Ultimele noutati

În 10 ani NU au asfaltat nicio stradă din oraș, iar acum se laudă cu un pasaj de 50 de metri! Să le fie de-amar! Ziar de Bistrita caută cea mai bombardată stradă să i-o propună primarului la asfaltat!

Primăria Bistrița a demarat un program de asfaltare a străzilor din zonele de vile, dar a uitat esențialul: străzile din municipiu! În 10 ani de administrație, Ovidiu Crețu NU a asfaltat nicio stradă din oraș. Motivele sunt puerile: înlocuirea conductelor de gaz, de apă, de canalizare... lucrări care s-au efectuat ne-sincronizat pe anumite artere ale municipiului.

!!!Ziar de Bistrița caută cea mai bombardată stradă din Bistrița, pe care să o propunem la asfaltat! De asemenea vă vom prezenta și argumentele administrației și motivele pentru care NU a fost asfaltată! Așteptă sugestiile d-voastră la adresa de mail: redactia@ziardebistrita.ro

Viceprimarul PSD, Cristi Niculae duce o campanie de asfaltare și periodic iese în față cu proiecte de imagine. Ultima șmecherie: a asfaltat un pasaj de 50 de metri, în zona fostului Cinema 23 August, de pe Bulevard! Mini-proiectul are rolul de a deschide circulația în zona parcării de pe str. Lupeni!

Marea realizare a fost postată pe facebook și preluată de presa locală.

Scuze pentru proști: Crețu spune că s-a lucrat la rețelele de utilități și de-aia NU s-a asfaltat nimic pe oraș! 

În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.

Primăria Bistrița avea 2 soluții, în calitate de administrator și proprietar al domeniului public.

- modernizarea străzilor se putea realiza concomitent cu realizarea unor șanțuri colectoare unde ulterior puteau fi îngropate rețelele de utilități, șanțuri ce se puteau realiza în afara carosabilului. Astfel, rețelele de utilități ar putea fi înlocuite fără spargerea covorului asfaltic!

- un program concret, astfel încât rețelele de apă-canal-gaz să fie sincronizate, NU să se realizeze timp de 3-4 ani.

- firmele care sparg strada să fie OBLIGATE să re-aducă la starea inițială.

Ovidiu Crețu a invocat mereu faptul că pe anumite străzi din oraș s-au efectuat lucrări la rețelele de utilități și de aceea NU ar fi intervenit cu asfaltarea, lucru parțial adevărat, dar nici măcar pe acele zone unde s-a intervenit NU exista un plan de asfaltare.

Acest lucru demonstrează că Primăria Bistrița a aplicat o strategie greșită pe termen lung la capitolul infrastructură și după 10 ani de mandat nici măcar NU există proiectare pentru modernizarea străzilor din municipiu. Mai grav este faptul că încă NU s-a identificat sursa de finanțare a acestor investiții... lucru elementar pentru cei care doresc să conducă administrația locală, care în loc de lucruri concrete vin cu promisiuni electorale!

După 10 ani cu Crețu, Primăria a promis 7 kilometri de străzi în municipiu! 3 MILIOANE de euro ar costa investiția! Deocamdată NU s-a găsit sursa de finanțare! NU este exclus un împrumut!

Administrația locală forțează o asfaltare în campania electorală din 2020 pentru a estompa valul de nemulțumiri. Acest program de modernizare ar costa aproximativ 3 milioane de euro, dar deocamdată NU s-a identificat sursa clară de finanțare. Viceprimarul Niculae a spus că s-ar putea accesa un împrumut sau se va realiza din bugetul local.

În ceea ce privește străzile din zonele noi de locuințe (străzile de pământ), administrația Ovidiu Crețu a modernizat 40 de străzi în 10 ani. Deci, o medie de 4 străzi pe an. Pentru a induce în eroare, viceprimarul Nicuale spune că anul trecut a recepționat 11 străzi. În fapt, străzile au fost asfaltate în decursul anilor și recepționate la pachet, în campania electorală. Niculae se folosește de această acțiune și spune tuturor că de fapt Primăria Bistrița a asfaltat 10 străzi într-un an, lucru total neadevărat.

Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani. S-au efectuat doar lucrări de reparații la strada Industriei, unde covorul asfaltic prezintă denivelări iar apa băltește pe carosabil!

Primăria promite o mega-asfaltare din bani europeni, în preajma campaniei din 2020! Aceleași veșnice promisiuni: cu piste, cu străzi, cu proiecte europene... bla-bla!

De ce NU se afaltează arterele principale? Pentru că se realizează piste de biciclete din bani europeni! În ultimii 10 ani s-au făcut demersuri ca infrastructura rutieră să intre în reabilitare pe fonduri europene:

• străzile cuprinse în proiectul „Linia Verde”;
• străzile cuprinse în proiectul „Reconfigurarea traseului de transport public” pe străzile Gării, Bulevardul Decebal, Bulevardul Andrei Mureşanu, strada Năsăudului;
• străzile cuprinse în proiectul „Amenajare piste pentru biciclişti” (28 de străzi);
• străzile cuprinse în proiectul „Trasee Pietonale şi Piste Biciclişti în Centrul Istoric” ( 11 străzi).

 

Cu zero străzi modernizate în 10 ani, PSD-iștii se bagă pe PROPAGANDĂ și se dau mari cu chestii mici: pasaje de 50 de metri și muuuulte promisiuni: piste de biciclete, tramvaie electrice și asfalt ca-n palmă peste tot ! 

Lipsa variantelor de fluidizare sufocă orașul, dar administrația se scuză și motivează că NU a putut moderniza străzi mai importante care ar fluidiza orașul, pe motiv că programul de reabilitare a rețelelor de utilități NU a fost sincronizat. Proiectul privind pistele de biciclete ce se vor realiza în municipiu face ca reabilitarea arterelor principale să se amâne! Pistele de biciclete reprezintă un proiect care încă NU s-a implementat deși ne aflăm în al III-lea mandat al primarului Crețu

Administraţia locală a ieșit în față cu un nou program de asfaltare a 20 de străzi din municipiu, care deocamdată NU are sursă de finanțare! Investiția este estimată la 3 milioane de euro!

Asfaltarea străzilor din municipiu este un proiect EȘUAT al administrației PSD, care va deconta la vot ignoranța cu care tratat o chestiune elementară: fluidizarea traficului și infrastructura stradală!

Până în 2020, echipa de comunicare a PSD încearcă să găsească scuze penibile pentru străzile ignorate vreme de 10 ani!




Comentarii




Caricatură

Ziar de Bistrita