Marți, 13 august, Ziua Informării Preventive

 

 

 

Dacă este marţi 13, este „Ziua Informării Preventive”, iar voluntarii din E.ON România şi cei ai Delgaz Grid s-au mobilizat şi de această dată pentru a sprijini acţiunile desfăşurate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.) în mai multe judeţe din ţară.

Acţiunile de informare preventivă sunt desfăşurate sub sloganul „Preveniţi Ghinionul!” pentru a atrage atenţia asupra acelor incidente care pot fi cu uşurinţă prevenite dacă sunt respectate câteva reguli simple şi care, în caz contrar, pot provoca adevărate tragedii.

Astfel, specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bistriţa” al judeţului Bistriţa – Năsăud, cu sprijinul voluntarilor E.ON şi Delgaz Grid, vor organiza concursuri cu premii pentru copii, acţiuni cu maşini de intervenţie şi altele asemenea. Acţiunile vor fi desfăşurate în Tabăra Şcolară din localitatea Herina (ora 12.00) şi la casele de tip familial din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud (ora 14.00) şi nu numai, toate cu scopul de a împărtăşi informaţii care pot salva vieţi, aceste obiective stând şi la baza parteneriatului „Împreună pentru Siguranţă” dintre IGSU şi E.ON, respectiv Delgaz Grid. Acţiuni punctuale în acelaşi sens au fost organizate săptămâna trecută la Taberele Şcolare din oraşul Sângeorz Bai.

Informaţii valoroase privind utilizarea responsabilă a energiei sunt disponibile pe pagina de Facebook şi contul de Instagram „România Sigură”, actualizate zilnic de specialiştii E.ON şi IGSU. Pagina de Facebook „România Sigură” a adunat o comunitate de peste 22.000 de fani, şi sute de postări cu informaţii şi sfaturi utile.

Despre parteneriatul „Împreună pentru siguranţă”

Încheiat între I.G.S.U şi E.ON România în luna septembrie 2012, parteneriatul „Împreună pentru Siguranţă ” a constat în derularea, la nivel naţional, a mai multor campanii comune de informare şi conştientizare a cetăţenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, fie că vorbim de electricitate sau de gaze naturale. Astfel, în ultimii ani au fost derulate campaniile: „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conştientizării pericolelor la care sunt expuşi copiii lăsaţi singuri sau nesupravegheaţi în casă, urmată de „R.I.S.C.- Renunţă! Improvizaţiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranţa NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populaţia, ci şi să schimbe în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie.

De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, iniţiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel naţional prin I.G.S.U.

În anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărul de victime şi a pagubelor materiale, cele două părţi au iniţiat, sub egida R.I.S.C., campania de informare preventivă a populaţiei cu sloganul „Mai bine previi, decât să nu fii!”, pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuinţa proprie.

La acţiunile desfăşurate sub egida parteneriatului au participat, în toţi aceşti ani, peste 5,8 milioane de oameni, jumătate dintre aceştia fiind copii.