oricum, ci de peste 2000 ori, în majorări succesive, la prețul pe tonă! Această majorare a operat și asupra contractului cu Supercom, crescând partea de cheltuieli destinate depozitării”, a mai completat Iurișniți.

Deputatul bistrițean a adăugat că nu înțelege de ce președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a acceptat aceste solicitări de majorare succesivă a tarifelor. 

Cristina Iurișniți a mai adăugat că ”USR va propune la alegerile pentru Consiliul Județean un sistem de management al deșeurilor eficient, care să țină cont de calitatea serviciului prestat și de standardele de performanță asumate prin contract. De asemenea, ca să ținem cont de principiul plătește pentru cât arunci, vom propune o tarifare diferențiată a utilizatorilor în funcție de criterii specifice”.