FOTO: Vezi cum arată blocurile cu 9 etaje, propuse de Sighiartăii de la Dacia Service! 220 de apartamente într-o zonă sufocată, pe Calea Moldovei! Cum va juca primarul Turc!

Familia Sighiartău deține o parcelă de aproape 1 hectar, pe Calea Moldovei. Este vorba de parcela pe care funcționează Dacia Service, situată în gard cu Liceul ElectroTehnic.

Proprietarii doresc relocarea afacerii, iar pe parcela respectivă propun realizarea unui Plan Urbanistic Zonal. Este o primă etapă în vederea realizării unui cartier cu 220 de apartamente, 2 BLOCURI de 9 etaje + 1 BLOC de 2 ETAJE și spații comerciale.

Vecinii se REVOLTĂ! Cum va acționa primarul Turc?

O parte din vecini au făcut plângeri pentru stoparea acestui proiect imobiliar. Motivul: traficul de pe Calea Moldovei este infernal și apariția a 2 blocuri de 9 etaje ar sufoca întreaga zonă.

Buhuțan dă cu ei de pământ! Vrea dezbatere publică și merge-n Tribunal cu sistemul!

Buhuțan Ioan este cel mai vehement contestatar al acestui proiect imobiliar.

„Este incredibil ce se întâmplă. Eu adun semnături și solicit dezbatere publică pe acest subiect! Cei aleși trebuie să aibă viziune și să înțeleagă faptul că aceste proiecte pot afecta iremediabil orașul! Traficul pe Calea Moldovei este infernal! Aproximativ 2 kilometri îi parcurg în 40 de minute, la oră de vârf și acum se cere aprobare pentru 200 de apartamente? OK, am înțeles că e proprietate privată, dar sunt și alți factori care contează, NU numai dorința unui dezvoltator imobiliar! Avem 2 licee: Liceul ElectroTehnic și Liceul Sportiv, avem 2 mall-uri și cartiere de blocuri construite pe vremea lui Crețu iar acum vedem ce dezastru e! Nu știu cum va fi cu lumina naturală, pentru că-n cazu Liceului Electrotehnic, fațada învecinată va fi umbrită de blocurile de 35 de metri înălțime. Conform Planului Urbanistic propus, investitorii spun că vor fi aproximativ 700 de mașini care intră în cartier și ies în Calea Moldovei la oră de vârf!

Ăsta e blocaj total. În plus de asta, se va circula pe 1 bandă, deoarece pe o bandă va circula autobusul electric! Haos total pe Calea Moldovei și cei care conduc se fac responsabili.” – a declarat Ioan Buhuțan.

Ceilalți investitori din zonă (familia Harșianu și MIS Grup) au reușit să obțină derogări și să construiască în regim P + 4 + 2 etaje retrase. 

Mobilarea prezentata in aceasta faza are un caracter informativ, putând suferi modificări in urma analizării in cadrul comisiei de urbanism pentru faza PUZ.

Șmecherii LEGALE! Se propune modificarea subzonei: de la 4 etaje se cer blocuri de 10 etaje!

Suprafata studiata, are 9.413 mp și Regim de inaltime max. Admis P+4E cu inaltime max. admisa 15 m. Prin PUZ se forțează modificarea regimului de inalțime la maxim 10 etaje!

Pentru a putea ridica un cartier, investitorul trebuie să parcurgă anumite etape. În primă fază, dorește schimbarea sub-zonei: de la 4 etaje cât permite Planul Urbanistic General, să se construiască P + 10 etaje, prin realizarea unui Plan Urbanistic Zonal.

„Se propune dezvoltarea unei zone cu caracter mixt si modificarea reglementarilor urbanistice pentru schimbarea subzonei functionale din IS1 in L4 – subzona de locuire colectiva cu regim de construire discontinuu si inaltime maxima P+10 niveluri. – după cum se arată în PUZ-ul afișat pe site-ul Primăriei Bistrița.”

Puz-ul a fost întocmit de ARHIMAR,   arh. Daniel Barna și arh. Claudiu Botea.

 

Studiu de trafic – 1.200 de mașini/oră/sens, pe Calea Moldovei! Cartierul aduce încă 700 de mașini/zi care vor intra-n artera principală!

In prezent, municipiul Bistrita este in curs de dezvoltare din punct de vedere economic. Introducerea acestui mixaj functional va avea un impact socio-economic pozitiv asupra zonei atat prin urbanizarea acestuia si crearea unei coerente urbane, cat si prin noi dotari functionale publice. – după cum se arată în PUZ.

