FOTO: Președintele CJ Bistrița-Năsăud dă asigurări că anul viitor vor fi finalizate lucrările la tronsonul de drum de la Colibița la Mița

Lucrările de modernizare a tronsonului de drum de la Colibița la Mița vor fi încheiate anul viitor, dă asigurări președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.

Într-un mesaj postat pe pagina sa de pe o rețea de socializare, Moldovan precizează că în acest moment lucrările se derulează conform graficului stabilit de constructor.

La anul mergem pe drum bun, până în coada lacului, la Colibița. Acest lucru pentru că lucrările la Lotul I – tronson 2 din Poarta Transilvaniei (DJ 172 D – de la intersecția cu drumul Blajului spre Mița) sunt în plină desfășurare și, cu toate că sunt dificile, sunt în grafic”, a scris pe Facebook președintele CJ Bistrița-Năsăud.

Lucrările la acest tronson de drum, în lungime de aproximativ 6,5 km, sunt executate de asocierea dintre Dimex Company – Explan SRL – SC Electro-Ursa Servcom SRL, investiția totală fiind de circa 9 milioane de euro, bani asigurați din fonduri europene.

Acesta este ultimul tronson de drum din zona lacului Colibița pe care se lucrează, alte două tronsoane din această zonă fiind recepționate anii trecuți: Lotul I – tronsonul 1 – de la Mureșenii Bârgăului la Colibița (în lungime de 5,1 km) a fost recepționat în octombrie 2017, în vreme ce Lotul II al DJ 173D – de la Prundu Bârgăului (intersecția cu DN 17) la Bistrița Bârgăului și Colibița (în lungime de 17,1 km) a fost recepționat în toamna anului trecut.

În ceea ce privește proiectul ”DJ 172D – Poarta Transilvaniei”, lucrările au fost împărțite în 5 loturi, dintre care 3 au fost deja finalizate. În prezent se mai lucrează pe Lotul I – tronsonul doi – Colibița – Mița și pe Lotul IV – Ilva Mică – Măgura Ilvei.

Investiția totală în modernizarea DJ 172D este una extrem de importantă pentru infrastructura de drumuri a județului Bistrița-Năsăud, valoarea totală a acesteia fiind de circa 50 de milioane de euro.

Proiectul DJ 172 D ”Poarta Transivaniei” cuprinde: Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava.

2 comments

  1. Balan Marius -Horea

    De data asta trebuie felicitat domnul RADU MOLDOVAN pt. aceste lucrari bune la multe tronsoane de drum din BN. Sa fim corecti si echidistanti.Un cald salut ecologist !

  2. Incă din anul 2018 a fost demarat Proiectul privind mărirea gradului de siguranţă a Acumulării Colibiţa şi măsuri de reducere a riscului la inundaţii în aval, finantat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Cu toate astea nu s-a făcut nimic concret din cauză că fostul ministru al Apelor şi Pădurilor, senatorul Ioan Deneş, a propus betonarea malurilor râului Bistrița , solutie cu care consultanții tehnici ai UE nu au fost de acord, ceea ce a dus la refacerea proiectului si la intârzieri in semnarea contractului pentru demararea lucrărilor.
    Autoritatea de Management pentru POIM şi Comisia Europeană, a sugerat găsirea unor „soluţii prietenoase cu mediul” pentru mai multe zone din aval baraj Colibiţa, fiind necesară refacerea documentaţiei tehnice, a studiului de fezabilitate. Astfel a fost reluată procedura de consultare publică, conform Ghidului POIM, iar contractul de finanţare, semnarea lui, după toate probabilitatile a fost semnat în primăvara lui 2020.
    Prin urmare, obiectivul de investiții ”Mărirea gradului de siguranţă a Acumulării Colibiţa, judeţul Bistrița-Năsăud”, este o lucrare amplă, complexă si mai ales necesară. Lacul de acumulare de la Colibiţa impreună cu albia râului Bistrița din aval de baraj alcătuiesc un ecosistem, având mai multe functiuni.
    Pe lângă functia hidro-energetică si de protectie impotriva inundatiilor, Lacul de acumulare Colibiţa mai indeplineste rolul foarte important de sursă de apă potabilă pentru localitătile din aval , inclusiv pentru orasul Bistrita. De aceea, solutiile tehnice de realizare a obiectivului de investitii trebuie să fie din categoria celor „prietenoase cu mediul”, care să contribuie la protectia ecosistemului. Dar si mai important este ca, odată cu lucrările de consolidare a barajului, la Colibiţa să fie realizat un sistem de canalizare si o statie de epurare pentru ca dejectiile de la vilele baronilor locali să nu mai fie deversate ditrect in lacul care asigură sursa de apă potabila pentru localitătile din aval de baraj.