De marți se închide circulația în zona trecerii la nivel cu calea ferată de la intersecția străzilor Eroilor – Ion Slavici

 

Primăria Bistrița are în derulare execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Creare acces auto între strada Arțarilor și strada Colibiței, inclusiv modernizare străzii Colibiței”.

După ce lucrările pe strada Colibiței s-au încheiat și această stradă a fost complet reabilitată, s-au executat lucrări și în zona trecereii la nivel cu calea ferată de la intersecția străzilor Andrei Mureșanu – Drumul Dumitrei Vechi.

De asemenea, în cadrul proiectului mai sunt prevăzute și alte lucrări de modernizare a trecerii la nivel cu calea ferată de la intersecția străzilor Ion Slavici – Eroilor.

În acest sens, pentru a se putea realiza lucrările, Primăria Bistrița anunță că circulația în zona acestei treceri se va închide în perioada 18 – 28 iunie 2019.

Participanții la trafic și riveranii sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări cu privire la devierea circulației.

 

One comment

  1. Despre breteaua de legatura între strada Arțarilor și strada Colibiței, se discuta de prin anul 2010 , dar nici pana in prezent lucrările nu s-au finalizat. In acest interval de timp se putea face mai mult daca ar fi existat o viziune de ansamblu pentru sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a liniei ferate incepand din zona garii, pana la intersectia cu DN17C , dat fiind faptul ca pe aceasta portiune a orasului, circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta ruta este extrem de redus. Cea mai importanta este legatura intre strada Garii si Tarpiului, unde problema poate fi rezolvata cel mai simplu printr-o trecere la nivel cu calea ferata. Ideea de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este lipsita de sens si in loc sa rezolve, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona. De altfel a existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, ceea ce este mai greu de realizat. In acest sens, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara Bistrita care ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
    In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda.
    Pana atunci, ar putea fi amenajata foarte repede o trecere la nivel in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto de o parte si de alta a caii ferate. In felul acesta legatura dintre strada Garii si drumul de centura s-ar putea realiza printr-un viraj pe strada Artarilor pana la intersectia cu Strada Romana, apoi printr-o bucla pe strada Cantemir pana la intersectia cu strada Tarpiului .
    Ba mai mult, acum dupa demolarea intreprinderii „Teracota”, chiar strada Romana ar putea fi prelungita pana la intersectia cu Drumul Crtatii, fara a mai fi nevoie de acea bucla pe strada Cantemir .