Românii sunt chemați ACASĂ să-și pornească afaceri pe domeniul în care cunosc meserie! Se oferă 40.000 de euro ca să-ți faci firmă, bani pe care NU-i mai returnezi! Experții Fundației CAESAR îți arată TOT! Vezi ce condiții trebuie să îndepliniți ca să fiți patroni la voi-acasă!!!

Fundația C.A.E.S.A.R. implementează, în calitate de partener, proiectele “Diaspora Restart”, “Antreprenor_Diaspora: Hai acasă!” și “Afacerea ta acasă.- Start Up de succes în România”, finanțate din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 – Axa prioritară 3 “Locuri de muncă pentru toţi”.

Fundația CAESAR (Centrul pentru Acces la Expertiza Studenților și Absolvenților Români) este o comunitate de experți, un laborator de idei și o platformă de acțiune civică pentru dezvoltarea economică și consolidarea democratică a României. Persoanele care doresc să înființeze firme prin program o pot face prin intermediul fundației CAESAR.

Cetățenii români din diaspora pot primi prin intermediul administratorilor de schemă un grant de maxim 40.000 de euro (fonduri nerambursabile), în două tranșe. 75% în prima tranșă, 25% în tranșa a doua).

Ce condiții trebuie să îndepliniți ca să primiți cei 40.000 de euro:

– cetățenie română;
– domiciliul sau reședința în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii;
– experiență de muncă sau studii în străinătate în domeniul în care aplicantul dorește să deschidă afacerea;
– intenția de a deschide o afacere non-agricola în mediul urban (cu excepția regiunii București-Ilfov);
– vârsta minimă 18 ani.

Programele se adresează cetățenilor români (cu vârsta minimă de 18 ani) care fac dovada rezidenței sau a domiciliului în străinătate și doresc să deschidă o companie în România. Aceștia trebuie să facă dovada unei experiențe antreprenoriale în străinătate sau a specializării, prin cursuri sau experiență profesională, în domeniul vizat. În acord cu prevederile POCU 2014-2020, sunt considerate eligibile activitățile care urmăresc încurajarea antreprenorialului și a ocupării pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil non-agricol în zona urbană.

Obligatoriu 2 angajați!

Fiecare beneficiar al ajutorului de 40.000 de euro va trebui să angajeze, la cel târziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel puțin 2 persoane. Persoanele angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate vor avea, în mod obligatoriu, domiciliul sau reședința în regiunea de dezvoltare în care se implementează proiectul, în mediul urban sau rural.

Valoarea maximă acordată pentru planurile aprobate este de 40.000 euro/ plan de afaceri, reprezentând 100% din totalul cheltuielilor eligibile și se acordă numai întreprinderilor înființate de persoanele ale căror planuri de afaceri sunt aprobate.

Acordarea acestei finanțări se va realiza în baza unui contract de subvenție, conform schemei de minimis. Ajutorul de minimis se va acorda în două tranșe, după cum urmează:

– tranșă inițială de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, așa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri și prevăzut în contractul de subvenție încheiat.

– tranșă finală reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. În cazul în care acest termen nu este respectat, tranșa finală nu se mai acordă.

Fundația CAESAR se ocupă de tot, de la un capăt la altul! Beneficiile participanților :

Prin Fundația CAESAR si partenerii acestora, persoanele care vor să acceseze programul beneficiaza de:

– finanțarea nerambursabilă de 40.000 euro;
– formare online în domeniul antreprenoriatului;
– consiliere, sprijin și mentorat pentru toate persoanele selectate în vederea înființării firmelor.

Conditiile pentru viitoarele afaceri: Firmele nou infiintate de catre românii care se întorc în țară vor trebui să aibă sediul social și, după caz, punctul/ punctele de lucru în mediul urban, într-una din regiunile mai puțin dezvoltate.

Ce trebuie să faceți, pas-cu-pas!

Activitățile specifice sprijinite în cadrul apelului sunt structurate sub forma unei scheme de antreprenoriat care presupune parcurgerea a 3 etape cadru de implementare.

Schema de antreprenoriat – etape cadru de implementare:

Etapa I – Formare antreprenorială
Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finanțate din fonduri FSE
Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate.

Etapa I – Formare antreprenoriala – antreprenorii-aspiranti sunt inclusi in programe de educatie antreprenoriala si traininguri. La aceste cursuri se insusesc anumite cunostinte teoretice de management al afacerilor, marketing si promovare, dezvoltarea afacerii etc. Mai important, vor fi si elemente practice de instruire antreprenoriala, printre care si elaborarea planului de afaceri. Aici un pas imporant il va avea e-learningul, comunicarea fiind pe internet.

Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finantate din fonduri FSE. Planurile de afaceri selectate pentru a primi cei pana la 40.000 Euro vor fi implementate de catre viitorii antreprenori cu ajutorul administratorilor de schema de granturi.

Planurile de afaceri supuse procesului de selecție vor include minimum următoarele elemente:

a)     descrierea afacerii și a strategiei de implementare a planului de afaceri (obiective, activități, rezultate, indicatori);
b)      analiza SWOT a afacerii;
c)      schema organizatorică și politica de resurse umane;
d)      descrierea produselor/ serviciilor/ lucrărilor care fac obiectul afacerii;
e)      analiza pieței de desfacere și a concurenței;
f)       strategia de marketing;
g)      proiecții financiare privind afacerea. 

Planurile de afaceri vor fi supuse aprobării unui juriu în care vor fi implicați cel puțin un reprezentant al mediului de afaceri (antreprenori, organizații patronale etc.) din regiunea de implementare a proiectului și un reprezentant al instituțiilor financiare bancare sau nonbancare.

Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate 

În această etapă, administratorul schemei de antreprenoriat desfășoară acțiuni care au ca scop final monitorizarea activității întreprinderilor înființate, inclusiv exploatarea și sustenabilitatea ideii de afacere asumate în sensul dezvoltării, și nu doar al supraviețuirii în piață, precum și a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atenții deosebite menținerii locurilor de muncă create în etapa a II-a, precum și funcționalității întreprinderilor create. Metodologia de realizare a monitorizării este cea prezentată în cadrul cererii de finanțare

Perioada de implementare a fiecărui proiect este de maximum 36 de luni. Rezultate proiectelor vor  contribui la crearea de noi locuri de muncă, încurajarea antreprenoriatului și promovarea principiilor pieței libere concurențiale în România.

NU pot intra in program tinerii care nu urmeaza nicio forma de invatamant si nici nu au un loc de munca, cu varste intre 16 ¬ 24 ani (asa-numitii NEET’s).

In intelesul prezentului ghid, persoanele inactive sunt persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani care nu se incadreaza nici in populatia ocupata si nici in cea aflata in somaj (de ex. studenti, persoane casnice). Pensionarii NU fac parte din grupul tinta al prezentului apel. 

Fundația CAESAR ia drumul Europei, să prezinte românilor proiectul de SUCCES ce le oferă 40.000 de euro, bani nerambursabili!

Institut de cercetare românesc cu prezență globală, CAESAR reunește experți din întreaga lume selectați pe baza rezultatelor remarcabile din cariera lor academică și profesională.

În perioada imediat următoare, Fundația C.A.E.S.A.R. va organiza campanii de informare și promovare, în mediile online și offline. Evenimente dedicate primei etape a proiectelor vor avea loc în centre de referință din diaspora precum Londra, Paris, Berlin, Bruxelles, însă înscrierile sunt deschise pentru orice cetățean român din diaspora care îndeplinește condițiile de eligibilitate.

Click pentru înscrieri on-line

Click pe LINK-ul Fundației CAESAR pentru mai multe informații!

7 comments

  1. Interesant Vreau sa mi deschid un laborator de cofetărie.

  2. Sunt interesată de acest proiect as deschide un laborator de cofetarie .

  3. Am 54 de ani,as prefera sa imi deschid o afacere in domeniul croitoriei ,am cunoscut mai multe meseri dar asta ma atrage cel mai mult,insa nu stiu cum sa procedez.as dori o consulenta.va multumesc.As dori sa prosperam mai mult frumoasa noastra tara .

  4. Colaboratori online acasa. Selectam urgent colaboratori online acasa. Lucru pe calculator. Castiguri foarte motivante. Contract. Suport pas cu pas. Totul este legal. Solicitati acum detalii la adresa noastra de gmail: pacurarucostica1963@gmail com

  5. buna ,m ar interesa programul diaspora start up,mentionez ca m am intors pe 15 septembrie din irlanda si intre timp m am angajat la o intreprindere ,ce zice ti as putea aplica pt program?
    multumesc frumos!

  6. Balan Marius - contribuabil

    Asta cu experienta in domeniu iar suna ca mama dracului. Experienta se dobandeste BAI !

  7. Programul Star Up se aplica doar celor plecati in diaspora sau si celor din tara ?