După 5 ani de promisiuni, s-a semnat finanțarea la Poarta Transilvaniei, în valoare de 38 de milioane de euro! Fix de Ziua Internațională a Dorului!

Radu Moldovan a promis încă din 2012 că va realiza un drum strategic ce va dezvolta infrastructura județeană prin conectarea principalelor căi de acces. Poarta Transilvanei se numea acest proiect, care implica modernizarea unor sectoare de drum ce ar dezvolta zona Colibița, zona Bârgău, zona Ilvelor făcând legătura cu județul Suceava. Prin joncțiunea cu DN 17 județul nostru ar deveni o nouă variantă de tranzit a Transilvaniei spre Bucovina atât de necesară în plan economic.

“Poarta Transilvaniei”, acum numit DJ 172 D cuprinde localitățile Mureşenii Bârgăului – Lac Colibiţa (cunoscut Drumul Blajului, 5 km), Prundu Bârgăului – Lac Colibiţa (24 km), Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (14,32 km) şi Ilva Mică – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava (42,15 km).

 

Dimex a luat „caimacul” de pe Poarta Transilvaniei! Zațul a rămas la alții!

Achiziția a început în 2016, iar Dimex a prins cea mai mare felie a acestui contract! Compania a fost desemnată câștigătoare, dar decizia a fost contestată și se află pe rolul instanțeor. Tronsonul de drum județean pentru care a prins finanțare europeană însumează o lungime de 49,917 km și corespunde loturilor 2,3 si 4… contracte de aproximativ 38 de MILIOANE de euro!!!

Dimex Company a câștigat execuția lotului 2 (în asociere cu Explan) și a lotului 3 (în asociere cu Starcom Exim). Lotul 4 a fost câștigat de Atotehnoton în asociere cu OPR Asfalt. Câștigătorii licitațiilor au fost contestați, iar luni 15 mai, după 3 amânări consecutive, Curtea de Apel Cluj se va pronunța în acest sens. Dacă decizia e favorabilă, Radu Moldovan a anunțat că va semna ordinele de începere a lucrărilor.

 

Radu Moldovan mulțumește tuturor: lui Dragnea, lui Shhaideh și angajaților Consiliului Județean implicați în proiect!

 

 

„E primul contract din România… de finanțare din POR infrastructură pe drumuri județene, pe noul exercițiu financiar 2014 – 2020. Domnului președinte Liviu Dragnea, cu această ocazie vreau să-i mulțumesc pentru tot sprijinul acordat județului BN în numele meu și al primarilor pentru acest proiect revouționar care scoate satul românesc la lumină… Vorbesc de Programul Național de Dezvoltare Locală prin care au intrat sute de milioane de euro în județul Bistrița-Năsăud!” – a declarat Radu Moldovan.

La semnarea contractului au fost prezenți: Liviu Dragnea (președintele Camerei Deputaților), Sevil Shhaideh, Ministru al Dezvoltării, Radu Moldovan președintele Consiliului Județean, Ioan Țintean vicepreședintee CJ, Ovidiu Crețu primarul Bistriței, viceprimarul Cristian Niculae, Nicu Moldovan primarul Becleanului, parlamentarii PSD și primarii localităților traversate de acest drum.

 

r1

r2

 

 

 

 

 

 

„Un drum „județean care deservește 23000 de cetățeni cu aproape 50 kilometr lngime,12 kilometri de piste de biciclete 42 de stații de autobus. Toți primarii pe teritoriul cărora acest drum trece cred că sunt foarte mulțumiți de această realizare și din aceste consdierente am ținut să fiu aici alături de d-voastră pentru a marca primul contract pe drumurile județene prin POR.Poate NU mulți știu, dar mie îmi face o plăcere să vă spun că astăzi este Ziua Internațională a Dorului, pot să spun că mi-a fost dor să preiau această etapă extraordinară de semnare a contractelor de finanțare pe POR, după un an de zile în care NU s-a întâmplat aproape nimic… ” – a declarat Ministrul Dezvoltării, Sevil Shhaideh.

Poarta Transilvaniei:

Lot 1 – km 0+000-11+578 : Mureşenii Bârgăului – Colibiţa

– Tronson 1 km 0+000-5+115 Mureșenii Bârgăului – Int. cu DJ172D lot
– Tronson 2 km 5+115-11+578 – Int.cu DJ172D lor 2 – Colibița.

Lot 2 – km 18+045 – 35+055: lac Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului (int. cu DN17)
Lot 3 – km 40+732 – 54+842: (Int. DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – llva Mică
Lot 4 – km 56+556 – 75+353 : llva Mică (int cu DN17D) – Poiana llvei – Măgura llvei.
Lot 5 – km 75+353 – 93+132: Măgura llvei – llva Mare – Lunca llvei – limita sit Natura 2000 (zona cabanei Silhoasa).

Au scurtat drumul ca să prindă finanțarea europeană! Sprijin de la Shhaideh pentru bucățile fără finanțare!

Conform documentației din Ghidul Solicitantului, orice drum județean este eligibil pentru suma maximă de 50 de MILIOANE de euro și de aceea Poarta Transilvaniei a fost reconfigurată și limitată la suma impusă, însă fără aceste tronsoane.

