Din Bistrita

Finanțare aprobată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița!

 -  - 


Planul Național de Redresare și Reziliență, prin componenta Fondul Local, va finanța două proiecte care prevăd amenajarea unor piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița, a anunțat primarul Ioan Turc.

Astfel, prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, Dealul Budacului”, în valoare totală de 4.374.588,37 lei cu TVA, este prevăzută realizarea de piste pentru biciclete și alte vehicule electrice ușoare pe Drumul Județean 173C, care face legătura între pistele de biciclete ce se realizează prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1”, finanțat din Programul Operațional Regional 2014-2020 și limita administrativă a municipiului Bistrița, pe o lungime de 3,98 km.

Totodată, prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, localitatea componentă Slătinița”, în valoare totală de 5.921.279,54 lei cu TVA, sunt prevăzute a fi construite piste pentru biciclete și alte vehicule electrice ușoare pe DrumulJudețean 172B, care face legătura între Linia Verde și localitatea componentă Slătinița, pe o lungime de 5,054 km. Proiectul „Linie Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă” se află deja în implementare și este finanțat prin POR 2014-2020.

Potrivit primarului Ioan Turc, pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții:

– o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori).

– o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri;

– un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m;

– asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului;

– un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei;

– pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h;

– asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete;

– proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă;

– delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor;

– se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.

59 views
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.