Traficul pe zona de acces a viitoarei investitii este estimat in anul20251a 700 de autovehicule etalon/zi si se considera ca acesta se va mentine constant si in 2035. In continuare raportul intre traficul din zona de acces aferent viitoarei investitii si traficul aferent strazii Calea Moldovei se mentine foarte mare, ca urmare consideram ca noul acces nu va crea problema de ambuteiaj aferent strazii Calea Moldovei.

Prin Linia Verde, Dispare 1 bandă auto! Din start, traficul pe Calea Moldovei se DUBLEAZĂ!

Eventualele probleme care pot sa apara in trafic pot sa se nasca in urma implementarii proiectului „Linia verde de transport public”, avand in vedere ca prin solutia aleasa aferent strazii Calea Moldovei se va crea o banda speciala aferenta mijloacelor de transport in comun. Prin crearea acestei benzi speciale care se va realiza pe actuala banda 1 a strazii Calea Moldovei tot traficul care in momentul actual se desfasoara pe doua benzi va fi translatat pe o singura banda – după cum se arată în PUZ!

„In ceea ce priveste traficul actual pe Calea Moldovei, acesta este unul destul de ridicat restectiv o medie de 32.580 vehicule etalon/zi. Acest trafic este format intr-o proportie de peste 85% din autoturisme iar traficul greu format din autocamioane cu peste 2 axe are o pondere de sub 2%. Din graficul existent se vede ca acesta este in general destul de liniar, maximele fiind atinse in perioada 11 :00-12:00 si 15:00-17:00.” – după cum se arată în studiul de trafic realizat la comanda investitorului și anexat la PUZ.

Din punct de vedere al configurarii spatial-volumetrice, zona necesita identitate si repere vizuale importante, astfel insertia unor accente dominante apare ca fiind viabila.

La 20 de metri distanță de Liceul Electro răsar BLOCURI de 9 etaje!

Se propune dezvoltarea unei zone cu caracter mixt si modificarea reglementarilor urbanistice pentru schimbarea subzonei functionale din IS1 in L4 – subzona de locuire colectiva cu regim de construire discontinuu si inaltime maxima P+10 niveluri.

Ansamblul propus este compus din doua corpuri (A si B), in care regimul de inaltime este discontinuu cu accente de 2S+P+6E+3ER.

Ansamblul rezidential este compus din doua corpuri de cladire A si B umite printr-un corp de legatura 2S+P+1E, dupa cum urmeaza :

– Corpul A in suprafata de aprox. 1.715mp , paralel cu Calea Moldovei cu regimul de inaltime de 2S+P+6E+3ER (max 35m) cu retrageri succesive, cu functiunea de rezidential la nivelele superioare respectiv functiune mixta – comert servicii la nivelul parterului.

– Corpul B in suprafata construita de aprox. 1.000mp, paralel cu limita posterioara de proprietate cu regimul de inaltime de 2S+P+6E+3ER (max 35m) cu retrageri succesive spre limita Nord- Estica de proprietate, precum si corpul de legatura 2S+P+1E, cu functiunea de rezidential la nivelele superioare respectiv functiune mixta – comert servicii la nivelul parterului.

Administrația Turc e sensibilă la adunări publice! Cum va juca primarul în cazul cartierului fam. Sighiartău!

Ioan Turc și-a arătat mușchii acum 1 an, când a blocat construirea unui BLOC de 6 etaje între case. Investiția îi aparținea lui Marius Negrea, care a mascat-o prin intermediari! Vecinii cu case au dat buluc la Primărie și Turc a ieșit victorios: a blocat investiția și a asfaltat strada de pământ, Simfoniiei.

Astfel, și-a asigurat voturile necesare și un start de primar cu vână.

Treptat, sfătuitorii primarului s-au poziționat de partea dezvoltatorilor și încet-încet Primăria a dat drumul la investiții și PUZ-uri.

Practic, s-a urmat traseul creat de administrația Crețu, pe baza unui Plan Urbanistic General realizat în 2011. (expirat și prelungit).

Dezvoltatorii pun presiune, în primărie e circ între Gaftone și Monica Pop, aparatul de funcționari e imposibil de redus deoarece au legi care-i țin agățați de locul de muncă.

În acest context, administrația Turc NU prea mișcă pe zona de urbanism și fluidizare trafic. Proiectul Linia Verde a făcut să dispară peste 3.000 de locuri de parcare și 1 BANDĂ auto și astfel va îngreuna traficul pe Calea Moldovei.

Centura ocolitoare ar salva situația!

Bistrița Nu are o centură ocolitoare, care să preia traficul de tranzit dinspre Suceava și fără acest obiectiv pare imposibil de găsit o rezolvare.

