FOTO: Super-eveniment de business la Casa de Cultură: s-a lansat un ONG dedicat femeilor de afaceri, cu Gabriela Montoiu – președinte! A apărut prima ediție TOP 100 companii, un catalog al celor mai TARI firme din județ!

Cele mai importante companii din Bistrița, afaceriști și oameni politici au participat la o gală de business, organizată de Gabriela Montoiu. La eveniment, s-au dezbătut teme importante legate de mediul de afaceri și perspectivele economice, pe diverse domenii.

Gabriela Montoiu a oferit diplome simbolice doamnelor din Bistrița  care au dezvoltat afaceri de succes!

Femeile premiate în cadrul acestei GALE:

Anca Valeria Cătuna – fondatoare și proprietar al brandului „Ia-mă cu tine!”

”Ia-mă cu tine!”- sisteme ergonomice de purtat bebelusi. Fondatoarea acestei afaceri își dorște să devină consultant acreditat in babywearing – nivel avansat al Scolii Internationale de Babywearing de la Dresden.

Pe langa lumea babywearing-ului, Anca deține un cabinet de expertiză contabilă si de curând a devenit si responsabilul financiar al Clinicii Sanovil.

Pana la sfarsitul anului,dorește sa lanseze pe piață o gamă de accesorii pentru depozitare (sacoșe, plăsuțe, rucsace, saci și săculeți pentru depozitarea diverselor alimente), toate din fibre 100% naturale: bumbac, in, cânepă, bambus. Vor fi atat varianta simpla, cat si personalizata.

Acum 5 ani, la nașterea fetiței sale, Anca Valeria Cătuna și-a descoperit un nou hobby, lumea baby-wearing-ului. Și-a dorit și și-a propus să investească în acest hobby.În acest sens, a reușit sa obțină marca înregistrată la brandul ”Ia-mă cu tine!”-

Andrada Horoba – WawaFresh Cosmetics

În 2016, o mamă a înființat o companie de produse cosmetice care avea să devină foarte apreciată și să revoluționeze modul în care oamenii cumpără online produse de îngrijire! Astăzi, compania WawaFresh Cosmetics, tratează cu succes problemele de piele ale românilor, dar și ale altor nații. Produsele de îngrijire fabricate la Bistrița sunt notificate EU și sunt exportate în Australia, Spania și Malta.

În acest moment, produsele Wawa sunt valabile timp de 6 luni de la data fabricației, iar acest lucru le face extrem de eficiente. Faptul că nu stau ani de zile pe rafturi și pentru că sunt dozate inteligent, produsele pot fi folosite aproximativ 30 de zile (dacă sunt aplicate zilnic) cu eficiență maximă.

Mihaela Racoți, fondatoare și proprietar Casa cu Flori și Atelier Midecoris

Pasionată de când se știe de flori și frumos, în urmă cu 13 ani a avut oportunitatea de a deschide o florărie și a știut să profite de ea, chiar dacă la început nu avea foarte multe cunoștințe de specialitate despre acest domeniu.

În acești 13 ani de experiență dedicați domeniului floristic, a reușit să cuprindă în oferta locațiilor sale noile tendințe apărute în materie de flori și aranjamente, create pentru evenimente cu tematică diversă.

Anul trecut, Mihaela Racoți a extins business-ul cu un nou brand și o nouă locație destinatăvânzării de decorațiuniinterioareși flori: Casa cu FloriMidecoris, Atelier de Cadouri.

Rodica Dobraniș

Administrator Varodimex, Trans Quatro, Casa cu păine, fondator al magazinelor Atlantis din Bistrița. Absoventă a Facultății de Fizică-Chimie, din cadrul Universității IoanCuza din Iași. Înurmă cu 25 de ani a renunțat la catedra de profesor de fizicăși, alături de soțulsău, aintratîn universal vieții de antreprenor.

