Gogoașa PSD: Marea ASFALTARE a 20 de străzi din municipiu reprezintă DOAR 7 kilometri! Majoritatea străzilor puse pe listă sunt de fapt străzi scurte, palmate între blocuri! E praf în ochi, după ce timp de 10 ani Crețu a IGNORAT total infrastructura și NU are variante de fluidizare!

Ziar de Bistrița a consultat nomenclatorul stradal al Primăriei Bistrița și conform datelor oficiale, cele 20 de străzi cu care se laudă Cristian Niculae au în total NUMAI 7 kilometri. Inițiativa este lăudabilă, dar este evident că s-au ales străzile de cartier, scurte , din zonele de blocuri cu electorat masiv.

Jumătate din străzile enumerate de viceprimarul Bistriței sunt străzi de cartier și au o lungime de aprox. 100 de metri. Străzi mai lungi ar fi: Sucevei, Bălcescu, Toamenie, Cerbului,Lt. Călin și Minulescu ( în zona Electrica) care au în medie 400 metri.

 

Se vor asfalta străzi în următoarele zone:

– zona Polivalentă – Lidl – Electrica: str. Vasile Conta, Ion Minulescu.

 

– zona Appolo:  – Lt. Călin – str. Cerbului

 

– zona Centru: Piața Mică – Zorilor – Alecsandri

– zona sens: Mărăști – Mărășești – Pescarilor


– zona: „Sucevei” : str. Sucevei – Emil Gârleanu – Bârgăului

– zona Lamă: – strada Florilor

– zona Magnolia: str. Barbu Ștefănescu Delavrancea

– zona centrală: str. Toamnei – Simion Bărnuțiu

– zona de jos a orașului : str. Nicolae Bălcescu – Solomon Haliță

– zona Decebal: str. Arțarilor ( o porțiune de aprox. 200 m).

 

Durata maximă de finalizare este 2022.

 

3.5 MILIOANE de euro ar costa cei 7 kilometri de străzi! Deocamdată NU s-a găsit sursa de finanțare! NU este exclus un împrumut!

Străzile din zonele de vile s-au realizat cu aproximativ 500.000 de euro/kilometru,  la o lățime normală (de 2 benzi)… deci sumele finale sunt de MAXIM 3.5 milioane de euro/7 kilometri!

Administrația locală forțează o asfaltare în campania electorală din 2020 pentru a estompa valul de nemulțumiri. Acest program de modernizare ar costa aproximativ 3.5 milioane de euro, dar deocamdată NU s-a identificat sursa clară de finanțare. Viceprimarul Niculae a spus că s-ar putea accesa un împrumut sau se va realiza din bugetul local.

În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.

Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani. S-au efectuat doar lucrări de reparații la strada Industriei, iar covorul asfaltic prezintă denivelări iar apa băltește pe carosabil!

Jumătate din străzile promise sunt străzi scurte, de cartier! Fluidizarea traficului e marea problemă NU asfaltările de campanie dintre blocuri!

– variante de fluidizare a traficului NU există și orașul se sufocă (puncte critice sunt pe axa Calea Moldovei – Lucian Blaga – Centură, aglomerată de supermarketuri, mall-uri și blocuri autorizate spre construcție) .

– NU există variante de traversare a orașului pe tronsonul de străzi de-a lungul râului Bistrița: Podul Budacului – Codrișor –  Podul Jelnei a fost o variantă ignorată în ultimii 10 ani, la fel axa Arțarilor – Gării – Colibiței.

– traficul în zona de centură se desfășoară cu greutate cu dopuri la intersecţia centurii cu Tărpiului. NU s-au găsit soluții, deocamdată!

– strada Subcetate care face legătura dintre oraș și cartierul ANL este de asemenea blocată în orele de vârf!

– str. Tărpiului care asigură legătura fabricii Leonii cu zona Industrială este o stradă vitală care a fost ignorată în ultimii 10 ani!

 

Listă cu lungimea străzilor, conform nomenctaltorului stradal:

– Piața Mică – 50 m
– str. Mărăști Lungime = 162 m
– str. Mărășești Lungime = 135 m
– str. Barbu Ştefănescu Delavrancea – 106 metri
– str. Florilor Lungime = 154 m
– str Bârgăului Lungime = 158 m
– str. Vasile Conta Lungime = 137 m
– str. Solomon Haliță – 192
– str. Zorilor – Lungime = 191 m
– str. Emil Gârleanu – 229 metri
– str. Toamnei – Lungime = 380 m
– str. Simion Bărnuțiu Lungime = 415 m
– str. Vasile Alecsandri Lungime = 235 m
– str. Ion Minulescu Lungime = 452 m
– str. Sucevei Lungime = 423 m
– str. Arțarilor 200 metri (între Romană și Gării )
– str. Bălcescu Lungime = 433 m
– str. Lt. Călin 435 de metri
– str Cerbului 647 metri
– str. Pescarilor 574 metri.

De ce NU se afaltează arterle principale? Pentru că se realizează piste de biciclete din bani europeni!

În ultimii 10 ani s-au făcut demersuri ca infrastructura rutieră să intre în reabilitare pe fonduri europene:

  • străzile cuprinse în proiectul „Linia Verde”;
  • străzile cuprinse în proiectul „Reconfigurarea traseului de transport public” pe străzile Gării, Bulevardul Decebal, Bulevardul Andrei Mureşanu, strada Năsăudului;
  • străzile cuprinse în proiectul „Amenajare piste pentru biciclişti” (28 de străzi);
  • străzile cuprinse în proiectul „Trasee Pietonale şi Piste Biciclişti în Centrul Istoric” ( 11 străzi).

Lipsa variantelor de fluidizare sufocă orașul, dar administrația se scuză și motivează că NU a putut moderniza străzi mai importante care ar fluidiza orașul, pe motiv că programul de reabilitare a rețelelor de utilități NU a fost sincronizat. Proiectul privind pistele de biciclete ce se vor realiza în municipiu face ca reabilitarea arterelor principale să se amâne!

Pistele de biciclete reprezintă un proiect implementat cu greutate abia în al III-lea mandat al primarului Crețu.

Tocmai din acest motiv, administraţia locală a ieșit în față cu un nou program de asfaltare a 20 de străzi din municipiu, care deocamdată NU au sursă de finanțare!

 

 

Dacă proiectele promise vor prinde finanțare europeană și se găsesc bani pentru cele 20 de străzi, administrația va intra în campanie electorală cu mari probleme pe infrastructură și pe fluidizare. Întreg orașul va fi în șantier iar PSD-iștii își asumă un risc imens în acest sens, după ce timp de 10 ani au ignorat aceste aspecte vitale în dezvoltarea unui municipiu.

3 comments

  1. Daca ar fi demolate parte din fostele puncte termice (multe din ele in stare jalnica) care au intrat in proprietatea primariei ar putea fi creeate destul de multe locuri noi de parcare. S-ar putea elibera din masinile parcate pe arterele principale, un bun exemplu este punctul termic din spatele blocului cu 10 etaje de pe str. 1 Decembrie. Parcarea creata prin demolarea punctului termic ar putea decongestiona strada Nasaudului si 1 Decembrie de masinile locatarilor care nu mai au spatii de parcare. Daca in schimb au vre-o idee de a transforma punctul termic intr-o cladire cu o destinatie anume o sa sufoce/ blocheze total zona.

  2. Lumea isi da seama ca e prea multa minciuna in fiecare zi

  3. Balan Marius - contribuabil

    Las ca e buna si GOAOASA asta. Cu o tara de TUCAR mere. No decat deloc ?