De luni, școlile din Bistrița intră în scenariul verde

Vești bune pentru școlile din municipiul Bistrița. Începând de luni, 17 mai, acestea vor intra în scenariul verde, astfel că elevii se vor reîntoarce fizic la cursuri.

Decizia de a modifica scenariul în baza căruia funcționează unitățile de învățământ din municipiu a fost luată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud, care a adoptat o hotărâre în acest sens.

Astfel, conform hotărârii CJSU, de luni, 17 mai 2021, școlile din municipiul Bistrița vor începe activitatea potrivit scenariului 1, care presupune participarea zilnică la cursuri, a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

La baza deciziei a stat faptul că rata de infectare cu virusul SARS-CoV-2 în Bistrița a scăzut semnificativ. La data de 14 mai, aceasta era de 0,83 la mia de locuitori.

De asemenea, tot din data de 17 mai, se vor modifica scenariile privind funcționarea școlilor și din alte unități administrativ-teritoriale din județ.

Astfel, în scenariul verde sunt școlile din 45 de unități administrativ-teritoriale, în vreme ce în scenariul galben sunt școlile din 17 comune, după cum urmează:

One comment

  1. Avantajele învăţământului față în față nu pot fi comparate cu învăţământul online sau cu cel hibrid. De aceea, redeschiderea majorității școlilor din România pe 17 mai este o necesitate.
    Totusi, în conditiile actuale de pandemie COVID-19 este nevoie de multă prudenţă si de măsuri care să garanteze redeschiderea în siguranţă a școlilor. Dacă măsura testării rapide a elevilor va fi implementată în şcoli autorităţile trebuie să aibă în vedere faptul că, în prezent, capacitatea cabinetelor şcolare din cadrul unităţilor de învăţământ de a realiza teste rapide este scăzută, dat fiind faptul că multe dintre cadrele medicale şcolare (medici şi asistenţi) sunt, la momentul de faţă, detaşate de către direcţiile de sănătate publică în diferite instituţii. Dar, chiar şi dacă toate cadrele medicale s-ar afla în şcoli la momentul începerii celui de-al doilea semestru, numărul acestora nu este nici pe departe suficient.
    În al doilea rând sunt probleme legate și de situaţia materialelor sanitare din şcoli, in special a măstilor de protectie, ca sa nu mai vorbim de unităţile de învăţământ care nu au autorizaţie sanitară de funcţionare si care nu se încadrează în standardele actuale privind condiţiile de igienă din şcoli.