Iohannis: Noul an şcolar începe pe 14 septembrie; majoritatea elevilor vor merge efectiv la şcoală

Preşedintele Klaus Iohannis a avut miercuri, la Palatul Cotroceni, o întâlnire pe tema educaţiei, la care au luat parte mai mulţi membri ai Guvernului. La finalul acesteia, șeful statului a anunţat că noul an școlar va începe pe 14 septembrie și că majoritatea elevilor vor merge efectiv la şcoală. În ceea ce privește modul de organizare a cursurilor, vor exista trei scenarii, decizia urmând să fie luată în funcție de situația din fiecare județ.

Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală. Pentru a ţine cont de impactul pandemiei în fiecare şcoală, în fiecare localitate, au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste criterii sunt mai general valabile, nu doar pentru şcoli, dar ele vor fi folosite şi pentru a evalua impactul pandemiei asupra şcolilor. Aceste trei scenarii sunt ‘scenariul verde’, care înseamnă că în localitatea respectivă e mai puţin de o persoană în medie în ultimele 14 zile detectată cu COVID-19; scenariul doi, care înseamnă ‘scenariul galben’ – între una şi trei persoane detectate în medie zilnică în ultimele 14 zile, şi scenariul trei, când în media ultimelor zile au apărut mai mult de trei bolnavi noi în localitatea respectivă„, a declarat șeful statului.

Totodată, președintele a spus că felul în care va funcţiona fiecare unitate şcolară va fi stabilit la nivel local, decizia urmând să fie descentralizată la nivel de judeţ.

În funcţie de situaţia concretă, locală, se va decide dacă unitatea şcolară va funcţiona după scenariul unu, ‘Verde’, cu risc mic sau deloc; după scenariul doi – ‘Galben’, cu risc mediu; sau după scenariul trei – numit ‘Roşu’, care înseamnă că şcoala se închide de tot. În consecinţă, pentru fiecare şcoală în parte, Comandamentul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă va lua decizia dacă se merge pe scenariul ‘Verde’, asta însemnând că toţi elevii merg fizic la şcoală, se ţin cursuri normale; sau, dacă se merge pe scenariul trei – ‘Roşu’, când nimeni nu merge la şcoală şi totul se desfăşoară online; sau scenariul ‘Galben’, scenariul doi, de risc mediu, care înseamnă că o parte din activităţi se ţin în şcoală şi o parte se ţine în online. Scenariul ‘Galben’ înseamnă, practic: grădiniţele şi primarul merg la şcoală. Clasele VIII şi XII, care se pregătesc pentru examen, merg la şcoală, iar restul claselor, în funcţie de decizia şcolii, o parte vin la şcoală şi o parte nu, ca să facă loc pentru distanţare suficientă pentru cei care vor merge în fiecare zi la şcoală”, a explicat Iohannis.

Totuși, Klaus Iohannis a precizat că, în cazul în care în preajma datei de 14 septembrie vor exista foarte multe cazuri de COVID-19, va fi amânată începerea anului şcolar.

Noi calculăm acum un scenariu în care nu va fi considerabil mai rău decât acum şi şcoala începe pe 14 septembrie. Dacă, totuşi, se întâmplă să avem foarte multe cazuri atunci când ar trebui să înceapă şcoala, evident că vom amâna începerea anului şcolar, dar numai atunci când specialiştii Ministerul Sănătăţii ne spun că ‘acum nu se mai poate’ sau ‘acum se poate'”, a mai completat șeful statului, care a adăugat că decizia va fi luată în preajma datei de 14 septembrie.

https://www.facebook.com/guv.ro/videos/305481740515741/UzpfSTMwNDczNTUxOTY0ODM3NzpWSzozMDU0ODE3NDA1MTU3NDE/

One comment

  1. Cel mai probabil secnariu de începere a noului an scolar este cel galben sau mixt care, reprezintă un amestec de învățare față în față, la clasă, cu metodele online, cunoscut si sub denumirea de „blended learning”. Acest scenariu presupune ca o parte din materie să fie parcursă online, iar copiii să meargă pe rând la școală. Dincolo de această criză de COVID-19, există studii care arată că viitorul este al blended learning-ului, pentru că mintea elevilor s-a schimbat. Interacțiunea permanentă cu tehnologiile digitale modifică o parte din modul de funcționare a minții. Elevii au mult mai mult de câștigat dintr-un amestec, dintr-un blend, dintr-o hibridizare a metodelor față în față cu metode online. Desi s-a lăsat la ca decizia legata de forma de învătământ să se ia în fiecare localitate sau în fiecare județ în parte este de dorit ca scolile să fie pregătite pentru blended learning, care imbină avantajele si diminuează dezavantajele scenariilor extreme: verde sau roșu.
    Ulterior, președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop a declarat următoarele: „Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”. El mai sustine că autoritățile și publicul trebuie să facă, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală.
    Ioan Aurel Pop nu agrează nici scenariul galben, cel hibrid care implică educație online pentru elevii claselor V-VII și IX-XI, considerând că “este o soluție de avarie, nedorită și ea, fiindcă instruirea și educația vor avea rezultate foarte slabe”.
    Adevărul e la mijloc si nu e detinut nici măcar de președintele Academiei Române.