După ani de așteptare, se reia povestea! Consiliul Județean pune la bătaie 43.000 de euro pentru realizarea unui brand al județului!

La a doua rectificare bugetară, Consiliul Județean va finanța o investiție demarată acum 2 ani: realizarea unui brand de județ.

200.000 de lei este suma pusă la dispoziție pentru servicii de creație și producție în vederea realizării constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud!

Se va întocmi un caiet de sarcini, prin care firma care va prinde contractul va trebui să realizeze anumite cerințe: manuale de identitate, slogan, emblemă, film de prezentare. În 2016,  Consilul Județean a pus la bătaie 120.000 de lei pentru realizarea brandului, dar contractul NU s-a mai atribuit.

 

La Bistrița, struțo-BRANDUL a costat 9 MILIARDE! Administrația Crețu a cheltuit o grămadă de bani europeni pe idei, concepte și sloganuri!

Creșterea atractivității si competitivității turistice a municipiului Bistrița, prin crearea unui brand turistic « Cetatea Medievală Bistrița » și promovarea acestuia prin metode specifice de marketing.

Cu 900.000 de lei s-au realizat acțiuni de promovare a brandului turistic prin metode specifice de marketing:


– Realizarea si distribuirea de obiecte personalizate cu sigla: mascotă, insignă, pix, breloc, ceas birou, set accesorii, portofel, mouse pad, port-card, suport pix, magneti, set ceramica, plachete din ceramica, etc.
– Realizarea si distribuirea de tiparituri: 5500 pliante, 2000 flyere, 1500 afișe, 1000 ghid turistic, 500 album,  250 hărți  turistice de perete, 2000 hărți turistice de buzunar, 500 calendare 2012, 5000 ilustrate (set 10 buc.), DVD promovare,etc.
– Promovare mass-media:difuzare spot video, difuzare spot audio, difuzare film de promovare, inserții în presa locală, regională și națională;

MASCOTA – un struț care aparent NU are nicio treabă cu un oraș medieval, dar care a fost prezent pe emblema orașului, în trecut. S-au montat statuete cu struți în punctele centrale ale Bistriței.

SLOGANUL – Bistrița, „Poarta Transilvaniei” foarte asemănător cu sloganul orașului Turda , „Poarta spre inima Transilvaniei”.

EMBLEMA – Sugăletele și Biserica Evanghelică, prezentate stilizat.

Pe ce s-au scurs banii europeni?

Proiectul a fost finanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 5 – ”Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”, Domeniul major de intervenție 5.3 – ”Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”.

În acest amplu proiect ce dă bine pe hârtie, în Bistrița s-a construit un centru de informare turistică, o încăpere amplasată în zona Primăriei deservită de funcționari ce așteaptă să îndrume turiștii care le trec pragul, iar cetateabistrita.ro e un site de amatori care prezintă vechea așezare a orașului.

30.000 de euro: atât a costat fiecare kitsch de intrare în județ, “mega-proiectul” de imagine al administrației Radu Moldovan!

Semnul de intrare în județ este un proiect marca Radu Moldovan, implementat încă din primul an de mandat. Astfel, pe drumurile de intrare în județ au fost construite blocuri de beton cu simboluri şi elemente specifice judeţului, inspirate din tradiţii, istorie şi arhitectură: Complexul Sugălete, ”roata de păun”, potcoava, şindrila de lemn.

Construcțiile stilizate sunt realizate din beton, fier forjat și tablă vopsită în culorile naționale. Timp de 3 ani s-au construit astfel de blocuri de beton la intrările în județ. Pentru acest proiect s-au alocat 1.5 milioane de lei.

CJ a alocat în 3 etape sume pentru acest proiect:

2014 – 408.492 lei
2016 – 500.000 lei
2015 – 500.000 lei.

Realizarea unui BRAND al județului este un proiect promis acum 2 ani, dar în continuare adinistrația Radu Moldovan bate pasul pe loc! La cea de-a doua rectificare,  Consiliul Județean a pus la bătaie 200.000 de lei pentru realizarea brandului de promovare și speră că de data asta vor fi firme interesate să realizeze acet concept.