Ionuț Simionca: ”Ce are de ascuns ministrul Transporturilor cu privire la centura ocolitoare a Bistriței?”

Amenajarea unei variante de ocolire a municipiului Bistrița constituie un obiectiv de maxim interes pentru cetățenii orașului este de părere deputatul Ionuț Simionca, președintele Partidului Mișcarea Populară Bistrița-Năsăud. Acesta a formulat o interpelare către Ministerul Transporturilor, prin care solicita clarificări cu privire la stadiul implementării proiectului privind amenajarea unei variante ocolitoare a municipiului Bistrița. Însă, răspunsul pe care l-a primit nu a fost unul la care se aștepta.

Pentru Guvernul PSD-ALDE, acest drum reprezintă un mare mister, ca și alte obiective de investiții importante pentru români. În luna aprilie a acestui an, am adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, prin care îi solicitam acestuia motivarea alegerii unui anume traseu pentru centura Bistriței. Mai precis, am cerut să ne argumenteze de ce varianta Sud, cea aleasă, a fost considerată mai bună decât varianta Nord. Răspunsul pe care l-am primit acum câteva zile este revoltător: domnul ministru Șova spune că întrebările mele „nu se subscriu cadrului legal”. În consecință, nu am primit niciun fel de date, niciun răspuns” a declarat parlamentarul bistrițean.


Deputatul Ionuț Simionca a mai adăugat: ”Noi, cetățenii Municipiului Bistrița, nu avem dreptul să știm toate informațiile, până la ultimul amănunt, despre investițiile din bani publici care ne influențează viața de zi cu zi? În mod firesc, mă întreb: ce are de ascuns ministrul Transporturilor cu privire la centura ocolitoare a Bistriței?”. 

Reamintim că autoritățile locale au în plan amenajarea unei variante de ocolire integrală a orașului, proiectul fiind intitulat Varianta Bistrița Sud, pe traseul DN 17 – Parc Industrial Bistrița Sud -Dealul Cighir – Dealul Codrișor – Complex Wonderland – DN 17. Însă, cu toate că această variantă a fost prinsă în Master Planul de Transport al Ministerului Transporturilor încă nu s-a mișcat nimic în acest sens. În plus, și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, care în luna iunie a efectuat o vizită în județul Bistrița-Năsăud, a afirmat că realizarea unei centuri a municipiului Bistrița este o prioritate pentru CNAIR și că în perioada următoare se vor face demersurile necesare pentru ca lucrările să poată începe. Doar că, deocamdată, și aceasta s-a dovedit a fi doar o promisiune.

Primarul Bistriței, Ovidiu Teodor Crețu, a declarat în mai multe rânduri că, în opinia sa, faptul că nu a reușit să implementeze acest proiect al unei variante de ocolire a orașului este cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița din ultimii 10 ani.