Licitație cu greutate a Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, pentru modernizarea lotului 4 din proiectul Poarta Transilvaniei. Investiția depășește 10 milioane de euro fără TVA

După ce a reziliat contractul cu compania care ar fi trebuit să modernizeze lotul 4 al proiectului Poarta Transilvaniei, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a demarat din nou procedura de licitație publică pentru a găsi un nou contructor care să execute lucrările pe tronsonul Ilva Mică – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, în lungime de aproximativ 19 km. 

Licitația a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în urmă cu câteva zile, valoarea estimată a contractului fiind de circa 50 de milioane de lei fără TVA, adică mai bine de 10 milioane de euro fără TVA. Fondurile necesare acestui proiect sunt asigurate prin Programul Operațional Regional, cofinanțarea fiind asigurată de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.

Companiile interesate să participe la licitație pot depune oferte până la data de 3 ianuarie 2020.

Potrivit caietului de sarcini, este prevăzută reabilitarea tronsonului în lungime de circa 19 km, precum și amenajarea trotuarelor, a podețelor, dar și a unor piste pentru bicicliști și a unor stații pentru autobuze.

Durata de îndeplinire a contractului este de 15 luni de la data semnării acestuia, dintre care 3 sunt pentru proiectare și 12 pentru execuția lucrărilor propriu-zise.

Inițial, penru modernizarea acestui tronson de drum, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a încheiat un contract cu asocierea Autotehnorom cu OPR Asfalt SRL, însă autoritățile județene nu au fost mulțumite de modul cum se executau lucrările și de faptul că nu erau respectate graficele, motiv pentru care s-a decis rezilierea contractului, lucru care s-a și întâmplat în vara acestui an. ”S-a lucrat foarte puțin. Într-un an de zile avem un progres fizic nesemnificativ și total nesatisfăcător în comparație cu celelalte tronsoane”, spunea președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud înainte de a decide rezilierea contractului. Subiectul a mai fost prezentat de Ziar de Bistrița AICI. Astfel că, în aceste condiții, cu toate că lucrările pe acest lot ar fi trebuit să fie avansate în acest moment, ele au fost realizate abia în proporție de 5 – 6%.

Proiectul Poarta Transilvaniei se derulează pe cinci loturi, investiția fiind una importantă, realizată în cea mai mare parte cu bani proveniți din fonduri europene. Loturile 1 (Mureșenii Bârgăului – Colibița ) și 2 (Prundu Bârgăului – Bistrița Bârgăului – Colibița) ale acestui proiect au fost deja recepționate și săptămâna viitoare va fi recepționat și cel de-al treilea lot (Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică). Totodată, pe lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei ) lucrările sunt avansate. 

Proiectul DJ 172D ”Poarta Transivaniei” cuprinde reabilitarea traseului: Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava.