Priviți ce reacție are Radu Moldovan când e întrebat de contractul ANULAT pe colectarea deșeurilor! Plăian e DEMENȚIAL în replici: „NU sunt specialist în INSTANȚE, dar problemele juridice sunt mai multe, deci am ce să fac”!

Contractul de colectare a deșeurilor din întreg județul a fost atribuit prin încredințare directă, în regim de urgență. Firma SUPERCOM a fost selectată, după ce primarul Crețu a făcut lobby public pentru această companie, invocând situația de urgență creată prin plecarea Vitaliei.

SC Retim Ecologic Service este una din firmele care a participat la selecția de oferte, dar a fost respinsă și a contestat contractul încheiat cu SUPERCOM. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat o decizie în acest sens, ca urmare a plângerii adresate.

Ce a cerut RETIM Ecologic Service:

– ANULAREA deciziei de atribuire a contractului
– suspendarea executării contractului
– anularea procedurii de atribuire directă fără anunț prealabil

Consiliul Națională de Soluționare a Contestațiilor a admis în PARTE contestația formulată , iar rezultatul este ANULAREA întregii proceduri prin care SUPERCOM a prins contractul pe colectare.

http://www.ziardebistrita.ro/wp-content/uploads/2016/10/Decizie-CNSC.pdf

Radu Moldovan a fost abordat pe această temă, dar a avut o reacție nervoasă în plenul ședinței extraordinare:

 Radu Moldovan, IRITAT când e-ntrebat despre DEȘEURI!

VIDEO:

 

Eugen Curteanu: … credeam că astăzi în ședința extraordinară își  va găsi loc pe oridnea de zi și un punct referitor la ce s-a întâmplat la ADI Deșeuri, știți foarte bine , referitor la anularea de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și cred eu că d-voastră fiind inițiatoriul acestei ședințe NU ați fi omis pe ordinea de zi un asemenea punct… Cred eu că pentru ședința ordiară situația să fie precizată consiliului, dacă NU se va veni cu o soluție directă de remediere a problemei.  Vă rog la ședința ordinară să reflectați la acest punct . Mulțumesc! 

Radu Moldovan (vizibil iritat): – Deși NU avem intervențiile politice înaintea ședinței extraordinare,  treacă-meargă de la mine declarația dvs politică… În calitatea d-voatră de jurist poate știți… că atunci când se ia o decizie se așteaptă o MOTIVARE… NU s-a anulat nimic, s-a admis parțal o contestație și în calitate de jurist…poate știți că trebuie să vină o motivare în care ne spune cum stau lucrurile….  dacă ați rămas măcar jurist, dl Curteanu.

Pavel Plăian a răspuns unor întrebări în cadrul emisiunii „Direct în Problemă” de la Radio Someș. A explicat cum l-au selectat Radu Moldovan, Iustin Muntean și Mircea Romocea pentru funcția de director al A.D.I Deșeuri, dar a vorbit și despre rolul său în ecuația deșeurilor, pe colectare și depozitare (zonele cu mari probleme ale acestui proiect implementat cu bani europeni.)

 

Pavel Plăian, seducător prin inocență: „NU sunt specialist în INSTANȚE, dar problemele juridice sunt mai multe, deci am ce să fac!

 

Directorul de 27 de ani al A.D.I are zero experiență în domeniul juridic, dar i s-a oferit funcția de director. Într-o emisiune la AS-TV, Moldovan susține că își asumă această alegere și că “nimeni NU a avut experiență de la început.

page-404x4001-300x2971Reporter:  – În calitate de jurist și de absolvent de Drept și de Teologie dacă ne puteți explica decizia CSC-ului cu privire la anularea procedurii de încredințare-directă, d-voastră fiind un mare-specialist…

Pavel Plăian:  – Din nou faceți o apreciere excesivă!

Reporter: … ADI Deșeuri a angajat o Casă de Avocatură cu 27.000 de euro!

Pavel Plăian:  – NU știu de unde aveți această informație… dar, mă rog …

Reporter: – De pe site-ul ADI Deșeuri!

Pavel Plăian: – Sunt mai ulte contracte aici… nu știu la ce vă referiți!

Reporter: – La cel cu Casa de Avocatură… Atunci, care mai este rolul d-voastră dacă de contractul privind conflictul cu Vitalia se ocupă această Casa de Avocatură și în cel privind caietul de sarcini pentru noul operator se ocupă tot această Casă de Avocatură? Care mai este rolul d-voastră?

Pavel Plăian:  – Orice instituție serioasă pentru litigii de genul acesta apelează la specialiști.

Reporter: – Păi d-voastră sunteți cel mai mare specialist, nu?

Pavel Plăian:  – NU sunt specialist pe litigii în instanță la Curtea de Apel și la Tribunal sunt contracte complexe pentru care avem nevoie de asistență juridică… problemele juridice sunt mult mai multe, deci am ce să fac…

Reporter: – Dacă ne puteți lămuri în legătură cu CNSC-ul care a ANULAT procedura!

Pavel Plăian: – Există o hotărâre… a CNSC-uluiț avem termen să facem plângere în 10 zile la Curtea de Apel.. motivarea este în analiză la avocați.

Reporter: – … cei cu 27.000 de euro!

Pavel Plăian:  – Avocații cu care avem asistență juridică!

Reporter: – Deci aveți cunoștință de contractul de asistență… mai-‘nainte NU știați de contract! La ultima ședință extraordinară, dl. Radu Moldovan care v-a și angajat NU știa de această decizie a CNSC-ului… deși toată presa a anunțat că s-a anulat această procedură… Nu aveam cunoștințe… deci ne-ați confirmat d-voastră că au ajuns ACTELE oficiale.

Pavel Plăian:  – Normal, există o comunicare oficială. Termenul de contestație începe din momentul în care am primit o informare oficială.

Prin ANULAREA procedurii de încredințare-directă, avocații de 27.000 de euro cu care  ADI are contract caută soluții juridice. Situația este una delicată, deoarece la această oră, SUPERCOM colectează deșeurile pe baza unei proceduri ANULATE.

A.D.I Deșeuri a primit comunicarea oficială și poate face o plângere împotriva deciziei CNSC. Ulterior, Curtea de Apel Cluj se va pronunța pe această speță. Instanța are 45 de zile pentru pronunțare și încă 45 de zile în cazul unui recurs. În acest răstimp, A.D.I Deșeuri lucrează la caietul de sarcini pentru un operator pe următorii 5 ani, dar poate pregăti documentația pentru noua încredințare-directă. (dacă cea în vigoare va fi anulată).

„În temeiul art. 26 alin. (2) şi (7) din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestaţia formulată de SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, în contradictoriu cu ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ PENTRU GESTIONAREA INTEGRATĂ A DEŞEURILOR MUNICIPALE ÎN JUDEŢUL BISTRIŢA-NĂSĂUD, şi anulează întreaga procedură de negociere fără publicare unui anunţ având ca obiect atribuirea unui contract de servicii pentru Activitatea de colectare şi transport al deşeurilor municipale şi managementul Staţiilor de Transfer şi al Centrelor de Colectare din judeţul Bistriţa-Năsăud.

În conformitate cu art. 64 Cod procedura civilă, încuviinţează în principiu cererea de intervenţie formulată de SC SUPERCOM SA, şi o admite, în parte. 2 Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi. Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în decizia CNSC.

Cum s-a ajuns la tariful de 9.9 lei? Negocieri cu SUPERCOM-ul pe cantități estimate amu-s 7 ani!

Măsurătorile privind cantitatea de gunoi pe care o produce o persoană au fost realizate în 2009 și pe baza acestei valori s-au stabilit valoarea tarifului din 2016. Tariful a fost calculat pe baza unui algoritm care a stabilit prețul Urbanei din 2009.

Pe acest calcul s-a auns la varianta 9.9 lei/pers/lună. Tariful a fost trecut fără TVA pentru a părea mai mic, iar ulterior Primăria Bistrița a subvenționat 3.3 lei din acest tarif. Astfel, locuitorii din Bistrița plătesc 6.6 lei /pers/lună, iar încă 3.3 lei suportă Primăria Bistrița din bugetul local.

Adunarea de Devoltare Intercomunitară împreună cu avocații de ELITĂ cu care au contract de 27.000 de euro caută soluții pentru rezolvarea acestei situații. Oricum, modul de abordare a problemei este unul de amatori într-ale administrației.

 

ianugurare-deseuri

 

 

 

 

 

 

 

Angajarea directorașului de 27 de ani, reacțiile deplasate ale lui Radu Moldovan, negocierea tarifului și ulterior subvenționarea din bugetul local, procedura de atribuire-directă și documentația făcută pe genunchi (motiv pentru care a fost anulată), modul în care a fost super-vizat depozitul de la Tărpiu, sunt doar câteva aspecte care arată lipsă de expertiză a celor angrenați în gestionarea acestui proiect european pe care și l-au asumat acum 2 ani și care acum îi EXPUNE public, în plină campanie electorală.

Citiți și:

ccx-800x400-800x400Șmenul cu SUPERCOM este dat peste cap! Chiar dacă e ILEGALĂ, combinația firmei cu ADI Deșeuri poate dura “pe proceduri” până la desemnarea unui nou operator! C-așa-i în România!

http://www.ziardebistrita.ro/smenuri-lejere/