Mai știți proiectul de asfaltare a lui Niculae, cel cu 20 de străzi…Ei bine, Crețu l-a DESFIINȚAT! Șanse minime să înceapă în acest mandat!

În primăvara acestui an, Viceprimarul Cristian Niculae a încropit un proiect de asfaltare a 20 de străzi din municipiu! Lista scurtă a fost prezentată într-o conferință de presă, când Ovidiu Crețu se afla în concediu!

Viceprimarul NU a vorbit despre sursa de finanțare a acestor investiții și a încercat să tempereze opinia publică pe subiectul infrastructurii locale, ignorată complet în cele 3 mandate a lui Ovidiu Crețu.

Ziar de Bistrița a consultat nomenclatorul stradal al Primăriei Bistrița și conform datelor oficiale, cele 20 de străzi cu care se laudă Cristian Niculae au în total NUMAI 7 kilometri. Inițiativa este lăudabilă, dar este evident că s-au ales străzile de cartier, scurte , din zonele de blocuri cu electorat masiv.

Jumătate din străzile enumerate de viceprimarul Bistriței sunt străzi de cartier și au o lungime de aprox. 100 de metri. Străzi mai lungi ar fi: Sucevei, Bălcescu, Toamnei, Cerbului,Lt. Călin și Minulescu ( în zona Electrica) care au în medie 400 metri.

3.5 MILIOANE de euro ar costa cei 7 kilometri de străzi! Deocamdată NU s-a găsit sursa de finanțare! Crețu exclude un împrumut!

Străzile din zonele de vile s-au realizat cu aproximativ 500.000 de euro/kilometru, la o lățime normală (de 2 benzi)… deci sumele finale sunt de MAXIM 3.5 milioane de euro/7 kilometri!

Administrația locală forțează o asfaltare în campania electorală din 2020 pentru a estompa valul de nemulțumiri. Acest program de modernizare ar costa aproximativ 3.5 milioane de euro, dar deocamdată NU s-a identificat sursa clară de finanțare. Viceprimarul Niculae a spus că s-ar putea accesa un împrumut sau se va realiza din bugetul local.

În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.

Ce zice Crețu despre asfaltarea străzilor de pe lista lui Niculae!

Reporter: – Domnul Niculae prezenta o listă de 20 de străzi , separat de cele europene.. aș vrea să vă întreb dacă ați găsit finanțare din bugetul local, din împrumut? Cum veți aborda acest subiect?

Crețu: – Este o idee a domnului viceprimar Niculae, pe care eu am sprijinit-o . Acest lucru se va întâmpla, dar NU în 2019! În 2019 vom face chestiunile preliminare de clarificare a proprietății și eventual de proiectare, urmând ca după aceea să intervenim și să rezollvăm problema respectivă! E vorba de 20 de străzi din municipiu care au fost afectate de lucrările la utilități: apă, gaz, electricitate
Eu spun că NU a fost în programul meu cu care am venit în fața bistrițenilor.. dar este o idee bună, am spus ok.. dar trebuie să o facem atunci când ne putem permite. Dacă găsim finanțare NU e niciunfel de problemă. Dacă NU găsim finanțare atunci trebuie să ne gândim la buzunarul propriu, dar să NU ne gândim la împrumuturi, pentru că împrumuturi NU se pot lua decât ca și completare la fondurile europene! Nicio Unitate Administrativ-teritorială în 2018, NU a avut acces la împrumuturi!

Reporter: – Și în 2019 – 2020?

Crețu: – Eu prevăd să fie cam același lucru… dar posibil să apară fonduri… dar problema e să punem lucrurile la momentul potrivit, NU numai cu banii potriviți! Pentru că dacă aceste proiecte: Linia Verde, Centrul Intermodal, străzile mari, pistele de biciclete… vor intra în lucru… și astea intră toate odată vă dați seama ce șantier va fi Bistrița! No peste șantierul ăsta ne mai trebuie încă 20 de străzi să le punem și alea-n lucru!

Prin astfel de abordări, Ovidiu Crețu arată cine e factor de decizie în Primăria Bistrița și sfidează directivele venite pe filiera Radu Moldovan… de asfaltare urgentă a străzilor!

Primăria Bistrița asfaltează 4 străzi/an, iar Niculae și Crețu se faultează reciproc la acest capitol!

Ritmul de asfaltare a străzilor din municipiu este foarte-foarte lent. În medie se asfaltează 4 străzi pe an și este un capitol la care municipiul suferă. Cu 2 mandate la activ și o medie de 4 străzi pe an, Ovidiu Crețu a gestionat greșit zonele noi de locuințe și a pierdut masiv voturile din cartierele cu vile. Cu toate astea, la ședința de partid, Crețu s-a lăudat cu cele 40 de străzi pe care le-a asfaltat în aproape 10 ani.

La ședința de partid prin care viceprimarul Niculae a preluat Organizația Municipală a PSD-ului, s-a acordat un vot de principiu prin care consilierii locali au fost mandatați să acceseze un credit pentru modernizarea străzilor din municipiu.

La ședința respectivă (septembrie 2017), Radu Moldovan a forțat nota și a smuls voturi ale PSD-iștilor pentru accesarea unui împrumut de asfaltare a străzilor. Crețu a zâmbit și acum desființează orice directivă de asfaltare pe bază de împrumuturi.

Primăria Bistrița a accesat un împrumut de 40 de MILIOANE de lei pentru pârtia de schi, Podul Berăriei și Parcul Industrial Bistrița Sud! Urmează un nou împrumut de 7.3 MILIOANE de lei, sumă ce reprezintă co-finanțarea proiectelor europene!

La capitolul infrastructură, administrația Ovidiu Crețu refuză abordările sugerate de Radu Moldovan și Cristian Nicuale și nici măcar NU a demarat procedurile de proiectare a celor 20 de străzi! Execuția propriu-zisă NU va demara în acest mandat, mai ales că deocamdată NU a fost identificată sursa de finanțare!

2 comments

  1. Pentru partie au gasit fonduri imediat pe baza unor artificii legislative! SVSU nu are competenta de a stabili daca o alunecare este activa deci alocarea in regim de urgenta este o decizie strict politica, fara nicio legatura cu legalitatea! Nici ISC nu se baga pe astfel de constatari!

  2. Balan Marius -ecologist PV

    Bine ca gasiti surse de finantare la Partie si la alte bazaconii de pe pasunea din Unirea.