Cum va fi reconfigurată axa de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului? Primăria vrea să construiască și un pasaj subteran la intersecția dintre Bulevardul Decebal cu străzile Cuza Vodă și Ursului

FOTO: arhivă

Primăria municipiului Bistrița intenționează să acceseze fonduri europene prin intermediul Programul Operațional Regional – Axa 4 pentru refacerea sistemului rutier de pe mai multe artere principale de circulație din oraș. Este vorba despre străzile Gării, Andrei Mureșanu, Năsăudului și Bulevardul Decebal, care sunt cuprinse într-un amplu proiect estimat la circa 50 de milioane de lei și care prevede reconfigurarea axei de transport public pe aceste străzi.

Potrivit proiectului pentru care autoritățile locale au solicitat avizul Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud, lungimea totală propusă pentru reconfigurare este de aproximativ 2,3 km.

Ce prevede proiectul intitulat Reconfigurarea axei de transport public pe traseul strada Gării – Bulevardul Decebal – strada Andrei Mureșanu – strada Năsăudului”?

  • modernizarea părții carosabile, a parcărilor și trotuarelor;
  • realizare piste pentru bicicliști;
  • reabilitarea și extinderea spațiilor verzi existente;
  • realizarea unei benzi pentru transportul public;
  • realizarea unui pasaj subteran pietonal pe b-dul Decebal, în zona pieței agro-alimentare;
  • reabilirea și modernizarea iluminatului public și a sistemelor de gestiune a traficului;
  • deviere parțială și modernizare parțială a rețelelor edilitare subterane.

Care este structura propusă pentru fiecare stradă în parte?

Strada Gării:

– lungime 337 m;

– s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public;

– se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști;

– la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde cu lățimea de 1,20 m (actual 150 m2, final 947 m2), 673 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 640 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment;

– o intersecție giratorie cu B-dul Decebal;

– rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme).

Bulevardul Decebal:

– lungime 986 m;

– s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public;

– se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști;

– la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde (actual 600 m2, final 1.494 m2), 1.990 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 1.959 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment;

– o intersecție giratorie la intersecția cu străzile Cuza Vodă și Ursului;

– un pasaj subteran în aceeași zonă, cu rolul de preluare a traficului pietonal și fluidizarea circulației auto; pasajul subteran are următoarele caracteristici:

– lungime 39,50 m

– lățime totală 9,90 m

– lumină pasaj 7,50 m

– lumină acces pasaj 3,50 m

– înălțime pasaj (la interior) 2,75 m

– 4 guri de acces, cu trepte din beton și platfome oblice speciale pentru persoanele cu dizabilități;

– rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme).

Strada Andrei Mureșanu:

– lungime 671 m;

– s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public;

– se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști;

– la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde (actual 1.095 m2, final 2.078 m2), 1.320 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 1.250 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment;

– rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme).

Strada Năsăudului:

– lungime 353 m;

– s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public;

– se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști;

– la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde cu lățime variabilă (actual 360 m2, final 626 m2), 613 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,00 m, 568 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment;

– rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme).

În ceea ce privește pasajul subteran se precizează că alimentarea cu energie electrică se va realiza de la rețelele din zonă, iar iluminatul se va realiza cu corpuri de iluminat etanșe încastrate în tavanul fals, alimentate prin circuite în cabluri, iar pentru iluminatul de securitate pentru circulație și evacuare se vor monta corpuri de iluminat cu acumulator (autonomie 3 h).

Pentru toate străzile care fac obiectul proiectului:

  • se vor moderniza stațiile pentru mijloacele de transport în comun (montare cabine noi cu bănci și panouri laterale, amplasate pe trotuarele aferente);
  • sistemul rutier propus (proiectat în baza unui studiu de trafic de perspectivă):

– minim 10 cm strat de formă – existent;

– 40 cm strat de fundație din balast;

– 20 cm strat din balast stabilizat cu ciment;

– geocompozit;

– 8 cm strat de bază din mixtură asfaltică EB 31,5 bază 50/70 (AB31,5);

– 6 cm strat de legătură EB 22,4 leg 50/70 (BAD 22,4);

– 4 cm strat de uzură din beton asfaltic EB 16 uzură 50/70 (BA16 sau MASF16);

  • se vor demonta stâlpii și aparatele de iluminat existente și se va asigura un nivel de iluminare diferențiat și corespunzător zonelor pe care le deservesc: șosea, benzi cicliști, parcări, trotuare, prin montare de stâlpi metalici noi și aparate de iluminat cu LED integrate în sistem de telegestiune de la distanță.

Pentru parcare s-au proiectat 113 locuri, dar numai pe Bulevardul Decebal.

4 comments

  1. Nu vreți ca noi pietonii sa circulam pe sub pământ ca si cartitele iar voi de la volan sa accelerați pana la primul stâlp?
    Ce fluidizare vrei?, obosești 1 minut la semafor dar vrei ca bătrânii care vin la piața sa coboare si sa urce scări pe cu nepoții si sa adulmece urina si rahatul bețivilor si siringilor c lăsate de ‘vizitatorii nocturni’ citind mesaje pornografice cu care va fi dotat acest ‘culoar subteran’ asta ca tu idiotule sa poti accelera mai repede spre ‘viata de apoi’?, dacă asta dorești, succes!
    Vreți ca piețarii sa stea și ei sub pământ ca sa aveți voi unde sa va ‘depozitati’ rablele din vest… Rușine, oameni fata orizont..niste șoferi și atât..

  2. Aceleasi trucuri invechite ,mai este putin si intram in alegeri locale in 2020 de asta se fac pregatiri intense pentru a asigura voturile cetatenilor,penalilor ce sunteti !Configurati o pasarela in 10 ani si de executat in 20 de ani lasati pe alti poate fac lucurile mai bine ….zic !

  3. Si sensul giratoriu de pe centura , la Leoni csnd aveti de gand …sa l Confogurati?

  4. Balan Marius -ecologist PV

    DA, asta DA ! Pasajele subterane asigura fluenta in trafic si protectia trecatorilor. Le dorim si la POSTA VECHE si pe Calea Moldovei la lic. INFOEL. Si ar mai fi cateva puncte solicitate. Am cerut asta in scris la amendamentul depus de Partidul Verde pt. bugett 2018.