FOTO: Așa arată cel mai scump giratoriu din istoria Bistriței: 800.000 de euro! Traficul de pe centură e sufocat în continuare!

Primăria Bistrița a amenajat cel mai scump sens giratoriu din istorie! 800.000 de euro (3.2 MILIOANE de lei + TVA) a costat realizarea acestui sens giratoriu, realizat de  SC Dimex 2000 Company SRL, Electro-Ursa și General Proex SRL:

  •  90% din bani s-au cheltuit pe devierea unor linii electrice subterane, operațiune care în mod normal intra în sarcina companiei Electrica).
  • – 10% din sumă s-a alocat pentru realizarea benzii carosabile care fluidizează accesul spre strada Pajiștei!

Primăria Bistrița a demarat această investiție pentru a fluidiza traficul sufocat din intersecția centurii cu Tărpiului ! Între strada Drumul Cetatii si străzile Livezi, respectiv Tărpiului, accesul se face pe un pod dalat, drept, cu calea sus având o deschidere pentru două benzi de circulaţie, din elemente prefabricate.
Proiectului tehnic, detaliile de executie si obtinerea autorizației de construcție pentru obiectivul ” Sens giratoriu la intersectia strazilor Tarpiului, Drumul Cetatii si Livezi ” au fost realizate de firma Dimex 2000.

La această licitație cu greutate s-a prezentat o singură firmă! DIMEX a mers la maxim și a coborât doar cu 6.500 de euro sub valoarea estimată!

Dimex 2000 a fost singura firmă care a depus oferta pentru această investiție. 3.213.509 lei + TVA = 3.8 MILIOANE de lei este valoarea la care s-a câștigat acest contract, cu numai 6.500 de euro mai puțin decât valoarea estimată.

Devierea liniilor electrice existente în zonă costă 600.000 de euro! Electro-Ursa a făcut calculul și planul de situație! Ioan Peteleu a sesizat șmenul și sugerează că la mijloc ar fi vorba de alte interese!

 

Pe scurt, iată costurile acestei investiții, conform Devizului General: 

 

  • relocare linii electrice subterane – 600.000 de euro
  • construcție pod – 200.000 de euro
  • construcție sens giratoriu, propriu – zis – 20.000 de euro.

Au ales INTENȚIONAT cea mai proastă soluție: devierea rețelelor subterane a costat 600.000 de euro!

Consilierul PNL Ioan Peteleu susține că a discutat cu conducerea Leoni care ar fi fost de acord să doneze teren pentru realizarea unui giratoriu în lateral, evitându-se astfel lucrările de 600.000 de euro care au impus devierea liniilor electrice subterane.

 

Bistrița va avea cel mai scump giratoriu din istorie! Asta deoarece PSD-iștii lui Crețu NU au vrut să mute sensul câțiva metri mai încolo, variantă prin care se economiseau 600.000 de euro!

Conform legislației în vigoare, Electrica va prelua în administrare instalațiile nou-realizate, estimate acum la 600.000 de euro, chiar dacă NU contribuie cu niciun leu la această investiție realizată din bugetul local.

În ce privește oportunitatea investiției, pare incredibil cum reprezentanții administrației au ignorat varianta unui giratoriu amplasat la câțiva metri în lateral, variantă prin care s-ar fi scutit re-locarea rețelelor electrice subterane, lucrări de aproximativ 600.000 de euro…

Soluția aleasă de consilierii locali ai PSD este extrem de costisitoare și Bistrița va intra în istorie cu un giratoriu de 800.000 de euro, (iar 90% din bani s-au dus pe devierea unor linii electrice subterane, operațiune care în mod normal intra în sarcina companiei Electrica).

Sensul giratoriu NU rezolvă situația traficului infernal de pe centura Bistriței, deoarece soluția de fluidizare a intersecției NU a fost corelată și cu alte investiții de decongestionare… cu toate că s-au cheltuit 800.000 de euro, în total.

4 comments

  1. In sensul giratoriu propus de Peteleu nu puteau sa intorca TIR-urile asa ca cei din opozitie sau facut de ras si bineinteles ca aceea ineptie nu putea fi luata in considerare.
    Singura solutie pentru decogestionarea traficului de pe fosta centrura este la mintea cocosului construirea unei noi Variante Ocolitoare.

  2. Ioan Marcel Burdea

    Nu inteleg de ce nu se desfinteaza trotuarele alea de pe centura ca oricum nu au nici un rol sau daca nu sa fie retrase mai spre imobilele de pe marginea soselei, iar paraul ala puturos sa fie intubat si sa se mai faca o banda de circulatie peste el, caci oricum e o sursa de miros si mizerie……..

  3. Sensul giratoriu de la intersecţia străzilor Tărpiului cu Drumul Cetăţii este o solutie necesară dar nu si suficientă pentru fluidizarea circulatiei in zona industrială a Bistritei. Pentru asta e nevoie de crearea unor fluxuri de circulatie mai ample. O solutie ar putea fi prelungirea străzii Zefirului până la strada Tărpiului, care sa preia o parte din traficul de la Leoni. De asemenea, acum după demolarea intreprinderii „Teracota” ar putea fi prelungită si strada Romană până la intersectia cu Drumul Cetății. In felul acesta s-ar produce o decongestionare reală a circulatiei in zona industrială a orasului. Ba mai mult, ar putea fi amenajată si o trecere la nivel cu calea ferată la intersectia cu strada Romană , asigurând astfel o legatură directă intre strada Artarilor si Drumul Cetății, care să preia o parte din traficul auto de pe strada Tărpiului .

  4. Asta nu e sens giratoriu, e tun financiar, e pensia luată in avans pe 5 ani de stimabilul primar,DNA e in vacanta 🙈