FOTO: Produse periculoase, retrase de pe piață. Amenzi de peste 4 milioane de lei, date de Protecția Consumatorilor agenților economici din Bistrița-Năsăud

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a verificat, de la începutul acestui an și până la finalul lunii august, aproape 700 de agenți economici din județ, în urma controalelor fiind aplicate amenzi în valoare de peste 4 milioane de lei. 

”Au fost verificați un număr de 682 de agenți economici de pe raza județului. 255 de operatori economici sunt operatori la care nu au fost constatate nereguli. Aceștia pot fi dați drept exemplu de ”AȘA DA”. Se poate să avem și astfel de cazuri în județ. În cazul lor au fost întocmite doar procese verbale de constatare. Totodată, în urma controalelor au fost aplicate un număr de 303 avertismente (avertismentul este ceea mică formă de sancționare), fiind oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 8.346 lei.  Tot în această perioadă au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 1.865.183 lei și s-au aplicat 346 amenzi în valoare de 4.198.200 lei”, a declarat comisarul șef adjunct al CJPC Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha, în ședința din luna septembrie a Colegiului Prefectural.

Șeful CJPC Bistrița-Năsăud a dat și câteva sancțiuni aplicate operatorilor economici din județ:

Stelian Dolha a ținut să aducă în atenția agenților economici faptul că Legea 363/2017 privind protecția consumatorilor s-a modificat anul acesta, în sensul în care cuantumul amenzilor s-a majorat substanțial. 

”În forma inițială a legii, contravenientul a avut posibilitatea de a achita, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ. În forma actualizată, amenzile aplicate în temeiul Legii nr.363/2007 vor fi achitate în integralitate”, a atras atenția Stelian Dolha.

Comisarul șef adjunct a mai adăugat că există și alte modificări în legislația actuală privind acest domeniu, după cum urmează:

În intervenția sa, Stelian Dolha a vorbit și despre reclamațiile depuse de către consumatori la CJPC Bistrița-Năsăud în cursul acestui an.

”Până la data de 31 august 2022 au fost înregistrate un număr de 621 reclamații din care în proporție de 70% au fost soluționate în favoarea petenților, respectiv au fost concluzionate ca fiind întemeiate sau au fost soluționate pe cale amiabilă”, a mai completat sursa citată.