Soții Dobraniș au pus astfel pe picioare 3 firme, toate premiante, prin care dezvoltă acum cifre de afaceri foarte bune cu suportul a peste 110 angajați. Și toate acestea într-o economie de piață extrem de imprevizibilă, dificilă și plină de capcane.

Larisa Popovici

Absolventă a Institutului Politehnic Iași, Facultatea de Mecanică, și deținătoare a unei vaste experiențe profesionale acumulată în timp pe diverse sectoare a mai multor companii din Bistrița, Larisa Popovici este în prezent Administrator la Asiral Investment si director la GM-Ecoinstal și OseaInteriors SRL Cluj.

Anamaria Ștefănuțiu

Anamaria Ștefănuțiu este implicată în lumea antreprenorială din anul 2001, momentul în care împreună cu soțul său au pus bazele companieiGeoplast. Anamaria Ștefănuțiu a deschis la Colibița unul dintre cele mai moderne hoteluri boutique din zonă, care satisface cele mai pretențioase gusturi în materie de servicii hoteliere.

Mariana Deac

Au cumpărat afacerea unde erau angajați și au dezvoltat-o astfel încât în prezent se află pe primul loc din județ în domeniul distribuției de băuturi pentru localuri și evenimente. Colateral acestei activități, Mariana Deac a realizat și investiții în domeniul imobiliarelor.

 

Cel mai bun discurs: Emanoil Viciu! Industriile creative pot fi salvarea!

Fostul director al TerraPlast, Emanoil Viciu a avut cel mai bun discurs al serii. Afaceristul a vorbit despre nișa pe care a hotărât să investească și anume: industria creativă. Discursul său este un îndemn pentru afaceriștii cu viziune, de a ieși din zona de comerț acolo unde prețul trebuie optimizat încontinuu pentru a face față concurenței. În schimb, în ce privește industriile de creație, prețul este dictat de antreprenorul care implicit deține monopolul pe industria respectivă.

În debutul discursului său, Emanoil Viciu a atras atenția cu o comparație și a asemănat mediul de afaceri clasice, cu lăcustele pe un câmp de iarbă, acolo unde câmpul de iarbă reprezintă piața, iar lăcustele ar fi companiile care luptă pentru cota de piață. În viziunea sa, acea lăcustă care are curajul să se îndepărteze de grup și să caute un câmp de iarbă, liber… reprezintă cheia succesului: „Va avea propriul câmp de verdeață!”

„În domeniul design-ului se câștigă enorm de mulți bani! Veți spune că este tradiție, e nevoie de experiență… și-atunci am să vă dau exemplul Poloniei, care a început să dezvolte pe această nișă iar astăzi este un concurent puternic, la nivel mondial!” – a spus Viciu. 

Emanoil Viciu a găsit soluția: investiții masive pe învățământ, dezvoltare-cercetare!

„Danemarca și Coreea de Sud au alocat 12% în învățământ, cercetare-dezvoltare și s-au reinventat! De exemplu, în anii 80 în Coreea de Sud, populația a donat suveniruri de aur pentru a salva țara. Acum au devenit nr. 1 în lume în numărul de invenții pe cap de locuitor. Sunt exemple care arată că acest drum este cel pe care trebuie să-l alegem.” – a argumentat omul de afaceri.

„Eu sunt un luptător pentru a convinge cât mai mulți oameni să dezvolte firme inovative, pentru că e greu și de aceea încerc să-i conving să-și asume acest lucru!O apreciez pe doamna care spunea că zilele libere erau numai Crăciunul și Paștele. Pentru că a ajunge acolo sus, implică un anume preț! Acest lucru trebuie să-l spunem tinerilor noștri.. acest lucru i l-am spus și eu fetei mele, când s-a întors din Londra, să investească în România:  ești dispusă să plătești prețul succesului? Dacă da, atunci să-i dăm drumul!” – a concluzionat Emanoil Viciu.

Mesaj către politicieni: „terminați cu luptele între voi și puneți umărul la dezvoltarea României!”