Poarta Transilvaniei, cu care Radu Moldovan a început primul mandat era un proiect estimat din START la 90 de milioane de euro, în consecință ne-eligibil în varianta prezentată inițial! Tocmai de aceea, drumul a fost împărțit pe mai multe loturi și finanțat din alte surse. (Programul Național de Dezvoltare Locală) s-a finanțat lotul 1: Drumul Blajului și urmează Colibița – Mița.

Drumul Blajului (5 km) a fost finanțat din Programul Național de Dezvoltare Locală: Dimex a câștigat licitația cu 12.8 milioane de lei și îl PREDĂ „la gata” anul acesta!

Tronsonul cunoscut ca Drumul Blajului are o lungime de 5 kilometri pe drumul judetean DJ 172 D, km 0+000 – 5+115 Colibita. Drumul Blajului face legătura din DN 17 cu Colibița, un drum strategic ce permite accesul dinspre Mureșenii Bârgăului spre Lac.
DIMEX 2000 COMPANY S.R.L a câștigat licitația la 12.8 milioane de lei și va moderniza acest drum. Locul principal de executare: pe drumul judetean DJ172D, km 0+000-11+578, Muresenii Bargaului (DN17) – Lac Colibita -Colibita, tronson 1, km 0+000 – 5+115. Lucrările au fost estimate la 20 de milioane de lei, dar oferta cea mai mică a venit din partea DIMEX, firma care a câștgiat până la urmă acest contract.

 

blaj1

blajului-1

 

 

 

 

 

 

 

 

Se modernizează Mița – Colibița… din economiile pe licitații!

 

mita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Președintele Consiliului Județean susține că în urma licitațiilor s-a realizat o economie din sumele puse la dispoziție pentru Poarta Transilvaniei, bani care vor fi folosiți pentru modernizarea unui sector care NU avea finanțare. Astfel,  Colibița – Mița va fi depus spre finanțare din bani europeni prin Programul Operațional Sectorial.

 

Lotul 2, drumul Bistrița – Bârgăului, pe baraj spre Colibița!

tr-2 (1)

Sectorul de drum corespunzător lotului 2 se desfăşoară între km 18+045 şi km 35+055, având o lungime de 17,010 km şi străbate localităţile Colibiţa, Bistriţa Bârgăului, Prundu Bârgăului , până la intersecţia cu drumul naţional DN17. Traseul se suprapune pe traseul fostului drum judeţean DJ 173A, rekilometrat, cu originea în zona localităţii Colibiţa.

 

 

 

Lotul 3: drumul pe Strâmba ajunge la 1 milion de euro pe kilometru!

 

lot-iii

 

 

 


lot-3

 

 

 

 

 

 

 

Sectorul de drum corespunzător lotului 3 se desfăşoară între km 40+732 şi km 54+842, având o lungime de 14,110 km şi străbate localităţile Josenii Bârgăului, de la intersecţia cu drumul naţional DN 17, Strâmba şi llva Mică. Lotul 3 – km 40+732 – km 54+842 – (DN17) Josenii Bârgaului – Strâmba – Ilva Mică.

Este nevoie de: sistem rutier + acostamente, drumuri laterale, șanțuri, rigole, podețe, gabioane, ziduri de sprijin, reabilitare pod, pod nou etc.

 

 

Drum modern: Poiana Ilvei – Măgura Ilvei!  (18 km)

lot-4Sectorul de drum corespunzător lotului 4 se desfăşoară între km 56+556 şi km 75+353, având o lungime de 18,797 km şi străbate localităţile llva Mică de la intersecţia cu drumul naţional DN17 D, Poiana llvei şi Măgura llvei. Este pe traseul fostului drum judeţean DJ 172D.

 

 

 

 

 

Se așteaptă bani de la Shhaideh pentru drumul de pe Ilve, legătura cu SUCEAVA!

trns-5-300x162Lotul 5 NU are finanțare europeană deocamdată, iar președintele Consiliului Județean speră să prindă finanțare guvernamentală Programul Național de Dezvoltare Locală. Drumul pe Ilve, adică Lot 5 – km 75+353 – 93+132: Măgura llvei – llva Mare – Lunca llvei – limita sit Natura 2000 (zona cabanei Silhoasa).

 

 

 

MAXIM un an jumate și e GATA Poarta Transilvaniei! Zice Radu Moldovan!

 

t2-CopyPoarta Transilvaniei ar trebui să fie finalizate în 2 ani, a estimat Sevil Shhaideh… dar președintele Consiliului Județean a intervenit și a spus că în maximun an și jumătate de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, drumul va fi GATA!

 

2 comments

  1. Pana aici, toate bune si frumoase. Speram sa fie realizate la termen si calitative.
    Ce ne facem insa cu Colibita?. Localitatea a fost atestata drept statiune de interes local. Cred ca asta impune introducerea canalizarii si apei potabile in zona, activitati care, probabil. vor fi demarate dupa finalizarea modernizarii drumurilor. In situatia data drumurile abia finalizate vor fi brazdate de noile lucrari. Alti bani, alta distractie. Sau poate nu sunt suficient de informat si situatia nu se prezinta chiar asa???

  2. Ștefan Horea.

    Sper să le și apucăm terminate BINE !