Mai multe curţi și gospodării inundate și două drumuri blocate, în urma unei ploi torenţiale; în mai multe zone a căzut grindină

FOTO: Facebook - Meteo.Nord.ro

Mai multe curţi și gospodării din localitățile Șanț, Măgura Ilvei și Sângeorz-Băi au fost inundate în urma ploilor abundente care s-au abătut, miercuri seara, asupra județului Bistrița-Năsăud, informează Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU). De asemenea, porțiuni dintr-un drum național și unul județean au fost blocate de aluviuni care au ajuns pe partea carosabilă.

Potrivit CJSU Bistrița-Năsăud, în sprijinul Comitetului Local pentru Situatii de Urgență Șanț și al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Șant au fost alocate două echipaje de pompieri de la Sectia de Pompieri Năsăud, care au intervenit cu două motopompe (una remorcabilă, una transportabilă).

Comitetul Local pentru Situatii de Urgență Șanț a intervenit cu un buldoexcavator pentru degajarea DN 17D blocat pe o distanta de aproximativ 200 m, pe raza localității Valea Mare.

Totodată, un echipaj de pompieri de la Garda de Intervenție Sângeorz-Băi a intervenit în localitate pentru evacuarea apei dintr-o curte.

Și SVSU Rodna a evacuat apa dintr-o gospodărie – curte și garaj, în vreme ce SVSU Măgura Ilvei a intervenit în localitate pentru degajarea drumului județean blocat pe o distanță de circa 50-100 m.

Potrivit Meteo.Nord.ro, în mai multe localități de pe Valea Someşului şi cea a Ilvei a căzut grindină de mari dimensiuni.

Pe parcursul serii de miercuri, mai multe localități din județul Bistrița-Năsăud s-au aflat sub avertizare meteorologică cod roșu de vreme rea, fiind vizate fenomene precum averse torențiale, grindină, vijelii. Astfel, populația din localitățile Sângeorz-Băi, Maieru, Rodna, Șanț, Parva, Măgura Ilvei, Poiana Ilvei a fost înștiințată prin intermediul sistemului RO-ALERT referitor la modul de protecție în cazul manifestării fenomenelor meteorologice prognozate.

Situația operativă din județul Bistrița – Năsăud este monitorizată în permanență prin Centrul Operațional Județean.