De pe scenă, Emanoil Viciu a făcut un atac spre politicienii prezenți în sală, pe care i-a îndemnat să se oprească din pălăvrăgitul la televizor și să pună umărul la dezvoltarea României prin abordarea temelor mari, strategii naționale de dezvoltare a mediului de afaceri creativ.

Discursul lui Emanoil Viciu a fost aplaudat la scenă deschisă de politicienii și afaceriștii prezenți în sală! La această oră, Emnoil Viciu deține un centru de cercetare inovativă și lucrează alături de tineri designeri, pe diverse domenii!

Lipsa forței de muncă – principala problemă a patronilor prezenți!

Principalul subiect abordat a fost cel legat de lipsa forței de muncă, o problemă actuală a mediului de afaceri. Patronii cer intervenția Statului pentru combaterea acestui fenomen.

–  Sistemul de educație deficitar, care formează analfabeți funcționali, fără perspectivă în profesiile reale de pe piața muncii.

– patronii fără cunoștiințe de management, deținătorii d afaceri care NU sunt neapărat antreprenori și care NU înțeleg detaliile unui business de succes.

S-a lansat TOP 100 firme din județ! O revistă quality, concurentă cu revista lui Vasile Bar, de la Camera de Comerț!

TOP 100 de companii din Bistrița este un proiect dezvoltat de Alin Bolbos, jurnalistul care deține BistrițaBusiness, un site care abordează subiecte economice. Practic, TOP 100 este un catalog unde sunt prezentate principalele companii din Bistrița.

Singurul criteriu care a stat la baza acestui top îl reprezintă cifra de afaceri pe 2018. Nu este neapărat un criteriu relevant în ce privește succesul unei companii, dar cel mai probabil inițiatorii acestui demers au vrut să evite discuțiile și orgoliile dintre patroni, atunci când au realizat acest TOP.

Prima ediția e TOP 100 se vrea a fi mai degrabă o ediție statistică, deoarece cifra de afaceri a fost singurul criteriu care a stat la baza clasamentului. Criteriul legat de cifra de afaceri avantajează companiile care realizează rulaj în detrimentul companiilor care execută servicii.


Tocmai din acest motiv o companie de distribuție a berii, SC Roxana, ocupă locul 23 în acest TOP, înaintea companiilor care execută lucrări de drumuri: MIS Grup, companie care are profit DUBLU, în comparație cu firma ce distribuie bere și se axează pe adaos mic și rulaj mare.

Prezența Aquabis într-un top al companiilor private este de asemenea un lucru ciudat.

Compania Fair Apartaments a reușit un profit enorm, de 11.7 milioane de lei, cu un singur angajat. Cifra de afaceri: 37.5 milioane de lei și este pe locul 52 în acest top, înaintea companiei TerraGlass, care are 125 de angajați și profit pe 2018 de 1.22 milioane de lei (firmă care produce termopane) !

Una din firmele lui Traian Larionesi (Star Gate), companie care exploatează lemnul se află pe locul 88, cu 22.4 milioane de lei (cifră de afaceri), 106 angajați și profit infim: 100.000 de lei.

Ce companii ocupă primele locuri în TOP-ul realizat: 

1. Leoni
2. Rombat
3. RAAL
4. Terraplast
5. ItalTextil Sărata.

Companiile prezente beneficiază de o pagină în care le este prezentată afacerea , numărul de angajați și cifra de afaceri.

Un TOP asemănător a conceput și Camera de Comerț și Industrie, ONG-ul deținut de Vasile Bar, care anual scoate ediții ale TOP-ului Camerei de Comerț, clasament care include NUMAI companiile care cotizează la camera de Comerț!!!

Cristina Chiriac  – președintele Confederatiei Nationale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a fost prezentă la lansarea filialei CONAF pe județ și i-a mulțumit Gabrielei Montoiu pentru promovarea antreprenoriatului. De altfel, Gabriela Montoiu devine președintele CONAF filiala Bistrița – Năsăud.

La finalul acestui eveniment, antreprenorii au socializat la un cocktail, pe terasa Casei de Cultură.