Lucrările la axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului vor debuta după sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului

Lucrările în cadrul proiectului privind reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, finanțat din fonduri europene, vor debuta după sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului din 15 august, a anunțat luni primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc.

”Lucrările vor debuta undeva în jurul datei de 16 august, deci după sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului. Inițial, vor fi lucrări de relocare a rețelelor de utilități din zona pasajului subteran. Atâta timp cât aceste lucrări se vor executa, circulația va fi doar restricționată, deci nu închisă. Circulația va fi închisă din momentul în care se va lucra efectiv la pasaj, când se va merge cu săpătură deschisă. Conform graficului de executare a lucrărilor pe care l-am discutat cu realizatorul acestor lucrări, până la data de 31 decembrie vor fi finalizate lucrările pe tronsonul cuprins între străzile Crinilor și Zimbrului, inclusiv pasajul. Nu mă refer integral, ci pur și simplu mă refer la faptul că circulația va putea fi deschisă. De asemenea, tot până la data de 31 decembrie a acestui an, vom finaliza și strada Andrei Mureșanu la nivel de binder. Pe această stradă, intervențiile la rețele se vor face doar în ceea ce privește rețeaua de apă pluvială”, a spus primarul într-o conferință de presă.

Pentru celelalte segmente de drum – Năsăudului, Decebal și Gării – se vor executa intervenții și pentru schimbarea rețelelor de apă și a branșamentelor, dar acestea ar urma să fie finanțate din fonduri europene, prin Masterplanul de apă și canalizare pe care Aquabis ar urma să îl implementeze la nivelului municipiului, și nu din bugetul local.

Nu putem asuma, ca și municipalitate, așa cum am făcut-o pentru strada Gheorghe Șincai, susținerea financiară pentru aceste lucrări, de aceea am etapizat aceste lucrări în așa fel încât ele să demareze anul viitor, după ce, cu ajutorul lui Dumnezeu, vom vedea într-un final un contract semnat între Aquabis și firma care va interveni pe Masterplanul de apă și canalizare în municipiul Bistrița. Ceea ce a spus la un moment dat un reprezentat al Aquabis – și anume că întârzierile la Masterplanul de apă și canalizare pentru municipiul Bistrița sunt cauzate de întârzierea cu care Primăria Bistrița a transmis lotul de străzi – este un neadevăr flagrant. De un an și jumătate am transmis către Aquabis străzile pe care ar urma să intervină pentru realizarea de rețele de apă, branșamente și, după caz, pentru rețele de canalizare. Mai mult decât atât, chiar domnul director Șandru (n.r. – Ion Șandru) a recunoscut că de fapt nu municipiul Bistrița este de vină, ci consultantul care a încurcat mai mult lucrurile. Fac aceste precizări pentru că e important ca bistrițenii să știe exact ce se întâmplă și să nu fie induși în eroare prin tot felul de discuții care apar în spațiul public”, a adăugat Ioan Turc.

Termenul de finalizare a lucrărilor de reconfigurare a axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu -Năsăudului este luna decembrie a anului 2023. ”Poate să fie și martie 2024, dar 90-95 la sută din lucrări trebuie finalizate până la finalul anului 2023. Ideal ar fi să fie finalizate toate sau să rămână de executat doar lucrări cofinanțate din bugetul local, nu din fonduri europene”, a subliniat Ioan Turc.

Prin intermediul acestui proiect, una dintre cele mai importante artere de circulație din municipiul Bistrița va fi complet modernizată.

Mai exact, proiectul prevede: 

  • modernizarea părții carosabile de pe cele 4 artere de circulație;
  • reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;
  • realizarea de benzi dedicate transportului public;
  • realizarea pistelor pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație;
  • realizarea unui pasaj pietonal subteran pe Bulevardul Decebal, în zona halei comerciale;
  • îngroparea tuturor rețelelor electrice și de iluminat public;
  • sistem nou de iluminat public cu telegestiune;
  • modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații).

Proiectul are o valoare totală de aproximativ 10 milioane de euro și este finanțat din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Regional.