FOTO: Primul autobuz electric a ajuns la Bistrița

Primul autobuz electric marca SOR, produs în Cehia, a ajuns la Bistrița, fiind pregătit să circule, în regim de gratuitate, pe traseul Liniei Verzi, a anunțat primarul Ioan Turc.

Va urma o perioadă de teste, concomitent cu creșterea numărului de stații pentru încărcare. Momentan, există două stații de încărcare funcționale, una în Parcul Industrial Sărata și cealaltă pe strada Simpozionului, dar proiectul pe fonduri europene este în plină derulare și nu există vreun impediment pentru reușita implementării”, a precizat primarul Ioan Turc.

Alte 9 astfel de autobuze sunt așteptate să sosească în viitor la Bistrița. Achiziția celor 10 autobuze electrice a fost cuprinsă în proiectul ”Linia Verde”, proiect finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014-2020. Valoarea totală a acestui proiect este de 12 milioane euro. 

One comment

  1. Amenajarea traseului „Linia Verde” amenintă cu disparitia a peste 3000 de locuri de parcare fără a pune nimic in loc. Numai in zona centrală a Bistritei vor dispărea 1000 de locuri de parcare.Pentru păstrarea locurilor de parcare din zona centrală este suficient ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
    În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
    În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
    In plus, tocmai conceptul de „linie verde” presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. De aceea, schimbarea traseului pentru Linia Verde ar permite să se păstreze configuratia actuală a Bulevardului Independentei cât si a Bulevardului Republicii care dispun de câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări .