Deja le sparg: străzile peticite cu 1 MILION de euro sunt „mânzâte” de-amiaz’! Strada Ursului, SPARTĂ pentru intervenții la rețelele de utilități!

După 12 ani în care au ignorat modernizarea străzilor din municipiu, administrația PSD-istă a demarat operațiunea cârpeala de campanie! Viceprimarul Cristian Nicuale a demarat modernizarea celor 47 de străzi care înseamnă de fapt 12 kilometri în total.

 

Așa-zisa asfaltare din bordură-n bordură este o operațiune de suprafață, care NU durează în timp. Acest tip de lucrări s-a realizat pe strada Industriei și în parcările de reședință din cartiere. Asfaltările NU sunt corelate cu modernizările rețelelor de utilități, motiv pentru care anumite străzi sunt SPARTE, imediat ce au fost re-asfaltate.

 

Strada Ursului a fost reasfaltată prin rașchetarea covorului asfaltic și s-a turnat un nou strat de uzură, de aproximativ 4 cm! La 2 săptămâni de la inaugurare, strada a fost spartă în zona intersecției cu Bulevardul Decebal pentru intervenții la rețelele de utilități!

Strada Ursului, SPARTĂ la numai 2 săptămâni de la modernizare!

Strada Industriei arată DEZASTRUOS, la numai 2 ani de la asfaltarea “din bordură-n bodură”!

Strada Industriei a fost asfaltată din bordură-n bordură, dar la numai 2 ani de la finalizarea lucrărilor, covorul asfaltic se fisurează pe întreaga lungime a carosabilului. Au apărut gropi și întreg drumul este denivelat. Strada NU are panta corespunzătoare și apa de ploaie băltește pe carosabil.

 


Cu toate că știa că NU sunt lucrări de durată, Ovidiu Crețu a folosit acest proiect în campania din 2016 și a prezentat modernizarea străzii Industriei ca fiind o mare-realizare. În realitate, s-au înlocuit stâlpii de iluminat, bordurile și s-a tras un covor asfaltic ce NU durează, după cum se vede în fotografii!

 

Penibilă acțiunea de imagine, dacă ar fi să luăm în calcul faptul că străzile au în total 12 kilometri lungime și este vorba doar de lucrări superficiale de reparații, nicidecum de lucrări de reabilitare ce implică refacerea fundației drumului.

Spre exemplu, strada Scurtă are doar 70 de metri lungime, strada 1 Mai are 150 de metri, str. Liliacului – 170 de metri , Solomon Haliță – 190 de metri , Sg maj. Octavian Popa – 316 metri.

Cum a ratat Primăria Bistrița programul de asfaltări, în cele 3 mandate PSD!

Primarul Ovidiu Crețu NU a asfaltat nicio stradă importantă din municipiu în 3 mandate! Pe zonele noi de locuințe, Primăria Bistrița asfaltează cu o medie de 4 străzi pe an. PSD-iștii și-au dat seama că la capitolul infrastructură o să aibă probleme în campanie și acum, viceprimarul Niculae încearcă să recupereze la imagine.

Ce trebuie să știe lumea: în 2019, pentru străzi se alocă 5 milioane de lei, iar în pârtia de schi se bagă 4 milioane de lei!

47 de străzi, 12 kilometri , 5 milioane de lei!

Investițiile în programul de reparații sunt infime . Acestui program se alocă 5 milioane de lei, sume care pot scădea în urma licitațiilor. Spre comparație, în pârtia de schi se aloc peste 4 milioane de lei, astfel:

– investiții pârtia de schi – 2.6 MILIOANE de lei, astfel: 600.000 de lei schi LIFT, 2 MILIOANE pe tunuri de zăpadă, pompe, generator.
– începere lucrării Aquapark – 1 MILION de lei.
– reparații pârtia de schi pt terenul care alunecat – 300.000 de lei.

DEZAVANTAJE ale cârpelilor de campanie:

– NU se intervine asupra fundației drumului, ci au loc doar intervenții asupra covorului asfaltic, turnat pe o infrastructură veche cu denivelări și infiltrații.
– NU sunt lucrări de durată.
– covorul asfaltic prezintă denivelări la scurtă vreme de la turnare.
– scurgerea apelor pluviale se realizează cu dificultate, dacă drumul se înalță. Această problemă a apărut la toate asfaltările din bordură-n bordură. (pe str. Industriei și la parcările de reședință).
– lucrările sunt realizate de Direcția de Servicii Publice, care oferă salarii mici muncitorilor și de aceea nu deține personal-calificat.
– programul de reparații străzi – 5 MILIOANE de lei bani alocați din buget ce vor fi o pierdere la buget și o încercare puerilă de a mulțumi electoratul.

Asfatarea de mântuială a celor 47 de străzi reprezintă modul în care Primăria Bistrița încearcă să impresioneze cetățenii pentru neputința din ultimii 10 ani. Ovidiu Crețu a refuzat să peticească străzile, cu toate că avea această variantă, dar Niculae joacă totul pe această carte și alături de staff-ul PSD speră că cetățenii vor fi impresionați!

PSD-iștii speră să scoată voturi – de-aia s-au apucat de asfaltat!

1.2 MILIOANE de euro costă cele 47 de străzi (12 kilometri) din Bistrița, bani aruncați pe apa Sâmbetei. Desigur, obiectivul PSD este păstrarea Primăriei Bistrița și speră că prin astfel de proiecte de suprafață să păcălească opinia publică și cetățenii din cartierele ce vor avea străzi peticite din bordură-n bordură

Principalul criteriu de selecție în cazul celor 47 de străzi a fost că aceste străzi nu sunt cuprinse în alte proiecte de investiții privind modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte finanțate cu fonduri europene, cum ar fi proiectul „Piste pentru cicliști” sau proiectul ”Linia Verde”.

Anul viitor, viceprimarul Cristian Niculae anunță că alte 50 de străzi ar putea fi cuprinse într-un alt program de asflatare similar celui derulat anul acesta.

Citiți și:

 

NU puneți botul la proiectul lui Niculae, cu 47 de străzi asfaltate-n prag de alegeri ! Asfaltările „din bordură-n bordură” înseamnă 1.2 MILIOANE de euro risipiți aiurea! DOVADA: str. Industriei, fisurată la numai 2 ani de la asfaltarea de suprafață!