Rute rapide de tranzitare a orașului!

Bistrița are nevoie urgentă de bretele de tranzit rapid, care să permită șoferilor să traverseze orașul pe căi alternative (de-a lungul căii ferate, (cum era proiectul PNL din campanie) sau de-a lungul râului Bistrița, prin semaforizarea inteligentă a unor străzi pe axa : Codrișor – Petru Maior – Libertății! Cel puțin provizoriu.

Sau Codrișor – Mihai Viteazu – str. Zăvoaie de Jos – Sărata! Desigur, ar fi nevoie de investiții pentru aceste variante, dar orașul ar scăpa de traficul sufocant.

Va fi o perioadă de chin și uzură pentru actuala administrație, obligată să joace pe mai multe fronturi: trafic, Linia Verde, Axa Gării, parcări, urbanism…

Teoretic, PUTEREA-i la consilierii locali! Practic, Ioan Turc e JUPÂNU’ !

În ce privește cartierul familiei Sighiartău, momentan vorbim de o situație preliminară. Urmează dezbateri publice pe acest subiect, aprobarea PUZ-ului și ulterior, aprobarea autorizației de construire. (dacă se obține și acordul vecinilor).

Consilierii locali sunt expuși în fața unei situații fără precedent și își vor asuma aprobarea acestui PUZ. PNL deține majoritatea în Consiliul Local și practic ar putea aproba acest PUZ, primarul Ioan Turc fiind  totodată președintele de partid, care are pârghii politice și poate înlocui un consilier local insubordonat…

Subiectul fierbinte va fi dezbătut în viitorul apropiat și reprezintă un nou joc de forțe între administrația locală, urbaniști și investitorii dispuși să cheltuie milioane de euro, urmărindu-și strict interesul personal…

5 comments

  1. Balan+Marius+-Horea-ecologist

    Stati linistiti ca aceste cladiri mastodont vor deveni prin 2050 viitoarele GHETOURI ale Bistritei si peste tot in tara in ele vor sta migrantii climatici.
    Romania se goleste cu repeziciune dar se construieste in draci.
    Cum vine asta ?

  2. Tot un spirit civic

    Stați liniștiți, totul se rezolva.
    Aveți temeri că urbanismul cu a sa arhitecta va analiza și va refuza construirea unor blocuri cu așa înălțime?
    Parca Dl consilier Pavelean a pus întrebarea dacă coef de utilizare poate creste cu mai mult de 20% fata de regimul permis de parter și 4 et, dar doamna a ocolit răspunsul și a bătut câmpii că de obicei, abureli.
    No dații înainte.

  3. Pe Str. Granicerilor 19A s-a ridicat un mamut de 6 etaj fara acordul vecinilor. PUZ-ul a trecut ca prin branza, vorba ceea, prin Consiliul Local.
    Pe Str. Granicerilor 21, 21A pe zona curata L2 de locuinte individuale, adica zona de case, s-au eliberat ceritificate de urbanism pentru 2 blocuri cu 3 etaje la distanta de 6 metri de casele existente.
    Doamna face ce vrea muschii dezvoltatorilor iar Consiliul Local voteaza la comanda.
    Oare se va termina odata dictatura Pop Monica si acolitii, in frunte cu primarul si consilierii locali actuali?

  4. Când s a ținut cont de cetățean?
    Niciodată.
    Marius negrea nu vroia un bloc ci 4-5 blocuri, unul de 6 etaje +2 retrase și alte 4-5 de 4 etaje.
    Când a fost dezbaterea publică madam Pop s a încuiat în birou.
    Pe Str Năsăudului un bloc îngrămădiți între ale două blocuri vechi, nu s a respectat nimic, retrageri.
    Daca in zona e permis parter+4 etaje CUT ul nu se poate modifica conform legii decât cu maxim 20% dar cine sa respecte legea?
    In locul hanului un alt bloc de vreo 8 etaje, cum se face că toate poarta un nume adică doamna care poarta numele frumosului oraș Bistrița.
    Pe când o verificare la sânge și stopate abuzurile.
    Presa trebuie sa nu fie aservită dezvoltatorilor sa fie imparțială, luați la pas Bistrița și cereți acte, verificați o să rămâneți blocati.
    Arhitecta asta distruge orașul, nu i pasa de nimic.

  5. Adrian Florin Chereji

    Traficul infernal de pe Calea Moldovei nu este generat de traficul de tranzit, decât în mică măsură, e generat de activitățile comerciale dezvoltate în acea zonă. Ca să se ajungă la acele magazine de pe Calea Moldovei varianta ocolitoare nu ar ajuta cu nimic.